راهنمای جامع نگهداری از بامبو در خانه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گیاه بامبو یا لاکی بامبو در بسیاری از خانه‌ها و دفاتر کار به دلیل ظاهر زیبا و انرژی مثبتی که دارد نگهداری می‌شود.
نگهداری گیاه بامبو

نگهداری از بامبو در فنگ‌شویی، نماد خوش‌شانسی و سعادت است و معمولاً به دلیل کم‌توقع بودن و نیازهای ساده‌ای که دارد، آن را برای نگهداری انتخاب می‌کنند. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم نکات مهمی که عمر این گیاه را طولانی می‌کند به شما بگوییم.

نکات مهم در نگهداری بامبو

بامبو گیاهی زیبا و کم‌توقع است که با رعایت نکات ساده می‌تواند مدت‌ها در خانه یا محل کار شما شاداب بماند. با تأمین نور، آب، دما و خاک مناسب می‌توانید از زیبایی و انرژی مثبت این گیاه بهره‌مند شوید.

نور موردنیاز

برای نگهداری از بامبو به نور غیرمستقیم خورشید نیاز دارید. این گیاه نباید در معرض نور مستقیم قرار گیرد؛ زیرا باعث سوختگی برگ‌های بامبو می‌شود. بنابراین مکانی با نور پراکنده یا سایه روشن برای آن مناسب است.

آبیاری

بامبو را می‌توانید هم در آب و هم در خاک نگهداری کنید. اگر گیاه در آب نگهداری می‌شود، باید مطمئن شوید که تمام ریشه‌ها در آب قرار دارند. آب باید هر 7 تا 10 روز تعویض شود تا از تشکیل جلبک جلوگیری شود. استفاده از آب لوله‌کشی برای این گیاه مناسب است، به‌شرطی که میزان کلر آن زیاد نباشد.

نگهداری از بامبو

ضمن اینکه بهتر است آب را برای 12 ساعت در ظرفی جداگانه نگه دارید تا کلر آن ته‌نشین شود. اگر هم گیاه در خاک نگهداری می‌شود، خاک باید همیشه مرطوب باشد اما نباید به اندازه‌ای آب داده شود که ریشه‌ها پوسیده شوند.

دمای مناسب

بامبو در دمای 18 تا 35 درجه سانتی‌گراد به خوبی رشد می‌کند. در ماه‌های سرد سال، از قرار دادن گیاه در نزدیکی پنجره یا درهایی که امکان نفوذ سرما وجود دارد، خودداری کنید.

مطلب پیشنهادی:  شهر سیب ایران کجاست؟

هرس کردن

هرس کردن بامبو بخش مهمی از نگهداری آن است. برای هرس، بهتر است شاخه‌هایی را که از شاخه اصلی انشعاب گرفته‌اند، کوتاه کنید. این کار باعث می‌شود گیاه شکل مناسبی داشته باشد و انرژی خود را صرف رشد در جهات مختلف نکند.

تعویض گلدان

اگر ریشه‌های بامبو بیش از حد بزرگ شدند، زمان تعویض گلدان فرا رسیده است. در این حالت، باید گیاه را به گلدان بزرگ‌تری منتقل کنید. اگر بامبو در آب نگهداری می‌شود، باید تنگ بزرگ‌تری برای آن تهیه کنید. در زمان تعویض گلدان یا تنگ، از خاک یا سنگ جدید استفاده کنید و خاک یا سنگ‌های قدیمی را دور بریزید.

انتخاب بامبو سالم

در هنگام خرید بامبو، به سلامت ساقه و برگ‌ها توجه کنید. ساقه باید سبز و بدون بوی نامطبوع باشد. از خرید گیاهانی که ریشه‌های قهوه‌ای رنگ دارند یا بوی بدی می‌دهند، اجتناب کنید.

خاک مناسب

اگر بامبو را در خاک نگهداری می‌کنید، خاک باید غنی و با زهکشی مناسب باشد. خاک اسیدی برای بامبو مناسب است و باید همیشه مرطوب نگه داشته شود.

نگهداری از بامبو

نکات عقیدتی درباره بامبو

در برخی باورها، بامبو به عنوان گیاهی خوش‌یمن و نماد سعادت و خوشبختی شناخته می‌شود. تعداد شاخه‌های بامبو نیز در برخی فرهنگ‌ها معانی خاصی دارد. به عنوان مثال، تعداد فرد شاخه‌ها به خصوص عدد 4 برای آن خوش‌یمن در نظر گرفته نمی‌شود.

تعداد کلمات مطلب: 483

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

درمان پوکی استخوان با میوه جادویی سیاه

درمان پوکی استخوان با این میوه جادویی سیاه مانند معجزه است. همانطور که می‌دانید این بیماری…