آموزش کم هزینه‌ترین شربت کافی‌شاپی برای دورهمی‌های بهاری

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید طرز تهیه یک شربت لاکچری با کمترین هزینه را برای دورهمی‌های خود یاد بگیرید، این مطلب را از دست ندهید.
شربت خیار و سکنجبین ساده

شربت خیار و سکنجبین ساده به عنوان یکی از نوشیدنی‌های سنتی و معرف ایرانی مورد توجه بسیاری از قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این نوشیدنی خنک، خواص بیشمار آن برای بدن است که در ادامه طرز تهیه و خواص آن را توضیح می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه شربت خیار و سکنجبین ساده

برای تهیه این شربت خنک و خوشمزه به دو عدد خیار، 1 پیمانه شکر، 1 دسته کوچک نعنا، نصف لیوان آب و 1/4 لیوان سرکه نیاز دارید.

شربت خیار و سکنجبین ساده

طرز تهیه شربت سکنجبین و خیار

این شربت را می‌توانید به عنوان یک نوشیدنی خنک کننده و مفید در فصول گرم سال، به خصوص در زمان‌هایی که به مدت طولانی در معرض آفتاب هستید استفاده کنید؛ طرز تهیه آن به شیوه زیر است.

  • مرحله اول

برای تهیه شربت سکنجبین با خیار به روش سنتی در ابتدا شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب ریخته و سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر به طور کامل درون آب حل شود.

  • مرحله دوم

در این مرحله از طرز تهیه شربت خیار و سکنجبین ساده، پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد، نعناع تازه را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید شربت به آرامی بجوشد تا به قوام برسد.

شربت خیار و سکنجبین ساده

  • مرحله سوم

برای اینکه متوجه شویم شربت به قوام رسیده، یک قاشق از آن را بر دارید و بعد از آنکه به طور کامل خنک شد، آن را بین دو انگشت خود تست کنید؛ شربی که به قوام لاغزم رسیده باشد، مانند نخ بین دو انگشت کش می‌آید. ولی در صورتی که شربت آبکی باشد، باید هنوز روی حرارت بماند.

  • مرحله چهارم

زمانی که شربت به قوام رسید، سرکه را به آن اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت بردارید، توجه داشته باشید در حین جوشیدن شربت به هیچ وجه نباید آن را با قاشق یا هر وسیله دیگری هم بزنید.

  • مرحله پنجم

برای اینکه شربت شکرک نزند، می توانیم دیواره های قابلمه را با برس آغشته به جوهر لیمو یا آب لیمو ترش تمیز کنید. در نهایت پس از اینکه شربت خنک شد، ۱ تا ۲ قاشق از آن را درون برای یک لیوان نوشیدنی مناسب است.

  • مرحله پایانی طرز تهیه شربت خیار و سکنجبین ساده
مطلب پیشنهادی:  دیدنی های بندرعباس از قلعه فین تا محله باستانی سورو

در این مرحله  از تهیه شربت خیار سکنجبین ساده، به مقدار دلخواه آب به لیوان اضافه کرده سپس به اندازه دلخواه خیار رنده شده درون لیوان بریزید؛ در صورت تمایل برای مجلسی‌تر شدن شربت می توانیم کمی تخم شربتی، برش‌های لیمو و نعنا و یا خاکشیر نیز استفاده کنید؛ در نهایت پس از مخلوط کردن شربت آن را سرو کنید.

خواص شربت سکنجبین با خاکشیر

شربت خیار و سکنجبین ساده با استفاده از برگ‌های نعنا می‌تواند خاصیت‌های مفیدی برای بدن داشته باشد. به طور کلی، سکنجبین دارای خواص ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضد عفونی کننده است. همچنین، نعنا هم دارای خواص ضد التهابی و آرامش بخشی برای سیستم گوارش است.

بنابراین استفاده از این شربت برای رفع عطش در فصل تابستان مفید است؛ چرا که مصرف آن می‌تواند به تنظیم میزان مایعات در بدن کمک کند. علاوه بر آن استفاده از خاکشیر در این شربت می‌تواند اثر بخشی آن را چند برابر کند؛ چرا که خاکشیر به بهبود عملکرد سیستم گوارشی و رفع مشکلات یبوستی کمک می‌کند.

طرز تهیه شربت خیار سکنجبین

شربت خیار سکنجبین در بارداری

از مهم‌ترین فواید شربت خیار و سکنجبین ساده در دوران بارداری می‌تواند چند مورد اشاره کرد؛ سکنجبین دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ه است که می‌تواند به تقویت سیستم اعصاب و کاهش استرس در دوران بارداری کمک کند.

همچنین سکنجبین می‌تواند به تسهیل حرکت معده و روده‌ها کمک کند و از مشکلاتی مانند یبوست در دوران بارداری جلوگیری کند. علاوه بر آن برخی زنان در دوران بارداری با مشکلات کاهش اشتها روبه‌رو می‌شوند. مصرف سکنجبین می‌تواند بهبود اشتها و تغذیه مطلوب مادر و جنین را فراهم کند.

تعداد کلمات مطلب: 624

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

چرا باید میگرن را جدی گرفت؟

شاید ندانید که دردهای غیرقابل‌تحمل میگرنی ممکن است ریشه در بیماری‌های دیگری داشته باشند که…