جاذبه 80 ساله‌ای که همچنان در هوا معلق است!

3
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زیبایی‌های طبیعی شمال کشور آن‌قدر زیاد هستند که نیازی به معرفی جاذبه‌های دیگری نیست؛ اما به هر حال در شمال کشور جاذبه‌هایی با قدمت زیاد وجود دارد که در سفر به شمال دیدن آن‌ها نیز خالی از لطف نیست.
پل معلق بابلسر

پل معلق بابلسر یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های این شهر است که سال ساخت آن به سال 1313 برمی‌گردد. این پل یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی بابلسر است که دلتامگ در این مقاله به معرفی آن خواهد پرداخت.

ماجرای پل معلق بابلسر

دوره پهلوی را شاید بتوان بهترین دوره ایران از نظر ساخت پل‌های مختلف و مستحکم و زمان شکوفایی مهندسی ایران دانست. در اهواز در همان زمان پل سفید این شهر در حال ساخت بود و قرار بود تا سال 1313 این پل تکمیل شود؛ اما دست تقدیر با پل سفید اهواز یار نبود و عنوان اولین پل ماشین‌روی کشور به پل معلق بابلسر رسید. این پل را مهندسین آلمانی و متخصصین سوئدی به کمک یکدیگر بر روی بابلرود احداث کردند. این پل معلق بعدها به یکی از زیباترین جاذبه‌های بابلسر تبدیل شد که بسیاری از مردم برای تماشای آن راهی خیابان پاسداران می‌شدند.

اهمیت پل معلق بابلسر

با احداث این پل بر روی رودی که بابلسر را به دو نیم تقسیم کرده بود، بخش شرقی و غربی این شهر به هم پیوند خوردند. علاوه بر بابلسر این پل مهم‌ترین پل ارتباطی شرق با غرب استان مازندران است. همچنین مسیر بابلسر به فریدون‌کنار نیز از روی این پل می‌گذرد به همین دلیل این پل بسیار پرتردد است.

ماجرای پل معلق بابلسر

ویژگی‌های جالب پل معلق بابلسر

طول این پل 80 متر و عرض آن 8 متر است. ارتفاع این پل از روی رودخانه بابلرود حدود 16 متر است. زمانی که بر روی این پل می‌ایستید منظره بسیار جالب و جذابی از شهر بابلسر پیش‌روی شماست. نکته جالبی که درباره این پل وجود دارد آن است که هیچ‌کدام از پایه‌های این پل فولادی عظیم و باشکوه در آب قرار نگرفته است، به همین دلیل به آن پل معلق می‌گویند.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه مرغ سوخاری انگشتی، در چند دقیقه

جاذبه‌های اطراف پل معلق بابلسر

این پل خود به‌تنهایی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های بابلسر است؛ اما در اطراف آن نیز جاذبه‌های دیگری وجود دارد. ساحل سنگی بابلسر در 3 کیلومتری این پل قرار دارد. سینما شقایق و بازار بابلسر نیز در نزدیکی این پل واقع شده‌اند. برج ساعت، بابل رود و پل کابلی بابلسر نیز از دیگر جاذبه‌های نزدیک پل معلق بابلسر هستند.

بهترین زمان بازدید از پل معلق

بهترین زمان بازدید از پل معلق

بابلسر که یکی از شهرهای شمالی است در هر فصلی سفر به آن زیبا و دل‌چسب است؛ اما بهار زمان تولد دوباره زندگی است و زیبایی همه چیز دوچندان می‌شود. بازدید از پل معلق بابلسر نیز در بهار جذابیت خاصی دارد. چشم‌انداز پل بابلسر در شب شما را مجذوب خود می‌کند.

تعداد کلمات مطلب: 406

اپلیکیشن مجله دلتا

3 دیدگاه

  1. همراه باشما

    16 اسفند 1402 در 9:31 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    18 اسفند 1402 در 2:51 ق.ظ

    تصویر آخری از پل معلق بسیار زیبا و حرفه ایست پشت زمینه پل سلسله ارتفاعاتی است مملو از برف زمستانی

    پاسخ

    • زینب پروانه

      19 اسفند 1402 در 8:54 ق.ظ

      بله واقعا زیباست

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…