برای تفریحات مجردی ارمنستان کجا بریم؟ + ویدیو

2
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ارمنستان جزو کشورهای مورد علاقه شماست؟ می‌دونین محبوبیت این کشور فقط به خاطر طبیعت سرسبز و زیبا و اماکن تاریخی بی‌نظیرش نیست؟ می‌دونین سفر به این کشور نیازی به ویزا نداره؟

ارمنستان مقصد رویایی ایرانیان است. مقصدی که سفر به آن مانند کشورهای دیگر نیازی به ویزا ندارد! شاید این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایل انتخاب این کشور به‌عنوان مقصد توریستی باشد؛ اما جاهای دیدنی ارمنستان نیز با جادوی خود هر گردشگری را مجذوب و مسخ می‌کنند. همراه دلتامگ سفری به جاذبه‌های تماشایی این کشور داشته باشید.

چرا سفر به ارمنستان میان ایرانیان محبوب است؟

ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که سفر بدون ویزا به آن امکان‌پذیر است، به همین دلیل چه هوایی و چه زمینی به‌راحتی می‌توان به آن سفر کرد. از طرفی تور ارمنستان نیز هزینه زیادی ندارد و سفر به این کشور زیبا بسیار ارزان خواهد بود و دسترسی به آن نیز بسیار راحت است آن‌قدر راحت که بعضی‌ها تنها با یک کوله‌پشتی راهی این کشور می‌شوند. در ادامه مطلب با جاهای دیدنی ارمنستان آشنا شوید.

چرا سفر به ارمنستان میان ایرانیان محبوب است؟

میدان جمهوری ایروان مکانی برای تفریحات مجردی ارمنستان

میدانی که زمانی با نام میدان لنین شناخته می‌شد، حالا محل برگزاری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کنسرت‌های موسیقی دنیاست. بافت تاریخی این میدان مملو از حمام‌ها، تکیه خانه‌ها و رستوران‌های سنتی بود که از سال 1952 جای خود را به ساختمان‌های بلند با معماری‌های مدرن دادند. حالا اینجا یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تفریح جوانان و مجردهاست که هر چیزی بخواهند آنجا پیدا می‌شود!

میدان جمهوری ایروان مکانی برای تفریحات مجردی ارمنستان

دریاچه سوان، بهشت رویایی ارمنستان

اگر به دنبال جایی برای تفریحات مجردی ارمنستان می‌گردید دریاچه سوان می‌تواند گزینه خوبی باشد. نشستن به تماشای زیبایی بی‌نظیر این دریاچه روح هر انسانی را جلا می‌بخشد. ارمنی‌ها خود به این دریاچه چشمان آبی و جواهر ارمنستان می‌گویند. وجود یک کلیسای تاریخی در این جزیره کوچک این دریاچه زیبایی آن را چند برابر کرده است.

مطلب پیشنهادی:  تهیه کیک با سفیده تخم مرغ، بدون فر

دریاچه سوان، بهشت رویایی ارمنستان

صومعه هاقپات مکانی برای خواندن کتاب‌های قرن سیزدهمی

این صومعه که به همراه صومعه ساناهین در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، قدمتی به بلندای قرن دهم تا سیزدهم میلادی دارد. این صومعه زمانی یکی از بزرگ‌ترین مراکز علمی جهان و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های مسیحیان بود. در حال حاضر غیر از چند کلیسای کوچک و کافه‌تریایی قرن سیزدهمی، انبارهای این کلیسا مملو از کتاب‌هایی تاریخی‌ است.

صومعه هاقپات مکانی برای خواندن کتاب‌های قرن سیزدهمی

کلیسای جامع زوارتنوتس، یکی از جاهای دیدنی ارمنستان

این کلیسا که یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی ارمنستان است در ابتدا برای پرستش اورارتین ساخته شده بود. زمانی که مسیحیت در این سرزمین رواج یافت، این معبد نیز جای خود را به کلیسایی مجلل و باشکوه داد. زوارتنوتس به معنای نیروهای نگهبان یا فرشته‌های آسمانی است.

کلیسای فرشته های آسمانی ارمنستان

بهترین زمان سفر به ارمنستان

آب‌وهوای این کشور بسیار معتدل و مطلوب است و اینجا کشوری سرسبز و زیباست پس سفر به آن در هر فصلی جذاب است. بااین‌حال چون دین این کشور مسیحیت است سفر به ‌جاهای دیدنی ارمنستان در فصل زمستان و به هنگام تعطیلات کریسمس و تعطیلات زمستانی می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد.

تعداد کلمات مطلب: 457

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    16 دی 1402 در 6:16 ب.ظ

    عنوان خبر خیلی جالب است: برای تفریحات مجردی در ارمنستان کجا برویم؟ دیگر توضیحات بعدی لازم نیست زحمت نکشید.

    پاسخ

    • زینب پروانه

      17 دی 1402 در 10:35 ق.ظ

      ممنون از دیدگاهتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…