7 ماده غذایی ارزان قیمت که می‌تواند جایگزین گوشت قرمز باشد

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به مصرف گوشت قرمز علاقه ندارید، می‌توانید این مواد را جایگزین آن کنید.
جایگزین گوشت قرمز

گوشت قرمز یکی از مواد غذایی‌های مفید برای بدن است که بیشترین نیاز بدن به پروتئین، زینک و آهن را برطرق می‌کند؛ اما در بسیاری از مواقع فرزندان ما علاقه‌ای به خوردن گوشت قرمز ندارند؛ در چنین مواقعی برای آنکه پروتئین گوشت به بدن برسد و دچار کمبود ویتامین نشویم، مجبور هستیم از مواد غذایی استفاده کنیم که مناسب‌ترین جایگزین گوشت قرمز هستند؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا این مواد غذایی را به شما معرفی کنیم.

بهترین مواد غذایی جایگزین گوشت قرمز کدامند؟

اگر به هر دلیل گوشت قرمز استفاده نمی‌کنید یا به مقدار کم استفاده می‌کنید؛ برای آنکه از فواید گوشت قرمز بهره ببرید، بهتر است این مواد غذایی که قیمت مناسبی دارند را خریداری کنید.

آجیل‌ها

یکی از بهترین منابع پروتین گیاهی، آجیل‎‌ها هستند که می‎‌توانند از التهاب و بیماری‌های مزمن درون بدن جلوگیری کنند؛ افرادی که قصد دارند در رژیم غذایی خود از میزان پروتئن بیشتری استفاده کنند، می‌توانند آجیل را در میان‌ وعده‌های خود قرار دهند.

جایگزین گوشت قرمز

سویا جایگزین گوشت قرمز

به طور قطع می‌توان گفت سویا اولین ماده غذایی گیاهیی است که مقدار فراوانی پروتئین دارد و می‌تواند جایگزینی مناسب برای گوشت قرمز باشد؛ علاوه برآن سویا می‌تواند میزان کلسترول خون را تا حد قابل توجهی کاهش دهد و از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری کند؛ بنابراین اگر قصد دارید میزان مصرف پوشت را کاهش دهید، لازم است از فرآورده‌هایی مانند شیر سویا و … استفاده کنید.

تخم مرغ

به طور کلی تخم مرغ و تخم دیگر پرندگان بلدرچین، غنی از ویتامین‌های گروه B خصوصا B12 است؛ از سوی دیگر با توجه به اینکه مقدار پروتئین در تخم مرغ بالا است، توصیه می‌شود مقدار مصرف آن را در وعده‌های غذایی خود افزایش دهید؛ به طور کلی دو عدد تخم مرغ حدود 13 گرم پروتئین دارد که می‌تواند نیاز بدن به گوشت قرمز را برطرف کند.

مطلب پیشنهادی:  4 مورد شگفت انگیز از خواص کنجد سفید برای لاغری

جایگزین گوشت قرمز

برنج

برای بسیاری از ما ایرانی‌ها برنج به عنوان وعده غذایی اصلی شناخته شده است و از آن بسیار استفاده می‌کنیم؛ برنج و غلات دیگری مانند گندم و جو، حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند که می‌توانند بهترین جایگزین گوشت قرمز برای کودکان باشند؛ چرا که بسیاری از بچه‌ها نسبت به خوردن برنج تمایل بیشتری دارند.

لوبیا جایگزین گوشت قرمز

پروتئین، فیبر، کلسیم، آهن، ویتامین C و کلسیم موجود در حبوبات باعث شده تا خواص آن برابر با خواص گوشت قرمز باشد؛ بنابراین اگر فرزند شما علاقه‌ای به خوردن گوشت قرمز ندارد، می‌توانید حبوبات به ویژه لوبیا را جایگزین آن کنید؛ با توجه به اینکه غذاهای متنوعی وجود دارد که می‌توان با لوبیا آماده کرد، در نتیجه می‌تواند جایگزینی مناسب برای گوشت قرمز باشد و نیاز بدن را به آهن جبران کند؛ از سوی دیگر اگر مشکل کم خونی دارید، می‌توانید با مصرف این حبوبات، با هزینه کمتری مشکل خود را برطرف کنید.

جایگزین گوشت قرمز

هویج

هویج سرشار از ویتامین و منبع غنی فیبر است که می‌تواند شما را برای مدت زمان بیشتری سیر نگه دارد؛ هویج را می‌توانید به روش‌های متنوع در انواع سوپ، سالاد و … استفاده کنید؛ برای مثال می‌توانید هویج را به همراه تخم مرغ برای وعده صبحانه آماده کنید.

جایگزین گوشت قرمز

چغندر

چغندر، یک ماده شیرین و خوشمزه است؛ که می‌توانید از آن در تهیه‌ همبرگر، سوپ، سالاد و سایر غذاهای دلخواهتان استفاده کنید. حتی می‌توانید در انواع دسر هم چغندر به کار ببرید. چغندر منبع بسیار خوبی از پروتئین گیاهی، منیزیم، فیبر، آهن، ویتامین B6 و C و کلسیم و پتاسیم است که می‌تواند بهترین جایگزین گوشت قرمز باشد.

تعداد کلمات مطلب: 565

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با نوشیدن آب سرد کالری بسوزانید و لاغر شوید

هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن نوشیدن آب سرد برای سلامتی وجود ندارد. هم آب سرد و هم آب هم‌دمای…