10 میلیون خانوار در ایران زیر خط فقر مسکن هستند!

0
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
براساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در پایتخت با کاهشی 0.2درصدی در مهر به 31 میلیون و 631 هزار تومان رسیده است.
فقر مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی افراد ساکن استان تهران بیشتر از سایر استان‌ها مجبورند برای مسکن هزینه کنند. در مقابل افراد ساکن در سیستان و بلوچستان و گیلان بیشتر از دیگر استان ها در فقر مسکن به سر می‌برند.

 افزایش شاخص هزینه مسکن در سبد هزینه‌ای خانوارها در کنار 2.5 برابر بودن طول دوره انتظار در ایران نسبت به متوسط جهانی برای خانه‌دار شدن، نشان از فشار بالای هزینه مسکن بر خانوارهای کشور است که این فشارها هر ساله با تضعیف ارزش پول ملی بیشتر می‌شود.

براساس آنچه بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن پایتخت تعداد معاملات در اولین ماه از پاییز به 5471 فقره رسیده که نسبت به شهریور و مهر ماه سال 99 به ترتیب کاهشی 30 و 36.8 درصدی داشته است.

بیشترین قیمت متوسط مربوط به منطقه یک با حدود 70 میلیون تومان و کمترین متوسط قیمت نیز به منطقه 18 با 15 میلیون تومان اختصاص داشت. اگرچه که متوسط قیمت نسبت به ماه گذشته کاهشی 0.2درصدی داشته است.

بد مسکنی براساس تعریف وزارت کار به وضعیتی اطلاق می‌شود که در آن افراد به حداقل یکی از موارد دسترسی به آب، سرویس بهداشتی، مکان زندگی کافی و مسکن بادوام و امنیت تصدی دسترسی ندارند و دچار محرومیت هستند.

مطلب پیشنهادی:  دولت هیچ واحد مسکونی را نمی‌سازد

وزارت تعاون بر این باور است که نرخ بد مسکنی در فقرا دو برابر غیرفقرا است. البته که از نظر این وزارتخانه فقرا به افرادی گفته می‌شود که زیر خط فقر مطلق زندگی می‌کنند.

این وزارتخانه مدعی شده که به‌ طور کلی فقر مسکن در ایران دارای طیف گسترده‌ای است شامل عدم توانایی تامین مالی مسکن و همچنین سکونت افراد در خانه‌های نامناسب از لحاظ قدمت، نوع سازه و دسترسی به امکانات شهری است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «خرید خانه در محله شاهزاده ابراهيم اصفهان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 299

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …