هسل ، مرداب رنگانگ چالوس

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شمال ایران جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبایی دارد و هر منطقه از این خطه زیبا شما را به خود جذب می‌کند.
مرداب هسل چالوس

مرداب هسل چالوس یکی از زیباترین مرداب‌های شمال ایران است. این مرداب مکانی بسیار بکر و دیدنی دارد. شهر چالوس یکی از زیباترین مناطق گردشگری است و حتی در جاده چالوس شما بدون رفتن به یک مکان خاص، می توانید به یک جاده زیبا سفر کنید. با دلتامگ همراه باشید تا به مرداب هسل چالوس سفر کنیم.

خرید ویلا در شمال

مرداب هسل چالوس

مرداب هسل که به نام دیگری به اسم تالاب کینچال نیز شهرت دارد یکی از مناطق طبیعی و جاذبه‌های گردشگری در استان مازندران و شهر چالوس است. این مرداب در نزدیکی روستاهای طلاجو و سینوا و در جنگل مشل قرار دارد. با تغییر فصل، رنگ آب مرداب به حالتی متغیر در می‌آید و این رنگ‌ها بین سبز، صورتی و قرمز هستند و این ویژگی به همراه محیط زیبا و سرسبز اطراف آن، مرداب هسل را به یکی از بهترین و تماشایی‌ترین مناطق گردشگری ایران تبدیل کرده است. اگر به سفر در مناطق سرسبز علاقه دارید از ایذه، بهشتی سرسبز در دل کوه غافل نشوید. مرداب هسل چالوس

سطح این مرداب به قطر نیم تا یک سانتی متر با جلبک پوشانده شده است. با تغییر این مرداب در فصل‌های مختلف و با تغییر موقعیت جغرافیایی خورشید رنگ‌های مختلفی به خود می‌گیرد. آب مرداب از کف آن می‌جوشد و هیچ رودی به این مرداب نمی‌ریزد.

مرداب هسل گونه‌های مختلفی از گیاهان را در خود دارد از جمله درخت ممرز، انجیلی، راش، داغداغان، آزاد، شمشاد، و میوه‌های جنگلی مثل سیب ترش، انگور جنگلی، انجیر و انار. همچنین گیاهان دارویی متعددی در اطراف مرداب یافت می‌شوند. جانوران زیادی نیز در این مرداب زندگی می‌کنند مانند انواع مختلفی از لاک‌پشت‌ها، وزغ‌ها و زالوها.

مطلب پیشنهادی:  رشد بهتر پتوس با چند راهکار طلایی

مرداب هسل چالوس

لوکیشن مرداب هسل

مرداب هسل در 10 کیلومتری جنوب غربی شهر چالوس و در جنگل مشل موزی قرار دارد و در واقع در وسط این جنگل زیبا قرار دارد. برای رسیدن به این مرداب، پس از طی مسیری جنگلی از جاده خاکی به سمت روستای سینوا، باید پیاده‌روی‌ای در حدود 45 دقیقه را در جنگل انجام داد. البته می‌توان از خودروهای آفرود محلی نیز استفاده کرد.

بهترین فصل مرداب هسل

بهار: مرداب در این فصل به رنگ سبزی خاص و زیبا در می‌آید.

تابستان: در این فصل به دلیل کم بودن آب ممکن است که انتظاری که از زیبایی این مرداب دارید، برآورده نشود.

پاییز: فصل پاییز بهترین زمان برای دیدن این مرداب است. در پاییز این مرداب بسیار رنگارنگ و در واقع به یک رنگین کمان تبدیل می‌شود.

زمستان: مرداب به رنگ زیبا و خاص صورتی و نارنجی در می‌آید و آرامش خاصی دارد.

مرداب هسل چالوس

مرداب هسل با زیبایی طبیعی و شگفت‌انگیز خود، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در چالوس است. اگر به دنبال تجربه‌ای خاص و دیدن مناظر طبیعی زیبا و بکر هستید، حتما به این مرداب سفر کنید.

تعداد کلمات مطلب: 445

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

ترفندهای حرفه‌ای برای نگهداری گیاه بابا آدم در منزل

گیاه بابا آدم با برگ‌های زیبا و جذاب خود می‌تواند فضای خانه یا محل کار را زیباتر و لوکس‌تر…