2 روش طرز تهیه لازانیا مجلسی و بدون گوشت

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید در مدت زمان کم یک لازانیا مجلسی و کاملا اقتصادی آماده کنید، این مطلب را از دست ندهید.
لازانیا اسفناج

لازانیا جزو آن دسته از غذاهای فست فودی به شمار می‌آید که بسیاری از افراد خصوصا بچه‌ها به آن علاقه دارند؛ این غذای پرطرفدار بین‌المللی که اصالت آن به ایتالیا باز می‎‌گردد، با مواد اولیه متفاوتی آماده می‌شود که شما می‌توانید مطابق با سلیقه خود از آن‌ها استفاده کنید؛ لازانیا اسفناجیکی از انواع مختلف لازانیا است که از نظر غذایی ارزش بسیار زیادی دارد و می‌تواند یک وعده غذایی سالم و مفید باشد؛ برای آموزش این لازانیا بدون گوشت خوشمزه، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا اسفناج و مرغ

برای تهیه این لازانیا خوشمزه شما می‌توانید از گوشت مرغ هخم استفاده کنید؛ در این روش به 500 گرم گوشت مرغ خرد شده، 300 گرم اسفناج، 12 ورذق لازانیا، 2 پیمانه سس بشامل، 2 پیمانه پنیر موزارلا، 2 حبه سیر و به مقدار لازم به نمک، فلفل و روغن زیتون نیاز دارید.

  • مرحله اول پخت لازانیا

نیم‌پز کردن لازانیا به شما کمک می‌کند تا قسمت‌های لازانیا که معمولاً نیاز به پخت بیشتری دارد، به طور یکنواخت پخته شود و بهترین طعم و بافت را داشته باشد. در ادامه قابلمه را روی حرارت بزرگ قرار دهید تا آب به جوش آید؛ سپس ورقه‌های لازانیا را به مدت 10 دقیقهدرون آب قرار دهید و بعد از آنکه نیم‌پز شد از آب خارج کنید.

  • مرحله دوم

در این مرحله دخل یک ماهیتابه مقداری روغن زیتون بریزید و بعد از آنکه داغ شد، سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و به مدت ۱-۲ دقیقه تفت دهید تا ذعطر آن در فضا آزاد شود. سپس مرغ خرد شده را به ماهیتابه اضافه کرده و اجازه دهید تا کاملاً پخته شود.

انواع لازانیا اسفناج

  • مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه لازانیا اسفناج، نمک و فلفل را به همراه افناج به آن اضافه کنید؛سپس کف سینی فر راذ با یک ورق لازانیا پوششش دهید و مقداری سس بشامل روی آن بریزید؛ سپس از مواد آماده شده روی ورقه‌ها ریخته و مجدد روی آن راذ سس و یک لایه دیگر ورق لازانیا قرار دهید؛ انقدر این کار را ادامه دهید تا مواد درون ماهیتابه تمام شود.

  • مرحله پایانی

روی لایه آخر مقداری پنیر ریخته و بعد سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد، به مدت 25-30 قرار دهید تا پنیرها آب شده و سطح لازانیا طلایبی شود؛ در نهایت پس از پخت، لازانیا را از فر بیرون آورده و به مدت 5-10 دقیقه بگذارید تا خنک شود و بعد برش بزنید.

مطلب پیشنهادی:  ساخت ریمل خانگی با چند ماده در دسترس

طرز تهیه لازانیا اسفناج و بادمجان

اگر دوست دارید غذ ای شما کاملا رژیمی و سالم باشد، می‌توانید به جای گوشت مرغ6 ذاز اغسفناج استفاده کرده و یک لازانیا بادمجان خوشمزه داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا اسفناج و بادمجان

برای تهیه این غذای گیاهی به 2 عدد بادمجان متوسط، 2 عدد پیاز، 4 حبه سیر، 200 گرم پنیر پیتزا، یک بسته لازانیا، 500 گرم اسفناج، 2 قاشق روغن زیتون و به مقدار لازم جعفری خرد شده، نمک و فلفل سیاه نیاز دارید.

  • مرحله اول تهیه لازانیا بادمجان و اسفناج

در ابتدا برای گرفتن تلخی بادمجان، آن‌ها را خرد کرده و به مدت 15 دقیقه درون اتب ئنمک قرار دهید؛ سپس آن‌ها را از آب خارج کرده و با دستمال به خوبی خشک کنید و بعد آن‌ها را سرخ کرده و کنار بگذارید.

انواع لازانیا اسفناج

  • مرحله دوم لازانیا اسفناج

برای تهیه سس گوجه، ابتدا پیاز خرد شده، سیر و روغن زیتون را درون یک ماهیتابه ریخته و به مدت 2 دقیقه تفت دهید؛ سپس رب گوجه، یک لیوان آب جوش و نمک فلفل را به آن اضافه کنید و به مدت یک ربع دیگر روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزند.

  • مرحله سوم

در این فاصله مقداری جعفری، روغن زیتون و پنی پیتزا را درون مخلوط کن ریخته و هم بزنید تا یکدست شود؛ سپس داخل ظرف مورد نظر، ابتدا لایه‌ای از سس ریخته و بعد از پهن کردن آن در ته ظرف، یک لایه از لازانیای آماده شده روی آن قرار دهید.

  • مرحله پایانی تهیه لازانیا اسفناج و بادمجان

روی بادمجان‌ها یکح لفاغیه از مواد آماده شده به ه8مراه اسفناج قرار داده و مجدد روی آن ورقه‌های لازانیا قرار دهید؛ اینروند را ادامه دهید تا مواد مام شود؛ سپس ظرف مورد نظر را حدود نیم ساعت داخل فر قرار دهید و بعد از طلایی شدن روی آن، از فر خارج کرده و در ظرف مورد نظرتان سرو کنید.

تعداد کلمات مطلب: 713

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…