بدون هزینه اتاق خواب خود را زیبا کنید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همیشه وقتی صحبت از تغییر دکوراسیون اتاق خواب می­‌شود، هزینه­‌ها و یا سختی­‌های آن به ذهنمان می‌­رسد و ممکن است از آن منصرف شویم. ولی در این مطلب قصد داریم به تزیین اتاق خواب با وسایل ساده بپردازیم.
تزیین اتاق خواب

تزیین اتاق خواب طرفداران زیادی دارد و برای علاقمندان به دکوراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است . یک اتاق خواب عالی، تنها با وسایل اولیه و ضروری تکمیل و زیبا نمی‌شود. اگر می‌خواهید با روش‌‌های ساده و کم هزینه تزیین اتاق خواب آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

تنها چیزی که برای داشتن یک اتاق خواب شیک و زیبا به آن نیاز دارید، کمی سلیقه و البته ایده‌های جذاب برای ساخت کاردستی‌‌های منحصر به فرد است. شما به راحتی می‌توانید با وسایلی که در اطرافتان قرار دارند و ظاهرا به هیچ کاری هم نمی‌آیند، زیباترین کاردستی‌ها را برای تزئین اتاق خواب خود بسازید.

تزیین اتاق خواب

شمع‌های فنجانی

قراردادن شمع در اتاق خواب به شما کمک می‌کند بعد از یک روز پر تنش، بدن و ذهن شما آرام شود. نگران نباشید نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا برای خرید شمع نیست؛ شما می‌توانید با چند وسیله ساده و در دسترس شمع‌های بزرگ و زیبایی بسازید. اولین قدم انتخاب فنجان‌هایی است که متناسب با دکور اتاق خواب شما باشد. در مرحله بعد پارافین را روی بخار آب جوش ذوب کنید و روی فیلتری که درون فنجان گذاشته‌اید بریزید، بعد از مدتی که پارافین سرد شد شمع شما آماده است.

گلدان‌های آویزان

گلدان‌های آویزان

فضای سبز در درمان افسردگی و بی‌حالی بسیار تاثیرگذار است، بنابراین قرار دادن گل و گیاه در اتاق علاوه بر فراهم کردن محیطی شاد و پرانرژی یکی از راه‌های تزیین اتاق خواب نیز به‌شمار می‌آید. یک سیمی از قبل تهیه کنید تا بتوانید گلدان‌ها را به آن‌ آویزان کنید. بهتر است که از سیم سخت استفاده کنید و از گوشه‌ای به گوشه دیگر اتاق یا حتی کنار پنجره آویزان کنید. حالا این گلدان‌های کوچک را به آن آویزان کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که هرگز نباید از بند‌های نازک و گلدان‌های بزرگی که پر از خاک هستند و وزن سنگینی دارند استفاده کنید. چون این گونه گلدان‌ها نمی‌توانند برای مدت طولانی آویزان بمانند و خطر افتادن آنها زیاد است.

شمع‌های آویزان

شمع‌های آویزان یکی از راه‌های تزیین اتاق خواب

ایده شمع‌های آویزان برای تزیین اتاق خواب بسیار ساده و در عین حال ظاهری بسیار شیک دارد. تصور کنید چراغ اتاق خواب خود را خاموش کرده‌اید و شمع‌های آویزان، باعث روشنایی محیط شده‌اند. توجه داشته باشید که این ایده هیچ خطری برای آتش‌سوزی ندارد و شما با خیال راحت می‌توانید آن را اجرا کنید. در این روش اگر دوست دارید می‌توانید دور شیشه‌های مربا را با استفاده از چسب و کاموا بپوشانید، سپس چند تا از این شیشه‌های درست شده را به سقف یا دیوار آویزان کنید.

مطلب پیشنهادی:  5 رنگ خانه مدرن که دکوراسیون را خاص و لوکس نشان می‌دهد

تزیین اتاق خواب

عکس‌های نوری

بهترین گزینه تزیین اتاق خواب برای دختر خانم‌هایی که علاقه زیادی به زرق و برق دارند، ساخت ریسه‌های نوری است. در این ایده لازم است که رشته‌های نوری را از بازار خریداری کنید؛ سپس عکس‌هایی که مورد علاقه شما یا یادآور خاطره‌های قشنگی هستند را چاپ کنید. حالا دیواری که می‌خواهید این ریسه‌ها را به آن بچسبانید انتخاب کرده و ریسه‌ها را با چسب‌های نواری به آن بچسبانید. به پشت عکس‌های خود چسب بزنید و آن‌ها را میان این ریسه‌ها قرار دهید. این‌گونه، یک دیزاین هیجان انگیز به اتاق خواب خود می‌بخشید.

تزیین اتاق خواب

ساخت قفسه‌های شناور

شما به راحتی می‌توانید با درست کردن قفسه‌های چوبی و قرار دادن اجسام کوچک روی آن، دکوراسیون خود را زیبا و دلنشین کنید. برای این روش کافی است که چند تکه چوب محکم انتخاب کنید و با استفاده از چند عدد میخ و دریل، این چوب‌ها را با فاصله مناسب به دیوارهای اتاق خواب خود بزنید. البته از چسب‌های محکم هم می توانید بهره ببرید. بعد از نصب قفسه‎‌ها، با قراردادن گلدان‌های کوچک روی آن دیوار اتاق خواب خود را به نقطه کانونی تبدیل کنید.

پیشنهاد مطالعه: تاثیر رنگ در دکوراسیون اتاق خواب و اختلالات بی‌خوابی

تعداد کلمات مطلب: 616

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

معماری خانه طباطبایی‌ها، شاهکاری از هنر و مهندسی ایرانی

خانه طباطبایی‌ها در کاشان، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین نمونه‌های معماری سنتی ایرانی است …