از طرح جهش تولید مسکن در اصفهان چه خبر؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان: در جلسه شورای مسکن مصوب شد حداکثر تا ۱۵ روز آینده فرمانداران و شهرداران در سطح شهرهای مختلف اراضی مورد نیاز برای طرح جهش تولید مسکن را شناسایی کنند.
تولید مسکن در اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از قاری‌قرآن: قانون جهش تولید مسکن در اصفهان شامل پنج فصل (تامین منابع مالی، تأمین زمین، تأمین مصالح ساختمانی، تأمین خدمات ساختمانی و سایر موارد) بوده که در رابطه با برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون واحد مسکونی بصورت سالانه است.

وی اذعان داشت: تولید این واحدها در بخش‌های مختلف شامل تولید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی توسط مردم در داخل شهرها و مراکز استان‌ها، حدود ۱۷۰ هزار واحد در بافت‌فرسوده در قالب بهسازی یا تبدیل به ساخت و ساز جدید با ارائه تسهیلات توسط دولت، حدود ۲۰۰ هزار واحد مربوط به بخش روستاها و مابقی آن توسط مجموعه دولت با تخصیص زمین و ارائه تسهیلات مورد نیاز  انجام می‌پذیرد.

قاری‌قرآن بیان داشت: براین اساس نقش اصلی دولت در راستای تولید مسکن از طریق تامین زمین و ایجاد تسهیلات برای مردم ایفا می‌شود.

وی عنوان کرد: افرادی که در فرآیند طرح جهش تولید مسکن قرار می‌گیرند در مرحله اول باید احراز شرایط شوند که فاقد مسکن بودن، عدم استفاده از امکانات مسکن، سکونت حداقل ۵ سال در آن محل به عنوان شرایط اصلی است که پس از آن بر روی زمینی که دولت تامین کرده و با تسهیلات در نظر گرفته شده وارد مرحله ساخت و ساز می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  خبرنگاران و هنرمندان منتظر پیامک مسکن باشند

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در قانون جهش تولید مسکن اصفهان دستگاه‌های خدمات‌رسان مکلف شدند فقط حق انشعاب دریافت کنند و هزینه اضافه‌ دیگری از مردم گرفته نشود همچنین زمین بصورت کاملاً رایگان در اختیار این طرح قرار داده می‌شود.

وی گفت: ما در طول چهار سال چیزی حدود ۱۳۰ هزار واحد نیاز به تولید مسکن داریم و بر همین اساس باید یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار تامین زمین شود‌.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «کاهش میانگین نرخ مسکن تا 80 درصد!» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 291

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …