طرز تهیه لازانیا بدون فر در قابلمه + ویدئو

0
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر در خانه فر ندارید و دوست دارید لازانیا درست کنید، بااین روش طرز تهیه می‌توانید یک لازانیا خوشمزه داشته باشید.

لازانیا جزو آن دسته از غذاهایی است که بسیاری از افراد خصوصا بچه‌ها به آن علاقه دارند؛ به گونه‌ای که طبق آمار به دست آمده از هر 10 نفر 8 نفر نسبت به خوردن اینت غذا تمایل دارند؛ طرز تهیه لازانیا بسیار ساده است و معمولا بسیاری از ما آن را درست کرده‌ایم؛ اما از سوی دیگر افراد بسیاری هستند که به دلیل نداشتن فر، از درست کردن غذاهای این چنینی منصرف شده‌اند؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز پخت لازانیا بدون فر را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه لازانیا بدون فر

لازانیا بدون فر

دستور پخت لازانیا

لازنیا جز آن دسته از غذاهایی است که شما می‌توانید از مواد اولیه دلخواه در آن استفاده کنید؛ برای مثال در صورتی که گیاه‌خوار هستید می‌توانید لازانیا اسفناج را امتحان کنید یا اگر گوشت چرخ کرده دوست ندارید می‌توانید از مرغ استفاده کرده و لازانیا مرغ درست کنید؛ اما ما در این مطلب قصد داریم روش پخت لازانیا در قابلمه با گوشت چره کرده را به شما آموزش دهیم.

مرحله اول تهیه لازانیا بدون فر

در ابتدا فلفدلمه و قارج را به صورت مکعبی ریز خرد کرده و کنار بگذارید؛ سپس در یک ماهیتابه بزرگ مقداری روغن ریخته و پیاز را درون آن رنده کنید و بعد از آنکه پیاز سبک شد، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

بعد از آنک گوشت تغییر رنگ داد، فلفل دلمه و قارچ را به آن اضافه کنید؛ بعد از آنکه مواد تفت داده شد، گوجه فرنگی، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مواد اضافه کرده و تفت دهید سپس مواد لازانیا آماده شده را کنار بگذارید و به سراغ آماده کردن ورقه‌های لازانیا بروید.

لازانیا بدون فر

مرحله سوم درست کردن لازانیا

برای آماده کردن ورقه‌های لازانیا، در یک کاسه بزرگ مقداری آب جوش ریخته و بعد از به جوش آمدن ورقه‌های لازانیا را به مدت 5 دقیقه درون آن قرار دهید و بعد از نرم شدن آن‌ها را درون یک صافی جدا از هم قرار داده تا به هم نچسبند.

مطلب پیشنهادی:  ظرف ۱۰ دقیقه یک دسر خوشمزه درست کنید

مرحله پایانی تهیه لازانیا خانگی

درون یک تابه مقداری روغن ریخته و ورقه‌های لازانیا را روی آن بچینید؛ سپس از مواد آماده شده روی آن بچینید و روی هر لایه مقداری پنیر ریخته و مجدد ورقه‌های بعدی لازانیا را قرار دهید؛ در نهایت روی ورقه آخر

در این مرحله از طرز تهیه لازانیا بدون فر باید یکی از ورقه های لازانیا را کف ظرف گذاشته و پنیر موزارلا و مواد را روی ورقه لازانیا بریزید و با پشت قاشق صاف کنید تا در تمام قسمت‌های ورقه لازانیا به طور یکنواخت پخش شود. حالا روی مواد پنیر موزارلا بریزید و یک ورقه لازانیا را روی آن قرار دهید. به همین ترتیب ظرف را با ورقه‌های لازانیا، پنیر موزارلا، مواد و پنیر موزارلا پر کنید. بعد آن را به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه روی حرارت ملایم گاز بپزید.

لازانیا بدون فر

نکات مهم در طرز تهیه لازانیا خانگی

  • این روش پخت لازانیا در قابلمه کاملا مانند فر است و تنها تفاوت آن این است که پنیر در لایه بالایی برشته نمی‌شود.
  • یکی از فوت و فن‌های طرز تهیه لازانیا خوشمزه این است که برای نرم بودن آن می‌توانید از سس بشامل استفاده کنید.
  • در صورتی که علاقه‌ای به سس بشامل لازانیا ندارید، می‌توانید مانند ویدئو ماست و سس را جایگزین آن کنید.
  • در این روش درست کردن لازانیا بدون فر فراموش نکنید که حتما از دم کنی استفاده کنید.

تعداد کلمات مطلب: 563

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

لیست مسافرخانه‌های ارزان مشهد، نزدیک حرم

بسیاری از مسافران به دنبال اقامتگاه‌هایی ارزان و نزدیک به حرم مطهر امام‌رضا(ع) هستند تا هم…