گیاه بنجامین یک تصفیه‌کننده طبیعی هوای خانه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این گیاه بومی مناطق گرمسیری و مرطوب است و در طبیعت می‌تواند تا 30 متر رشد کند.
گیاه بنجامین

گیاه بنجامین یکی از گیاهان محبوب آپارتمانی است که به دلیل زیبایی و برگ‌های ظریف و براق خود، بسیار مورد توجه است. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم بیشتر درباره گیاه بنجامین و راه‌های نگهداری از آن صحبت کنیم.

نگهداری از گیاه بنجامین

گیاه بنجامین با ظاهر زیبا و ویژگی‌های مثبت مانند تصفیه هوا، گزینه مناسبی برای دکوراسیون داخلی است. با رعایت شرایط نگهداری مانند نور، دما، آبیاری و رطوبت می‌توانید از این گیاه زیبا در خانه یا محل کار خود لذت ببرید. جالب است بدانید که این گیاه علاوه بر تصفیه هوا، اهمیت فرهنگی هم در کشورهای مختلف دارد.

نور

گیاه بنجامین به 6 تا 8 ساعت نور فراوان اما غیرمستقیم نیاز دارد و قرار دادن آن در نور مستقیم، باعث سوختگی برگ‌ها می‌شود.

گیاه بنجامین

بهترین مکان برای قرار دادن گیاه بنجامین، پشت پنجره‌های شرقی یا جنوبی است. در صورت عدم دسترسی به نور طبیعی کافی، توصیه می‌کنیم از لامپ‌های مخصوص رشد گیاه استفاده کنید.

دما

این گیاه به تغییرات دمایی ناگهانی حساس است و بهترین دما برای نگهداری آن بین 15 تا 25 درجه سانتی‌گراد است. توجه داشته باشید که از قرار دادن گیاه در نزدیکی وسایل گرمایشی یا پنجره‌های آفتاب‌گیر خودداری کنید.

آبیاری

این گیاه رطوبت را دوست دارد و خاک آن باید همواره مرطوب باشد؛ اما نباید در آب غوطه‌ور شود. توصیه می‌کنیم برای آبیاری از آب بدون املاح یا آب جوشیده استفاده کنید. همچنین، قبل از آبیاری گیاه مطمئن شوید که سطح خاک تا عمق یک بند انگشت خشک شده باشد.

مطلب پیشنهادی:  ست کردن لباس با رنگ سفید؛ یک تیپ جذاب تابستانی

رطوبت

گیاه بنجامین بومی مناطق مرطوب است و در محیط‌هایی با رطوبت بالا بهترین رشد را دارد. اگر محیط زندگی شما خشک است توصیه می‌کنیم با استفاده از اسپری آب، رطوبت‌ساز یا ساخت جزیره، رطوبت مورد نیاز گیاه را تأمین کنید.

گیاه بنجامین

اهمیت فرهنگی

در برخی فرهنگ‌ها، گیاهان خانواده انجیر از جمله بنجامین به عنوان نماد صلح و فراوانی شناخته می‌شوند. همچنین در کشورهای شرقی، این گیاه را به عنوان رابط بین دنیای انسان و ارواح می‌دانند. این گیاه علاوه بر زیبایی، یک تصفیه‌کننده طبیعی هوا نیز محسوب می‌شود.

مشکلات رایج

بنجامین به تغییرات محیطی حساس است و به هر استرسی مانند تغییر مکان، نور کم یا کمبود نیتروژن با ریزش برگ واکنش نشان می‌دهد. با این حال، پس از انتقال به محیط جدید، به سرعت خود را سازگار کرده و برگ‌های جدیدی رشد می‌کند.

گیاه بنجامین

در این مقاله از مجله دلتا، درباره شرایط نگهداری از گیاه بنجامین صحبت کردیم. در ادامه به شما پیشنهاد می‌کنیم با خواندن مقاله راهنمای جامع نگهداری از بامبو در خانه، این گیاه خوش شانس را بهتر نگهداری کنید.

تعداد کلمات مطلب: 418

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

چگونه روغن زیتون خالص را تشخیص دهیم؟

روغن زیتون خالص یکی از سالم‌ترین روغن‌های موجود در بازار است و استفاده از آن برای سلامت بد…