6 روش طبیعی برای از بین بردن بوی سیگار از هر جایی

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سیگار برای بسیاری از افراد آرامشبخش است اما برای اکثر اطرافیان آن‌ها، بوی آن موجب آزار است.
از بین بردن بوی سیگار

از بین بردن بوی سیگار از روی لباس، خانه، ماشین و جاهای دیگر در زمانی که عجله دارید کمی سخت است. اما در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم 6 مورد از بهترین روش‌های طبیعی از بین بردن بوی سیگار از هرجایی را به شما بگوییم تا گوشه ذهن داشته باشید.

روش‌های از بین بردن بوی سیگار

دود سیگار به غیر از اینکه نفس ما را بدبو می‌کند بر روی پوست، مو و بدن نیز باقی می‌ماند. اما به طور کلی دود سیگار بر روی اجسامی که بافت نرمی دارند مانند مبل و فرش در خانه و کاور صندلی‌ها در ماشین اثر خود را به جای می‌گذارد.

از بین بردن بوی سیگار

اما تاثیر آن بر روی بدن متفاوت است و بیشتر به دلیل تاثیر نیکوتین بر روی غدد عرق است. در ادامه به شما 6 روش برای از بین بردن بوی سیگار از پوست، مو، نفس، لباس، ماشین و منزل را خواهیم گفت.

از بین بردن بوی سیگار از پوست

پوست یکی از نقاطی است که خیلی سریع درگیر بوی سیگار می‌شود و از بین بردن آن به مراتب سخت است. نیکوتین، از طریق پوست بر غدد تولیدکننده عرق تاثیر می‌گذارد و بوی عرق شما با بوی سیگار ترکیب شده و مدت زمان بیشتری باقی می‌ماند. اما چه راهکاری برای از بین بردن بوی سیگار از روی پوست داریم؟

از بین بردن بوی سیگار

  • یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با چند قطره مایع دستشویی یا صابون مایع مخلوط کنید و با آب گرم دست‌هایتان را بشویید.
  • از دستمال مرطوب معطر با خاصیت آنتی باکتریال استفاده کنید.
  • در زمان سیگار کشیدن، برای اینکه پوست دستتان بو نگیرد از دستکش پارچه‌ای استفاده کنید.
  • از محلول ضدعفونی کننده دست حاوی الکل استفاده کنید.

راه حل آخر برای رها شدن از بوی سیگار روی پوست این است که دوش بگیرید و نیکوتینی که بر روی غدد عرق تاثیر گذاشته را از بین ببرید.

از بین بردن بوی سیگار از مو

مو هم مانند پوست، درگیر غدد عرقی است که نیکوتین آن‌ها را درگیر کرده است. بنابراین در این مورد هم پیشنهاد می‌کنیم که دوش بگیرید. البته راهکار سریع دیگر این است که از شامپو خشک که در قالب اسپری موجود است، استفاده کنید.

از بین بردن بوی سیگار از نفس

برای از بین بردن بوی سیگار از نفس راهکارهای زیادی برای ارائه وجود ندارد. در این مورد توصیه می‌کنیم با خمیردندان حاوی عصاره تند مانند نعنا یا دارچین مسواک بزنید.

مطلب پیشنهادی:  شهر خانه‌های زیرزمینی در ایران

از بین بردن بوی سیگار

برای اینکه کمی خیالتان راحت باشد توصیه می‌کنیم از دهانشویه و نخ دندان هم استفاده کنید. اگر هنوز احساس می‌کنید بوی سیگار می‌دهید، آخری راه استفاده از آبنبات‌های مکیدنی با طهم نعنا شاید کارساز باشد.

از بین بردن بوی سیگار از لباس

به طور کلی الیاف تشکیل‌دهنده پارچه‌های لباس، قدرت جذب بالایی دارند و به سرعت درگیر بوی سیگار می‌شوند. برای از بین بردن این بو به غیر از شستن لباس در ماشین لباسشویی، از اسپری خوشبوکننده یا ضدتعریق استفاده کنید. در این مورد توصیه می‌کنیم از اسانس‌هایی مانند پرتقال، گریپ فروت، اکالیپتوس و اسطوخدوس انتخاب کنید.

از بین بردن بوی سیگار از ماشین

ماشین یک فضای بسته است و قطعاً بوی سیگار برای مدت طولانی در آن باقی خواهد ماند. معمولاً بوی سیگار بر روی پارچه‌ای که بر روی سقف ماشین قرار دارد و کاور صندلی‌ها می‌ماند و از بین بردن آن فقط با شستن امکان‌پذیر است.

از بین بردن بوی سیگار

  • فقط با پنجره باز سیگار بکشید و از نگه داشتن ته‌سیگار در ماشین خودداری کنید.
  • بعد از هر بار سیگار کشیدن، شیشه جلو را تمیز کنید.
  • هفته‌ای یک بار با استفاده از یکی از محلول‌های سفیدکننده و آب، پراکسید هیدروژن و آب یا سرکه سفید و آب کاور صندلی‌ها را بشویید. در این مورد توصیه می‌کنیم زیرپایی‌ها را نیز بشویید.
  • در داخل ماشین از ذغال چوب استفاده کنید تا بوی سیگار و سایر بوهای بد را جذب کند.

از بین بردن بوی سیگار از خانه

برای از بین بردن بوی سیگار از خانه، پنجره‌ها را باز بگذارید و در زمان سیگار کشیدن حتماً پنجره باز باشد. ضمن اینکه دقت داشته باشید پرده حتماً کشیده شده باشد که بو نگیرد و بلافاصله پنجره را نبندید.

از بین بردن بوی سیگار

ضمن اینکه می‌توانید با استفاده از عود و شمع‌های معطر کمی فضای خانه را خوشبو کنید. در آخر توصیه می‌کنیم با خواندن مقاله از بین بردن بوی بد لباس با 4 روش کاربردی، لباس‌های خوشبو داشته باشید.

تعداد کلمات مطلب: 697

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

نگاهی بر بهترین آرایشگاه زنانه تهران؛ این مرکز چه ویژگی هایی دارد؟

البته که بهترین آرایشگاه زنانه تهران یک سری ویژگی های خاص را به همراه دارد. بهترین مراکز ف…