تنها با 3 عدد سفیده تخم مرغ این شیرینی خوشمزه را درست کنید

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر در شیرینی پزی مبتدی هستید، با ما همراه باشید تا ساده‌ترین طرز تهیه شیرینی را به شما آموزش دهیم.
طرز تهیه شیرینی پفکی

شیرینی پفکی گردویی یک شیرینی‌ ساده برای مهمانی  و محبوب ایرانی ها است که با ترکیبات ساده و طعمی بی‌نظیر تهیه می‌شود. در تهیه این شیرینی خوشمزه از مواد اولیه بسیار ارزانی استفاده می‌شود و طرز تهیه آن نیز بسیار ساده است؛ اگر شماهم جزو آن دسته از افرادی هستید که به پخت شیرینی‌های مختلف علاقه دارید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی پفکی گردویی

برای تهیه این شیرینی خوشمزه که به شیرنی مرنگ هم معروف است به 75 گرم پودر قند، 3 عدد سفیده تخم مرغ، 1/4 لیوان پود هل، نصف قاشق چایخو.ری وانیل، 1/4 قغاشق چایخوری لیموترش، 1 پیمانه آرد سفید و 100 گرم گردو نم کوب نیاز دارید.

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

  • مرحله اول

ابتدا در یک کاسه مناسب و جادار، سفیده تخم مرغ را همراه با وانیل و پودر قند می‌ریزیم و با استفاده از همزن برقی، مواد را به مدت 5 دقیقه هم می‌زنیم تا رنگ مواد سفید و کشدار شود؛ توجه داشته باشید که  این مرحله باعث پفکی شدن شیرینی شما می‌شود، بنابراین می‌توان گفت علت خوابیدن پف شیرینی مرنگ، خوب ترکیب نشدن مواد است.

  • مرحله دوم تهیه شیرینی پفکی گردویی

بعد از ترکیب شدن مواد، آب لیمو و پودر هل را به آن اضافه کرده و مجدد با همزن دستی مواد را با کدیگر ترکیب کنبد؛ توجه کنید که در این مرحله نباید از همزن برقی استفاده کنید؛ چرا که پف شیرینی می‌خوابد.

  • مرحله سوم

اگر دوست دارید حجم شیرینی شما زیاد شود می‌توانید آرد را در این مرحله اضافه کرده؛ درذ غیر این صورت می‌توانید آن را حذف کنید؛ بعد از اضافه کردن آرد، گردو را اضافه کرده و مواد را با قاشق مخلوط کنید.

شرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

  • مرحله چهارم

سپس فر را  روشن کرده و روی دمای ۱۳۰ الی ۱۵۰ سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود؛ در این فاصله کف سینی فر کاغذ روغنی قرار داده و از مایه شیرینی با قاشق چای خوری یا قیف روی کاغذ روغنی بریزید.

  • مرحله پنجم
مطلب پیشنهادی:  روش‌های لاغری با ماست که شما را شوکه می‌کند

در این مرحله از تهیه شیرینی پفکی گردویی، مایه شیرینی را با فاصله حدودا ۲ سانتیمتر روی سینی ریخته و با کف قاشق کمی روی مایه را فشار دهید تا پهن شود و روی آن ها کمی پودر پسته می ریزیم، سپس سینی را داخل فر قرار دهید.

  • مرحله پایانی طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

سینی را بقه مدت 15 دقیقه درون فر قرار دهید تا حجم شیرینی دو برابر شود؛ در این فاصله ممکن است وسط آن ها کمی شل شود که جای نگرانی نیست و بعد ازسردشدن شیرینی مشکل برطرف می‌شود؛ در نهایت شیرینی ها را با پالت از کاغذ روغنی به آرامی جدا کرده و در ظرف در بسته و خشک نگهداری کنید.

راز خوشمزگی شیرینی مرنگ

  • وقتی سینی شیرینی را درون فر قرار دادید، باید هر ۵ دقیقه یک بار آن را بررسی کنید.
  • نسبت تعداد سفیده تخم مرغ به پیمانه پودر شکر ۲ است. اگر میخواهید مقادیر مواد را تغییر دهید، باید با همین نسبت تغییر دهید، به این معنی که به ازای هر ۲ سفیده، یک پیمانه پودر شکر نیاز است.
  • برا رنگی شدن شیرینی بهتر است ا رنگ مایع خوراکی استفاده کنید.
  • بهتر است به جای چرب کردن سینی فر، از کاغذ روغنی استفاده کنید.
  • اگر شکر شما پودر شده نیست، باید زمان بیشتری را برای همزدن مواد در نظر بگیرید.

تعداد کلمات مطلب: 540

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…