
مجله دلتا؛ قطعا شما نیز با اعتراض مشتری درباره قیمت ملک مواجه شدهاید، وقتی مشتری میگوید «این قیمت خیلی بالاست!»، باید واکنشی مناسب و حرفهای داشته باشیم تا معامله ما با شکست مواجه نشود.
دلیل اعتراض مشتری درباره قیمت ملک
اعتراض به قیمت ملک لزوماً به دلیل مشکل مالی نیست! برخی از این راه دنبال تخفیف هستند، برخی گزینههای متنوع میخواهند و برخی نیز قیمت بازار را نمیدانند، پس مقابل مشتری گارد نگیرید و سعی کنید دلیل اعتراض او را متوجه شوید. برای این امر میتوانید سوالاتی مثل «قیمت این ملک رو با چی مقایسه کردید؟» یا «چرا فکر میکنید این ملک باید ارزونتر باشه؟» بپرسید.
این سوالات به شما کمک میکند تا بفهمید مشتری واقعا مشکل مالی دارد یا دنبال گرفتن امتیاز بیشتر است.
به جای تمرکز روی قیمت، روی ارزش ملک تمرکز کنید و در پاسخ به مسئله بالا بودن قیمت، به امکانات ملک، موقعیت مکانی، متراژ، کیفیت ساخت و املاک مشابه تمرکز کنید تا نشان دهید قیمت منطقی است.
ایجاد حس فوریت در واکنش به اعتراض مشتری درباره قیمت ملک
به یاد داشته باشید، اگر مشتری احساس کند که ملک همیشه در دسترس است، راحتتر برای خرید تردید میکند؛ برای او حس فوریت ایجاد کنید تا سریعتر تصمیم بگیرد.
تحفیف برای اعتراض مشتری درباره قیمت ملک
اگر مشتری خریدار واقعی باشد، اما روی قیمت مشکل دارد، به جای دادن تخفیف امتیازهای جایگزین مثل شرایط پرداخت راحتتر، کاهش هزینههای جانبی و تحویل برخی امکانات را پیشنهاد دهید.
اگر مشتری بازهم اصرار داشت قیمت بالاست، گزینههایی با ارزش پایینتر پیشنهاد دهید تا نشان دهید این گزینهها ارزش کمتری دارد و ملک اولی واقعا ارزشمند است.