در دنیای مشاوره املاک، اعتماد و حرفهای بودن از ارکان اصلی موفقیت هستند. در این مطلب از مجله دلتا، گودرزی، سرپرست بخش فروش در آژانس دلتا۵. نکاتی را درباره چالشها و مشکلات رایج در شغل مشاوران املاک مطرح میکند. او به اهمیت رفتار حرفهای و تعهد به شغل در ارتقای سطح خدمات و جلب رضایت مشتریان اشاره میکند و بر لزوم تغییر نگرشها برای داشتن کسبوکارهایی موفقتر و سالمتر تأکید مینماید.
گودرزی هستم. سرپرست بخش فروش در آژانس دلتا۵. حدود ۱۸ سال است که در حوزه فروش مشغول به فعالیتم. با سپاس از مجله دلتا که این بستر را برای گفتگوی مشاوران املاک فراهم کردهاند، لازم دیدم نکتهای را خدمت همکاران عزیزم عرض کنم.
متاسفانه بینشی که درباره شغل مشاوری املاک در جامعه وجود دارد همواره آغشته به بدبینی است. این بینش حاصل برخورد غیرحرفهای برخی مشاوران املاک است. نیاز به گفتن نیست که برخی از همکاران عزیز برخورد ناشایستی با مشتریان دارند. این به نظر بنده از عدم مطالعه و تعهد کافی در حوزه املاک نشأت میگیرد. برخی مشاوران املاک این شغل را علمی و دائمی نمیبینند. یک روز مشاور املاکاند، یک کتابفروش میشوند و یک روز به کاری دیگر مشغول میشوند، این باعث میشود در افراد علاقه و احساس تعهد به شغل املاک شکل نگیرد. یادمان باشد مشتری امروز فقط یک رهگذر نیست. اگر برخورد ما با مشتری صادقانه و حمایتکننده باشد، او را تبدیل به مشتری وفادار خود میکنیم. همچنین خود میتواند عاملی برای جذب مشتری بیشتر باشد. بنابراین به همکاران عزیز خود پیشنهاد میکنم هم با برخوردهای غیرحرفهای و ناشایست، مشتریان خود را فراری ندهند و هم در کنار هم بکوشند اعتماد جامعه را نسبت به مشاوران املاک بازگردانند. اینگونه کسبوکارهای موفقتر و سالمتری در کنار یکدیگر خواهیم داشت.