مقایسه قیمت خرید خانه در پرند و پردیس

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آمارهای ارائه شده در کنار بررسی به عمل آمده از وضعیت بازار معاملات مسکن دو شهر جدید پرند و پردیس دو پیام مهم برای بازار مسکن و فعالان این بازار دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
پرند و پردیس

گسترش شهرنشینی و تمرکز امکانات در کلان‌شهرها، مردم را از سراسر کشور به سوی این شهرها کشانده است. همین افزایش جمعیت موجب ناامنی، بیکاری، آلودگی هوا و محیط زیست در پایتخت شده است. شهرهایی چون پردیس و پرند، در راستای حل این مشکل و سرازیر کردن جمعیت تهران به اطراف شهر تاسیس شده‌اند. طی سال‌های اخیر افزایش بی حد و حصر نرخ مسکن در تهران باعث شده مردم از این شهرهای تازه‌تاسیس استقبال کنند و به فکر خرید آپارتمان در پرند و پردیس بیفتند.

خرید آپارتمان در پردیس

مقایسه قیمت خانه در پرند و پردیس: کدام شهر جدید بهتر است؟

در سال‌های اخیر شهرهای جدیدی مانند پردیس و پرند به عنوان گزینه‌های مناسب برای زندگی و سرمایه‌گذاری در حومه تهران مورد توجه قرار گرفته‌اند. این دو شهر به منظور کاهش تراکم جمعیت و حل مشکلات کلان‌شهر تهران ایجاد شده‌اند و هر یک ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. اگر قصد خرید خانه یا سرمایه‌گذاری در این مناطق را دارید بهتر است ابتدا با تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو شهر آشنا شوید.

خرید آپارتمان در پرند

توسعه و رشد شهری: پردیس یا پرند؟

پرند و پردیس هر دو شهرهایی آرام و امن با پتانسیل توسعه هستند. پردیس در شمال شرق و پرند در جنوب غرب تهران قرار دارند. پرند به دلیل داشتن ظرفیت بیشتر برای توسعه و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آینده روشنی دارد. در حالی که پردیس بخش عمده‌ای از رشد خود را طی کرده و هم‌اکنون به عنوان یکی از مناطق مناسب برای زندگی با امکانات بیشتر شناخته می‌شود.

با این حال به دلیل برنامه‌های گسترده‌ای که برای توسعه پرند در نظر گرفته شده این شهر برای سرمایه‌گذاری جذاب‌تر است. در مقابل پردیس با امکانات بهتر و خدمات بیشتر گزینه بهتری برای سکونت به شمار می‌رود.

رشد جمعیت و امکانات: پرند یا پردیس؟

پرند به عنوان شهری با بالاترین نرخ رشد جمعیت در کشور، پروژه‌های مسکن مهر خود را به شکلی گسترده به اجرا گذاشته است. این امر باعث شده کمبود امکانات در این شهر محسوس‌تر باشد و مشکلاتی در هماهنگی میان سرعت احداث پروژه‌های خدماتی و رشد جمعیت ایجاد شود.

در مقابل پردیس از سرانه امکانات فرهنگی، آموزشی و فضای سبز بالاتری برخوردار است. همچنین از لحاظ خدمات درمانی و اورژانسی نیز پردیس وضعیت بهتری دارد. از نظر آب و هوا پردیس معتدل‌تر و کوهستانی‌تر است، در حالی که پرند با تابستان‌های گرم و هوایی مشابه تهران از آلودگی هوا به دور است اما به کیفیت هوای پردیس نمی‌رسد.

مطلب پیشنهادی:  با هر سطح درآمدی می توانید در محله شوش تهران آپارتمان بخرید

دسترسی و حمل و نقل پرند و پردیس

در مقایسه دسترسی به تهران، پردیس با فاصله کمتر به تهران امتیاز بالاتری دارد. با این حال پرند با دسترسی بهتر به آزادراه‌ها و شهرهای اطراف و افتتاح مترو پرند از نظر حمل و نقل عمومی امتیاز ویژه‌ای کسب کرده است. در مجموع هر دو شهر از نظر دسترسی به تهران مزایای خاص خود را دارند اما پردیس به دلیل دسترسی آسان‌تر به تهران برای سکونت مطلوب‌تر به نظر می‌رسد.

راهنمای خرید خانه در پردیس و پرند

مقایسه قیمت خرید آپارتمان در پرند و پردیس

در مقایسه قیمت‌ها پرند با قیمت‌های مقرون به صرفه‌تر، گزینه بهتری برای خریدارانی است که به دنبال مسکن ارزان‌تر هستند. با این حال شکاف کمتر بین قیمت‌های مسکن در پردیس و تهران نشان از جذابیت بیشتر پردیس برای سرمایه‌گذاران دارد. در پردیس نبض معاملات مسکن به ویژه معاملات سرمایه‌ای قوی‌تر است و این امر پردیس را به عنوان گزینه‌ای مطلوب برای سرمایه‌گذاری معرفی می‌کند.

از طرفی شکاف کمتر بین سطح متوسط قیمت خرید آپارتمان در پردیس در مقایسه با میانگین قیمت مسکن شهر تهران و همچنین تلاش بازار مسکن این شهر جدید برای کاهش شکاف قیمت ملک با تهران، نشان می‌دهد نبض معاملات مسکن به‌ویژه معاملات سرمایه‌‌ای در پردیس بیشتر از شهر جدید پرند است.

در جدول زیر قمیت خرید آپارتمان در پردیس و پرند را با استفاده از برخی آگهی‌های سایت ملکی دلتا مقایسه می‌کنیم:

شهر

متراژ (متر) سن بنا (سال)

 قیمت کل (تومان)

پرند فاز یک 165 نوساز 6,700,000,000
پرند فاز سه 85 3 2,200,000,000
پردیس فاز هشت 97 3 3,150,000,000
پردیس فاز 11 87 2 2,350,000,000

 

تعداد کلمات مطلب: 653

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معرفی محله ها

همچنین بخوانید

محله تختی تهران کجاست؟

یکی از ویژگی‌های مهم محله تختی این است که در محدوده طرح‌ ترافیک زوج و فرد قرار ندارد. علاو…