شیرینی زبان خانگی با 2 قلم مواد + ویدئو

2
29
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به شیرینی زبان علاقه دارید، در این مطلب همراه ما باشید تا طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را در خانه آموزش دهیم.

شیرینی زیان جزو یکی از خوشمزه‌ترین شیرین‌های خشک است که از آن در بسیاری از مراسمات مانند تولد و عروسی استفاده می‌شود؛ بسیاری از خانم‌ها با توجه به اینکه پخت آن مشکل است، از درست کردن منصرف می‌شوند؛ اما برخلاف تصور درست کردن این مدل شیرینی بسیار راحت است و در 20 دقیقه اماده می‌شود؛ در این مطلب از دلتامگ با همراه باشید تا راحت‌ترین دستور پخت آن را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه شیرینی زبان خانگی

برای تهیه این شیرینی خوشمزه به یک بسته خمیر هزارلا، 3 قاشق عسل، دو قاشق آب جوش و زعفران نیاز دارید؛ توجه داشته باشید اگر می‌خواهید تعداد بیشتری شیرینی درست کنید، لازم است از دو بسته خمیر استفاده کنید.

شیرینی زبان

طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر هزارلا

یکی از دلایل محبوبیت شیرینی زبان این است که شما می‌توانید آن را به شکل‌های مختلف تهیه کنید؛ برای مثال می‌توانید برای تولد و دورهمی‌های خود، شیرینی زیان نازک و کوچک مجلسی آماده کرده و از آن لذت ببرید؛ بنابراین انتخاب شکل و ضخامت شیرینی کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

مرحله اول

ابتدا خمیر هزارلا را 3 ساعت قبل بیرون از یخچال قرار دهید تا نرم شده و به راحتی شکل بگیرید؛ از 15 دقیقه قبل نیز فر را روشن کرده تا گرم شود.

مرحله دوم ظرز تهیه شیرینی خانگی

در این مرحلبعد از باز کردن خمیر، با استفاده از قالب شیرینی زیان، برش زده و کنار بگذارید؛ سپس سینی فر را با استفاده از کاغذ روغنی بپوشانید و خمیرهای قالب زده را با فاصله روی آن بچینید.

مطلب پیشنهادی:  ۹ رسم عجیب در دنیا که شما را شوکه می‌کند!

شیرینی زبان

مرحله سوم

آب و عسل را با یکدیگر ترکیب کرده و هم بزنید تا کمی رقیق شود؛ سپس دو الی سه قاشق زعفران را با آن ترکیب کنید؛ در این مرحله اگر می‌خواهید شیرینی‌های شما قطورتر شود، روی لایه‌های اول را با این محلول کمی خیس کنید.

مرحله چهارم

سپس در ادامه لایه‌ها را روی یکدیگر قرار داده و با استفاده از چاقو وسط آن را برش بزنید؛ این ترفند به پخت بهتر شیرینی کمک می‌کند؛ درنهایت اگر دوست دارید می‌توانید مقداری کنجد روی خمیر بریزید.

شیرینی زبان
مرحله پایانی طرز تهیه شیرینی زبان

درنهایت شیرینی‌ها را به مدت 20 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه قرار دهید؛ سپس بعد از گذشت این مدت زمان شیرینی‌ها را از فر درآورده و روی آن مجدد از شهدی که دارید استفاده کرده و برای تزیین نیز از پودر نارگیل و پودر پسته استفاده کنید. در این مرحله توجه داشته باشید، در صورتی که دوست ندارید مقدار شیرنی شما زیاد باشد، می‌توانید در آخر از زدن مجدد شهد خودداری کنید.

تعداد کلمات مطلب: 433

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. محمد مهدی برزنونی

    26 آذر 1402 در 1:31 ب.ظ

    کمی ساده بگویید آخر خمیر هزار لا از کجا تهیه کنیم اگر تو خونه میشه درست کرد خوب بگید اگر قرار باشه بری خمیر هزار لا بخری خوب همون شیرینی رو میخوری دیگه

    پاسخ

    • فائزه امیری

      27 آذر 1402 در 9:54 ق.ظ

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز
      خمیر هزارلا را می‌تواند با قیمت خیلی پایین‌تر از شیرینی آماده، از لوازم قنادی‌ها تهیه کرد که خیلی به صرفه‌تر است.
      در غیر این صورت خود شما هم می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید که نحوه آماده کردن آن خود یک مطلب جداگانه است و در این مطلب نمی‌گنجد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

باز کردن سینک ظرف شویی با جوش شیرین

باز کردن لوله با جوش شیرین، یکی از سریع‌ترین راه‌کارهای رفع گرفتگی لوله سینک ظرف شویی است …