طرز تهیه پیتزا ماکارونی تابه‌ای + ویدئو

0
8
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به پیتزا و ماکارونی علاقه دارید، پیشنهاد می‌‌کنیم حتما طرز تهیه این غذا را امتحان کنید.

ماکارونی جزو آن دسته از غذاهایی است که بسیاری از افراد در هر سنی خصوصا بچه‌ها به آن علاقه دارند؛ در بسیاری از موارد می‌توانید این غذا را چند مواد غذایی دیگر ترکیب کرد و یک غذای ایده‌آل بسیار خوشمزه ساخت؛ پیتزا ماکارونی جزو آن دسته از غذاهایی است که می‌توان گفت از ترکیب دو غذای بسیار خوشمزه تهیه می‌شود و افرادی که این غذا را تست کرده‌اند، عاشق آن شده‌اند. برای تهیه این غذای خوشمزه به فر نیاز ندارید؛ در این مطلب از دلتامگ همراه باشید تا طرز تهیه پیتزا ماکارونی شکل دار بدون فر را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه پیتزا ماکارونی

پیتزا ماکارونی

طرز تهیه پیتزای ماکارونی

برای تهیه این غذای خوشمزه می‌توانید از ماکارونی ساده و یا شکل دار استفاده کنید که انتخاب آن به ذائقه شما بستگی دارد؛ پیتزا ماکاروتی در تابه به راحتی در مدت زمان کمی آماده می‌شود؛ بنابراین برای مواقعی که قصد دارید برای مهمانی خود در مدت زمان کمی یک شام خوشمزه آماده کنید می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

مرحله اول

در ابتدا درون یک تابه مناسب پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود؛ سپس سیر را به ان اضافه کنید؛ توجه داشته باشید در این رسپی می‌توانید از گوشت چرخ کرده با مرغ استفاده کنید لازم است آن را به پیاز و سیر اضافه کرده و تفت دهید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم

بعد از تغییر رنگ گوشت، قارچ، فلفل دلمه، سس تند و رب گوجه را به آن اضافه کننید؛ در این فاصله تا آماده شدن مواد و باز شدن رنگ رب، به سراغ آماده کردن ماکارونی بروید؛ در ابتدا درون یک قابلمه مقداری آب، نمک و روغن بریزید و بعد از به جوش آمدن ماکارونی را به آن اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی:  ۳ ترفند برای رشد انفجاری گل سرخس و جلوگیری از زرد شدن برگ‌ها

پیتزا ماکارونی

مرحله سوم طرز تهیه پیتزا ماکارونی

بعد از آنکه ماکارونی‌ها آماده شد آن را آبکش کرده و به کمک آب سرد کمی بشویید تا نشاسته اضافه آن خارج شود؛ سپس سه عدد تخم مرغ و ادویه‌ها را به ان اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب شوند.

مرحله پایانی تهیه پیتزا ماکارونی

درون یک تابه تفلون مقداری روغن ریخته و ماکارونی را به آن اضافه کنید؛ اجازه دهید ماکارونی 20 دقیق درون تابه بماند و بعد از سرخ شدن آن را برگردانید تا طرف دیگر آن برشته شود؛ سپس روی قسمت برشته شده پنیر و مواد بریزید؛ در نهایت درب تابه را به مدت 10 دقیقه ببندید تا پنیر پیتزا آب شود؛ پیتزا شما آماده است و می‌توانید از آن لذت ببرید.

نکات مهم در تهیه پیتزا ماکارونی تابه ای

  • در تهیه این مدل پیتزا بدون فر بهتر است که از تابه دو طرفه استفاده کنید و حتما زیر تابه شعله پخش‌کن قرار دهید.
  • در صورتی که دوست ندارید در تهیه این پیتزا از گوشت استفاده کنید، می‌توانید سوسیس را جایگزین آن کنید.

تعداد کلمات مطلب: 475

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…