جدیدترین روش‌های تزیین دیوار اتاق خواب + ویدیو

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تزیین دیوار اتاق خواب کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید. انواع دیوارپوش و شلف دیواری برای تزیین دیوار کاربرد دارند.

اتاق خواب باید همانند یک سرپناه برای آرامش و استراحت طراحی شود. با طراحی دیوار می‌توانیم جلوه‌ای زیبا و منحصر به فرد به  اتاق خواب خود ببخشید. در این مطلب از دلتامگ، با ۷ راهکار ساده برای تزیین دیوار اتاق خواب آشنا می‌شوید.

۷ راهکار ساده برای تزیین دیوار اتاق خواب

برای تزیین دیوارهای اتاق خواب ذهن خود را کمی باز کنید. رنگ و کاغذ دیواری اتاق خواب ایده‌های خوبی هستند؛ اما می‌توانیم از این فراتر برویم و فضای اتاق خواب را زیباتر نشان دهیم. در ادامه با ایده‌های جالبی برای تزیین دیوار آشنا می‌شوید.

تزیین دیوار با پنل‌های فومی

این پنل‌ها بیشتر برای تزیین دیوار پشت تخت کاربرد دارند و جلوه‌ای لوکس و فاخر به اتاق خواب شما می‌بخشند. برخی از مدل‌های پنل دیوار دارای جزئیات طلایی و برنجی است که برای دکوراسیون خانه‌های لوکس بهترین انتخاب هستند. تزیین دیوار اتاق خواب با این پنل‌ها بسیار ساده است. پشت این پنل‌ها برچسب وجود دارد و به آسانی روی دیوار نصب می‌شوند.

تزیین دیوار اتاق خواب با پنل فومی

تزیین دیوار با دیوارپوش چوبی

دیوارپوش یا پنل‌های چوبی جزو ترندهای دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند و برای تزیین دیوار اتاق خواب بهترین انتخاب هستند. این نوع دیوارپوش با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی هم‌خوانی دارد. می‌توانید با انتخاب پارکت برای کف اتاق، جلوه‌ای گرم و صمیمی به آن ببخشید.

تزیین دیوار با شلف دیواری

انواع شلف دیواری برای تزیین دیوارهای منزل کاربرد دارند. این انتخابی بسیار مقرون به صرفه و جذاب است. می‌توانید روی شلف‌ها را با لوازم دکوری یا کتاب و گیاهان سبز تزیین کنید. کنج دیوارها هم محل مناسبی برای نصب قفسه یا شلف است. انواع شلف چوبی، فلزی یا پلاستیکی برای تزیین دیوار کاربرد دارند.

تزیین دیوار اتاق خواب با شلف دیواری

تزیین دیوار با تابلو دکوراتیو

تابلوهای دکوراتیو مدرن‌ترین انتخاب برای تزیین دیوار اتاق خواب هستند. به ویژه برای تزیین دیوار پشت تخت اتاق خواب مستر، بسیار توصیه می‌شوند. انواع طرح‌های انتزاعی، برجسته و سه‌بعدی قابل سفارش هستند و می‌توانید از آن‌ها برای تزیین اتاق خواب خود استفاده کنید.

تزیین دیوار با رنگ و چسب

رنگ‌آمیزی دیوار اتاق خواب پرطرفدارترین کار برای نوسازی آن است. با کمی خلاقیت می‌توانیم این کار ساده را جذاب‌تر انجام دهیم. یکی از این ایده‌ها رنگ‌آمیزی با استفاده چسب نواری است. به این ترتیب که با یک رنگ خاص دیوار را رنگ‌آمیزی می‌کنید و روی آن را به شکل دلخوه با چسب نواری می‌پوشانید. در نهایت با برداشتن چسب‌ها از دیوار، شاهد جلوه‌ای زیبا و خاص در اتاق خواب خود خواهید بود.

مطلب پیشنهادی:  دکوراسیون جدید خانه با نصب بشقاب دیوارکوب

تزیین دیوار اتاق خواب با رنگ‌آمیزی

تزیین دیوار با آینه

آینه دیواری انتخاب خوبی برای تزیین اتاق خواب کوچک و کم‌نور است. چرا که با بازتاب نور، فضا را بزرگتر از اندازه واقعی خود نشان می‌دهد. انواع مدل‌های آینه برای دکوراسیون اتاق خواب کاربرد دارند. شما می‌توانید با کمی خلاقیت خودتان یک دیوار آینه‌کاری زیبا در اتاق خواب ایجاد کنید.

تزیین دیوار با نور مخفی

یکی دیگر از ایده‌های تزیین دیوار اتاق خواب، استفاده از نور مخفی است. در این روش نورپردازی، نوارهای ال ای دی داخل شیارهای دیوارپوش قرار می‌گیرند و جلوه‌ای روشن و جذاب به فضای اتاق خواب می‌بخشند. می‌توانید در اینجا با استفاده از خطوط متقاطع، اشکال متنوعی را روی دیوار پیاده کنید.

تزیین دیوار اتاق خواب با نور مخفی

نکات تزیین دیوار اتاق خواب

هنگام تزیین دیوارهای اتاق خواب باید یک سری نکته را در نظر داشته باشید که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • از یک سبک دکوراسیون تبعیت کنید و مطابق آن دیوارها را تزیین کنید.
  • رنگ مناسب انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون و لوازم اتاق خواب شما هماهنگ باشد.
  • میزان نورگیری اتاق خواب را در نظر بگیرید.
  • به متراژ اتاق خواب و ارتفاع سقف دقت کنید.

سخن پایانی

با کمی خلاقیت می‌توانیم دیوار اتاق خواب را به شیوه‌های مبتکرانه‌ای تزیین کنیم. یک اتاق خواب زیبا و دلنشین با دیوارهای تزیین شده، محل مناسبی برای استراحت و آرامش است. در کنار آن باید به نورپردازی اتاق خواب و انتخاب مبلمان مناسب برای آن دقت داشته باشید و هماهنگی بین اجزا را به خوبی حفظ کنید.

تعداد کلمات مطلب: 640

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …