عنصر مهمِ پیگیری موثر پس از فروش

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
آیا بعد از فروش هنوز هم مشتری خود را رصد می‌کنید؟
پیگیری موثر پس از فروش

مجله دلتا؛ پیگیری موثر پس از فروش می‌تواند به تقویت روابط با مشتریان و افزایش وفاداری آن‌ها کمک کند. در اینجا به معرفی چند راهکار عملی، برای انجام این کار می‌پردازیم.

راهکارهای پیگیری موثر پس از فروش

تماس‌های منظم:

برنامه‌ریزی برای تماس‌های دوره‌ای با مشتریان، مثلاً هر سه ماه یک بار. در این تماس‌ها می‌توانید از رضایت آن‌ها بپرسید و هرگونه سؤال یا نگرانی را بررسی کنید.

ارسال ایمیل‌های پیگیری:

پس از فروش، اگر راه ارتباطی با مشتریتان ایمیل است می توانید آدرس ایمیل او را گرفته و  یک ایمیل تشکر ارسال کنید. به مشتریان بگویید در صورت تمایل و نیاز، از طریق ایمیل هم در دسترس هستید. ایمیل‌های شما می‌تواند شامل اطلاعات مفید یا پیشنهادات جدید نیز باشد.

نظرسنجی و بازخورد:

از مشتریان بخواهید نظرات خود را درباره تجربه خریدشان بیان کنند. این کار نه تنها به شما کمک می‌کند تا خدمات خود را بهبود دهید، بلکه نشان می‌دهد که به نظرات آن‌ها اهمیت می‌دهید.

مطلب پیشنهادی:  چطور یک مذاکره بهتر داشته باشیم + ویدیو

برگزاری وبینار یا رویدادهای آموزشی:

برای مشتریان خود وبینارهایی درباره موضوعات مرتبط با خدمات خود برگزار کنید. این می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا از خدمات شما بهتر بهره‌برداری کنند.

ارائه پیشنهادات ویژه:

به مشتریانی که خرید کرده‌اند، پیشنهادات ویژه یا تخفیف‌های انحصاری ارائه دهید. این کار می‌تواند آن‌ها را تشویق کند تا دوباره از شما خرید کنند.

توسعه شبکه‌های اجتماعی:

با ایجاد ارتباط در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید مشتریان را در جریان اخبار و پیشنهادات جدید قرار دهید و با آن‌ها در تعامل باشید.

با اجرای این راهکارها، می‌توانید پیگیری مستمر و مؤثری را پس از فروش انجام دهید و روابط خود را با مشتریان تقویت کنید.

تعداد کلمات مطلب: ۲۶۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مهارت‌های فروش

همچنین بخوانید

مهارت بررسی وضعیت یک ملک چیست؟

مجله دلتا؛ بررسی وضعیت یک ملک توسط یک مشاور املاک حرفه ای، فرآیندی دقیق و تخصصی است که به …