5 خاصیت پوست انبه برای پوست صورت

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر بدانید با استفاده از پوست این میوه خوشمزه می‌توانید بیشتر مشکلات پوستی خود را برطرف کنید، این مقاله را می‌خوانید.
پوست انبه

خواص پوست انبه بی‌شمار است اما در این مقاله از مجله دلتا، به سراغ 5 خاصیت بزرگ آن برای پوست می‌رویم. همچنین توصیه می‌کنیم از خواص هسته انبه برای پوست و مو غافل نشوید که معجزه می‌کند.

افزایش درخشندگی پوست

پوست انبه سرشار از مواد معدنی، آنتی اکسیدان و ویتامین است و مصرف آن به عنوان ماسک، باعث درخشندگی پوست می‌شود. ضمن اینکه برای لایه‌برداری ملایم پوست فوق‌العاده عمل می‌کند و جلوه زیباتری به پوست شما می‌دهد.

پوست انبه

پوست این میوه حاوی موادی است که به روشن شدن پوست کمک می‌کند و لکه‌های پوستی را از بین می‌برد. لازم به ذکر است که از پوست انبه برای کوچک کردن منافذ پوست نیز می‌توانید استفاده کنید.

خداحافظی با چین و چروک

جالب است بدانید که پوست انبه، سرشار از ویتامین C است و به همین دلیل کلاژن‌سازی بالایی دارد. مصرف آن برای افزایش استحکام و ارتجتع پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست بافت خوبی داشته باشد.

پوست انبه

ضمن اینکه به دلیل وجود ویتامین E و رتینول در پوست انبه، از پیری پوست جلوگیری می‌شود. در نتیجه مصرف ماسک آن، باعث می‌شود تا پوست ترمیم شده و از چین و چروک جلوگیری شود.

جلوگیری از سرطان پوست

یکی دیگر از خواص پوست انبه که شما را متعجب می‌کند، خاصیت آن برای جلوگیری از سرطان پوست است. با استفاده از آن می‌توانید ماده ضدسرطانی منگیفرین را دریافت کنید که پلی فنول آن به ترمیم آسیب‌های DNA کمک می‌کند و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.

کاهش التهاب پوست

پوست انبه حاوی عصاره‌ها، روغن‌های طبیعی و سرشار از منیزیم است که به کاهش التهاب و قرمزی پوست با خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی کمک می‌کند. همچنین از آن برای درمان اگزما و آکنه‌های پوستی می‌توانید استفاده کنید.

کاهش التهاب

لازم به ذکر است که انبه به دلیل اینکه سرشار از رتینول است، به تنظیم چربی و پروتئین پوست کمک می‌کند و از ایجاد جوش، جلوگیری می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  این 6 عامل خواب راحت را از شما می‌گیرد!

آبرسانی با پوست انبه

با وجود ویتامین B6 در پوست انبه و استفاده از آن به عنوان ماسک، می‌توانید شاهد پوستی هیدراته و نرم باشید. البته وجود ویتامین E در پوست انبه نیز، باعث مرطوب شدن پوست و هیدراته باقی ماندن آن می‌شود.

جطور از پوست انبه استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانید از خواص پوست این میوه بهره‌مند شوید، راه‌های بسیاری وجود دارد. یکی از این راه‌ها این است که به طور مستقیم، پوست انبه را از میوه جدا کنید و بر روی پوست قرار دهید. اما یک راه دیگر این است که با استفاده از پودر آن، یک ماسک برای از بین بردن سلول‌های مرده تهیه کنید.

ماسک لایه بردار پوست انبه و عسل

برای تهیه این ماسک، ابتدا لازم است پودر پوست انبه را درست کنید. ابتدا پوست انبه را جدا کنید و به مدت چند روز، داخل سینی و در معرض نور آفتاب قرار دهید تا خنک شود. سپس داخل آسیاب بریزید و پودر کنید و در آخر، به این پودر به دست آمده 1 قاشق غذاخوری عسل بزنید.

پوست انبه

برای استفاده از این ماسک می‌توانید از براش ماسک یا انگشت استفاده کنید و آن را به صورتتان بمالید. آنزیم‌های طبیعی که در آن وجود دارد، باعث از بین رفتن سلول‌های مرده می‌شود و در نتیجه پوستی نرم و لطیف خواهید داشت.

در این مقاله به معرفی 5 مورد از خواص پوست انبه اشاره کردیم که هر کدام، برای یکی از مشکلات پوستی مفید هستند. در آخر توصیه می‌کنیم حتماً قبل از استفاده از این میوه، تست حساسیت در یک نقطه کوچک انجام دهید.

تعداد کلمات مطلب: 566

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

۱۰ روش آسان برای از بین بردن چروک لباس بدون اتو

چروک لباس ها امری معمول و اغلب آزاردهنده است، به‌ویژه زمانی که اتو در دسترس نباشد. با این …