بهترین چوب برای تخت خواب (+ جدول مقایسه)

0
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
شاید باور کردنش دشوار باشد، اما در گذشته‌های دور، اولین تخت‌خواب‌ها از استخوان‌های انسان و حیوانات ساخته می‌شدند. با پیشرفت فرهنگ و تمدن بشر، تخت‌ها نیز تغییر کردند و از آن جنس اولیه خارج شدند. امروزه، مردم در سراسر جهان از تخت‌های چوبی متنوع بهره می‌برند.
خرید تخت خواب

هرچه تخت خواب شما راحت‌تر باشد، روز خود را با آرامش بیشتری شروع خواهید کرد. در این مقاله، قصد داریم انواع چوب تخت خواب را معرفی کنیم و مزایا و معایب هرکدام را بررسی کنیم. این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا با توجه به بودجه و سلیقه خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

مقایسه ویژگی‌های انواع چوب تخت خواب

نوع چوب دوام زیبایی قیمت مناسب برای
بلوط بسیار بالا کلاسیک بالا سبک‌های کلاسیک و سنتی
راش بالا مدرن متوسط سبک‌های مدرن و مینیمال
گردو بسیار بالا لوکس بسیار بالا سبک‌های لوکس و کلاسیک
افرا بالا مدرن متوسط سبک‌های مدرن و مینیمال
کاج متوسط طبیعی پایین سبک‌های روستیک و کلاسیک
نراد پایین طبیعی پایین قسمت‌های داخلی تخت خواب
MDF متوسط مدرن متوسط سبک‌های مدرن و مینیمال
نئوپان پایین ساده پایین تخت خواب‌های ارزان قیمت

تخت‌های چوبی نئوپانی؛ مقرون‌به‌صرفه و سبک

نئوپان یکی از محصولات و فرآورده‌های چوبی است که از تراشه‌ها و قطعات کوچک چوب تولید می‌شود. برای ساخت محصولات نئوپانی، قطعات چوبی را با چسب و رزین ترکیب کرده و تحت فشار حرارتی قرار می‌دهند. پس از چندین بار ترکیب و فشرده‌سازی، ورقه‌های سبکی از جنس چوب طبیعی به‌دست می‌آید. از نئوپان برای تولید انواع چوب تخت‌ خواب دو نفره یا تک نفره استفاده می‌شود.

تخت‌خواب‌های نئوپانی به دلیل سبکی و قابلیت جابه‌جایی آسان‌شان، گزینه‌های مناسبی هستند و قیمت آنها نیز به مراتب کمتر از تخت‌خواب‌های ساخته شده از چوب طبیعی است. با اینکه می‌توان این تخت‌خواب‌ها را با استفاده از روکش‌های مختلف و رنگارنگ با سایر مبلمان هماهنگ کرد، اما طول عمر آنها نسبتا کم است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هر چند سال یکبار مبلمان و سرویس‌های چوبی خانه را تعویض می‌کنید، تخت‌ خواب ساده و شیک نئوپانی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

زیبایی و دوام تخت‌های چوب طبیعی؛ تجربه‌ای از خواب راحت و استحکام بالا

در علم فنگ شویی، چوب‌های طبیعی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردشان اهمیت زیادی دارند. این عنصر به محیط احساس رشد، سلامتی و نشاط می‌بخشد و از بین برنده‌ی احساس خستگی، غم و کسالت است. برخی از مکتب‌های فنگ شویی معتقدند که بهترین نوع چوب برای تخت خواب باید دارای رگه‌های طبیعی باشد تا انرژی مادر طبیعت را منتقل کند. به همین دلیل، برخی تولیدکنندگان تخت خواب به این نکته توجه کرده و از انواع چوب تخت خواب برای ساخت این محصول استفاده می‌کنند.

انواع تخت‌خواب‌های چوبی ساخته شده از چوب طبیعی به دلیل وزن بالای خود نیاز به کمک چند نفر برای جابه‌جایی دارند و قیمت آن‌ها نیز نسبت به سایر مواد مانند MDF و نئوپان بیشتر است. در ادامه، سه نوع از محبوب‌ترین چوب‌های تخت خواب را به همراه ویژگی‌هایشان معرفی خواهیم کرد.

انواع چوب تخت خواب

چوب درخت گردو

چوب درخت گردو یکی از انواع چوب تخت خواب محبوب و گران‌قیمت است. این چوب دارای دوام بسیار زیاد، عمر طولانی و مقاومت بالا در برابر رطوبت می‌باشد. رگه‌های پیچیده یا صاف این چوب، جلوه‌های زیبایی را در وسایل چوبی ایجاد می‌کند. استحکام بالای این چوب، امکان کنده‌کاری طرح‌های متنوع و زیبا را روی سرویس‌های چوبی فراهم می‌آورد. طیف رنگی چوب گردو از قهوه‌ای سوخته تا سفید متغیر است. لازم به ذکر است که حشرات می‌توانند به راحتی به سرویس‌های چوبی ساخته شده از گردو آسیب برسانند.

2. چوب درخت افرا

چوب درخت افرا دارای استحکام و مقاومت زیادی است و به طور نسبی قیمت آن پایین‌تر از سایر چوب‌های طبیعی است. رنگ چوب افرا در محدوده‌ای از کرم تا سفید روشن است؛ به همین خاطر، افرادی که اتاق خوابشان به رنگ‌های کرم، قهوه‌ای و سفید تزئین شده است، ترجیح می‌دهند از تخت‌خواب‌های ساخته شده از چوب افرا استفاده کنند. چوب این درخت دارای خطوط مستقیم و صاف است و در معرض رطوبت ممکن است تغییر شکل دهد. همچنین، حشرات و موریانه‌ها به راحتی می‌توانند به مبلمان چوبی ساخته شده از افرا آسیب برسانند.

مطلب پیشنهادی:  جیمز وب، راز ستاره گمشده را کشف کرد!

3. چوب درخت بلوط

تخت‌های ساخته‌شده از چوب بلوط بسیار مقاوم و دوام‌دار هستند؛ حتی رطوبت و حشرات نمی‌توانند به این چوب آسیب برسانند. الگوهای پیچ‌وتاب و نامنظم در چوب بلوط باعث می‌شود ظاهر آن طبیعی‌تر به نظر برسد. این چوب در رنگ‌های مختلفی از جمله قرمز، بژ روشن و قهوه‌ای موجود است. ویژگی قابل‌توجه دیگر بلوط، قابلیت رنگ‌آمیزی آسان آن است که امکان انتخاب رنگ مطابق با سلیقه مشتری را فراهم می‌کند. اگر برای شما قیمت بالا و وزن سنگین تخت خواب مهم نیست، سرویس خواب از چوب بلوط گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

به نقل از تخت طاووس:

کاج یک چوب مخروطی است که بیشتر در مناطق نیم کره شمالی یافت می‌شود و یکی از چوب‌های محبوب برای ساخت و ساز نجارها به حساب می‌آید. این چوب در طیف رنگی سفید کرمی و تناژهای زرد رنگ وجود دارد و دارای طرحی از رگه‌های صاف با گره‌های تیره است. سطح این چوب به سختی رنگ می‌پذیرد اما دربرابر رطوبت مقاومت مناسبی دارد.

اف دکور

تخت‌خواب‌های MDF، بهترین گزینه برای مستاجرها

چوب MDF یکی از مصالح رایج در تولید تخت‌خواب‌هاست. امروزه بیشتر تخت‌خواب‌های دونفره، یک نفره، نوجوان و نوزاد از MDF ساخته می‌شوند، زیرا این ماده به صرفه و اقتصادی است. همچنین، MDF مقاومت بالایی در برابر رطوبت، حشرات و قارچ دارد و وزن سبک تخت‌های MDF یک مزیت بزرگ برای افرادی است که مرتباً نیاز به جابه‌جایی دارند. تنوع روکش‌های MDF با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف، امکان هماهنگی آسان با دکور اتاق را فراهم می‌آورد.

به نقل از تانیل چوب:

باید توجه داشت که به دلیل ساختار ام دی اف، این محصولات طول عمر کمتری نسبت به تخت های چوبی دارند و به لحاظ زیبایی و بصری نیز معمولا کمتر از محصولات چوبی مورد توجه هستند.

با کمک سایت آف دکور(offdecor)، کاربران می‌توانند به‌طور مستقیم با تولیدکنندگان مبلمان و سرویس خواب ارتباط برقرار کنند. این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد تا محصولات مختلف را بررسی و مقایسه کنید و انتخاب‌های خود را از میان مجموعه‌های متنوع تولیدکنندگان مختلف انجام دهید. به این ترتیب، خرید از تولیدکنندگان به‌راحتی و بدون واسطه صورت می‌گیرد، که به صرفه‌جویی در هزینه‌ها و دستیابی به محصولات با کیفیت بالا کمک می‌کند.

سایت آف دکور

سخن پایانی

در این مقاله، به بررسی انواع چوب تخت خواب از جمله چوب‌های طبیعی مانند گردو، بلوط و افرا و همچنین مواد مصنوعی مثل نئوپان و MDF پرداختیم. اگر قصد خرید جهیزیه یا تغییر سرویس خواب خود را دارید، انتخاب شما باید با توجه به نیاز، بودجه و سلیقه شخصی‌تان انجام شود. چوب‌های طبیعی از استحکام و عمر طولانی برخوردارند اما به دلیل قیمت بالا و وزن زیاد، ممکن است مناسب همه نباشند. تخت‌های نئوپانی ارزان و سبک‌اند ولی عمر کمتری دارند. در این میان، تخت‌های MDF با دوام مناسب، قیمت مقرون‌به‌صرفه و وزن کم، گزینه‌ای محبوب و کاربردی در بازار به شمار می‌آیند.

تعداد کلمات مطلب: 1087

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

شهر گلاب ایران کجاست؟

قمصر، شهری در جنوب کاشان و در استان اصفهان، به عنوان پایتخت گل و گلاب ایران شناخته می‌شود.…