طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر، با یک قاشق روغن

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به کوکو سیب زمینی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم این رسپی را حتما یکبار امتحان کنید.
طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر

کوکو سیب زمینی جزو آن دسته از غذاهایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند؛ چرا که در مدت زمان کم و با مواد اولیه بسیار ارزان در خانه تهیه می‌شود؛ تهیه کوکو سیب زمینی بسیار ساده است و به روش‌های مختلفی آماده می‌شود؛ برای مثال می‌توانید در این کوکو سیب زمینی را به صورت خام استفاده کرد و یک کوکو سیب زمین خام درست کرد؛ یا اینکه سیب زمینی را پخت و بعد کوکو سیب زمینی پخته را آماده کنید؛ امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم یک مدل کوکو سیب زمینی جدید با نام کوکو سیب زمینی شکم پر را به شما آموزش دهیم؛ تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر

کوکو سیب زمینی پخته

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پخته

طرز تهیه این کوکو بسیار راحت است و به مقدار روغن کم‌تری هم نیاز دارد؛ این کوکو سیب زمینی مجلسی به راحتی آماده می‌شود تنها کافی است حین پخت به چند نکته توجه داشته باشید.

کوکو سیب زمینی خام

مرحله اول

برای تهیه این کوکو خوشمزه در ابتدا لازم است تا سیب زمینی‌ها را شسته و با مقداری آب روی شعله گاز قرار دهید تا پخته شوند؛ در این فاصله می‌توانید مواد میانی کوکو را آماده کنید

مرحله دوم تهیه کوکو سیب زمینی پخته

برای تهیه مواد میانی، ابتدا پیاز را نگینی کرده و به همراه مقداری روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود؛ بعد از آماده شدن پیازها، ادویه‌های گفته شده را به آن اضافه کنید؛ بعد از آنکه عطر ادویه‌ها آزاد شد، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی:  علت تغییر رنگ زبان سالم و راه درمان آن

مرحله سوم

در این مرحله بعد از آنکه گوشت تغییر رنگ داد، می‌توانید در صورت تمایل یک قاشق رب گوجه را به آن اضافه کنید. در نهایت مواد میانی آماده است می‌توانید آن را از روی حرارت برداشته و به سراغ سیب زمین‌ها بروید.

کوکو سیب زمینی پخته

مرحله چهارم

در این مرحله از پخت کوکو سیب زمینی  پخته، سیب زمینی‎‌ها را پوست گرفته و رنده کنید؛ سپس پودر سوخاری، تخم مرغ و جعفری را به آن اضافه کرده و مواد را ورز دهید تا یک حالت خمیری به دست آید.

مرحله پنجم تهیه کوکو سیب زمینی پخته

اکنون نوبت به شکل دادن کوکو است؛ برای این منظور به یک کاسه آب نیاز دارید؛ در این مرحله کمی از سیب زمینی را برداشته، درون آن را کمی گود کرده و از مواد آماده شده، به اندازه یک قاشق وسط آن قرار داده و مجدد روی آن را با سیب زمینی بپوشانید.

مرحله پایانی

در آخرین مرحله از تهیه کوکو سیب زمینی پخته، اطراف کوکو را به خوبی شکل داده و درون تابه رژیمی با مقداری روغن تفت دهی تا اطراف آن طلایی شود؛ اکنون کوکو شما آماده است می‌توانید آن را در ظرف سرو ریخته و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

تعداد کلمات مطلب: 459

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

سفری با قیمت باورنکردنی در کشتی کروز دور خلیج فارس

کشتی کروز خلیج فارس، یکی از بهترین سفرهای دریایی به عمان، امارات متحده عربی و دیگر کشورهای…