جدیدترین کفپوش پذیرایی را تنها با 6 ترفند ساده انتخاب کنید

0
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
انتخاب کفپوش مناسب برای فضاهای مختلف خانه کمی چالش‌برانگیز است. برای آشنایی با جدیدترین کفپوش پذیرایی، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
جدیدترین کفپوش پذیرایی

انتخاب کفپوش مناسب در بازسازی خانه‌های قدیمی اهمیت بسیاری دارد و به دلیل تنوع در این زمینه، انتخاب برای افراد بسیار مشکل است. هنگام خرید جدیدترین کفپوش پذیرایی علاوه بر سلیقه افراد، توجه به چند نکته مهم بسیار لازم و ضروری است؛ برای مثال انتخاب رنگ پارکت در بزرگ و یا کوچک‌تر دیده شدن خانه اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند دکوراسیون خانه شما را زشت جلوه دهد؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ ما قصد داریم مهم‌ترین نکات در انتخاب رنگ کفپوش پذیرای را در اختیار شما قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

اهمیت انتخاب رنگ جدیدترین کفپوش پذیرایی

همانطور که گفتیم انتخاب رنگ کفپوش پذیرایی بسیار مهم است؛ زیرا رنگ‌ها تأثیر زیادی بر احساس و بصری بودن فضا دارند. رنگ کفپوش می‌تواند تأثیر مستقیمی بر انرژی و احساساتی که در پذیرایی ایجاد می‌شود، داشته باشد. برای مثال رنگ کفپوش انتخاب شده می‌تواند فضای پذیرایی را به سمت آرامش، انرژی، شادابی یا روحیه مثبت سوق دهد.

برای مثال، رنگ‌های آبی و سبز آرامش را منتقل می‌کنند؛ در حالی که رنگ‌های قرمز و نارنجی حس پرانرژی و پرشور بودن را در ما به وجود می‌آورند. از سوی دیگر رنگ کفپوش می‌تواند حجم و ابعاد فضا را تحت تأثیر قرار دهد. برای مثال رنگ‌های تیره معمولاً فضا را کوچک‌تر و گرم‌تر نشان می‌دهند، در حالی که رنگ‌های روشن فضا را بزرگتر و خنک‌تر به نظر می‌رسانند. انتخاب رنگ مناسب برای چیدمان پذیرایی، نقش بسیار مهمی  دارد. با همه این تفاسیر هنگام انتخاب رنگ جدیدترین کفپوش پذیرایی، به این نکات توجه داشته باشید:

علاقه و سلیقه شخصی خود و اعضای خانواده

علاقه و سلیقه شخصی شما و اعضای خانواده، در انتخاب کفپوش برای پذیرایی بسیار مهم است؛ چرا که پذیرایی مهم‌ترین قسمت خانه است که اعضای خانه برای استراحت و گذراندن وقت در کنار یکدیگر، در آنجا دور هم جمع می‌شوند؛ بنابراین باید طراحی دکوراسیون آن به گونه‌ای باشد که با سلیقه شخصی اعضای خانه و سبک دکوراسیون هماهنگی داشته باشد.

رنگ پارکت باب سلیقه شما

نظافت راحت

مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام انتخاب جدیدترین کفپوش پذیرایی به آن توجه داشت، نظافت راحت آن است. با توجه به اینکه پذیرایی یکی از فضاهای پرتردد در خانه است و نیاز به نظافت منظم دارد، باید کفپوشی را انتخاب کنید که نظافت آن راحت باشد. انواع کفپوش‌ها از نظر نظافت به شکل زیر است:

سرامیک و پلاک

سرامیک مدرن، به عنوان جدیدترین کفپوش پذیرایی محسوب می‌شود. این مدل کفپوش دارای سطحی صاف بوده که به آسانی تمیز می‌شود. برای پاک کردن آن می‌توانید از یک پاک کننده عادی یا محلول ضدعفونی کننده استفاده کنید. سرامیک کف پذیرایی مقاومت زیادی در برابر لکه‌ها و ضربه‌ها دارد.

لمینت

کفپوش لمینتی در برابر لکه، سطحی خنثی دارد و به راحتی تمیز می‌شود و برای تمیز کردن آن‌ها می‌توانید از آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید.

وینیل

کفپوش وینیلی نیز به آسانی تمیز می‌شود. معمولاً با استفاده از آب و مایع ظرفشویی می‌توانید لکه‌ها را از روی سطح وینیل پاک کنید. این نوع کفپوش همچنین مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد.

توجه به ارتفاع سقف در انتخاب جدیدترین کفپوش پذیرایی

توجه به ارتفاع سقف در انتخاب چیدمان و کفپوش پذیرایی بسیار مهم است. ارتفاع سقف می‌تواند تأثیر زیادی بر احساس فضای پذیرایی و همچنین تأثیر بصری آن داشته باشد. به گونه‌ای که اگر سقف پذیرایی شما کوتاه است، از کفپوش‌های رنگ تیره استفاده نکنید ؛ از سوی دیگر استفاده از طرح‌های عمودی در کفپوش می‌تواند ارتفاع سقف را بلندتر نشان دهد.

به ارتفاع سقف دقت کنید

توجه به ابعاد پذیرایی

توجه به ابعاد پذیرایی، هنگام انتخاب رنگ پارکت بسیار مهم است؛ چرا که رنگ پارکت می‌تواند تأثیر زیادی بر بزرگ یا کوچک نشان دادن فضا داشته باشد. بنابراین اگر در اتاق پذیرایی، نور و روشنایی کمی وجود دارد، استفاده از رنگ پارکت روشن، می‌تواند فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر به نظر برساند. در صورتی که نور و روشنایی کافی در فضا وجود دارد، می‌توانید از رنگ پارکت تیره‌تر استفاده کنید تا به فضای پذیرایی عمق و گرما بیشتری ببخشید.

توجه به نورگیری فضا

هنگام انتخاب جدیدترین کفپوش پذیرایی، باید به میزان نورگیری فضا هم توجه داشته باشید. در فضاهایی که نور طبیعی کمی به آن‌ها وارد می‌شود، باید از رنگ‌های روشن استفاده کنید. در فضاهای پرنور، استفاده از هر رنگ کفپوش جایز است و محدودیتی وجود ندارد.

توجه به رنگ دیوارها

توجه به رنگ دیوارها هنگام انتخاب جدیدترین کفپوش پذیرایی بسیار مهم است؛ زیرا ترکیب رنگی بین کفپوش و دیوارها می‌تواند تأثیر زیادی بر ظاهر کلی فضا داشته باشد. بنابراین هنگام انتخاب کفپوش، توجه کنید که رنگ آن با رنگ دیوارها هماهنگی داشته باشد. می‌توانید از تناسب رنگی یکپارچه بین دیوارها و کفپوش استفاده کنید تا یک ظاهر سازگار و هماهنگ برای فضا ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی:  ۵ مدل آشپزخانه جزیره ای کوچک و زیبا

برای مثال اگر دیوارها رنگی تیره دارند، می‌توانید از کفپوشی با رنگ تیره مشابه یا متناسب استفاده کنید. در صورتی که تمایل داشته باشید هم شما همچنین می‌توانید از تضاد رنگی استفاده کنید، تا ظاهر جذابی برای فضا ایجاد کنید. به طور مثال، اگر دیوارها رنگی روشن دارند، می‌توانید از کفپوشی با رنگ تیره‌تر استفاده کنید تا تضاد جالبی ایجاد شود.

توجه به سبک دکوراسیون

توجه به سبک دکوراسیون در انتخاب کفپوش بسیار مهم است، زیرا کفپوش به عنوان یک عنصر اصلی داخلی، تأثیر زیادی بر ظاهر کلی فضا و هماهنگی با سبک دکوراسیون دارد. برای مثال در سبک دکوراسیون کلاسیک، انتخاب کفپوش با طرح‌ها و الگوهای کلاسیک و مجلل مناسب است و شما می‌توانید از پارکت با طرح‌های چوبی، کفپوش مرمریت یا سنگ با طرح‌های شیک و مجلل استفاده کنید.

در حالی که در سبک‌های مدرن، انتخاب کفپوش با طرح‌ها و الگوهای ساده و خطی مناسب است؛ بنابراین می‌توانید از پارکت با رنگ‌های طبیعی و طرح‌های ساده، کفپوش لمینت یا موزاییک با الگوهای خطی استفاده کنید. برای انتخاب جدیدترین کفپوش پذیرایی در سبک روستایی نیز، طرح‌ها و الگوهای چوبی و دست‌ساز مناسب است. می‌توانید از پارکت با رنگ‌ها و طرح‌های چوبی طبیعی، کفپوش سنگ با طرح‌های سنتی یا پارچه‌ای با طرح‌های روستایی استفاده کنید.

به سبک دکوراسیون داخلی دقت کنید

پرطرفدارترین رنگ کفپوش برای پذیرایی

انتخاب رنگ جدیدترین کفپوش پذیرایی، بیش از هر چیزی به سلیقه شما بستگی دارد. اما در ادامه پرطرفدارترین رنگ کفپوش را که با چیدمان خانه ایرانی هماهنگی داشته باشد به شما معرفی می‌کنیم.

کفپوش عسلی

رنگ عسلی جزو آن دسته از رنگ‌هایی است که هیچگاه از مد نمی‌افتد؛ با توجه به اینکه این رنگ کفپوش نه خیلی تیره و نه خیلی روشن است، می‌توانید در هر خانه با متراژ متفاوت آن را اجرا کنید. همچنین این رنگ را می‌توان برای سبک‌های مدرن و کلاسیک به راحتی استفاده و با سایر وسایل موجود در خانه ست کرد.

کفپوش قهوه ای

رنگ قهوه‌ای برای کفپوش مدرن پذیرایی، یک انتخاب مناسب است که می‌تواند ظاهر خانه شما را لوکس و زیبا جلوه دهد و به راحتی با سبک دکوراسیون شما هماهنگ می‌شود. برای انتخاب جدیدترین کفپوش پذیرایی به رنگ قهوه‌ای توجه داشته باشید که اگر دیوارها رنگ تیره و گرمی مانند شکلاتی دارند، می‌توانید آن را با یک کفپوش قهوه‌ای تیره ست کنید؛ اینگونه به فضای خانه شما، حس گرما و راحتی منتقل می‌شود.

اگر رنگ دیوارهای شما سفید یا خاکستری است، می‌توانید از یک کفپوش قهوه‌ای روشن‌تر یا حتی میانه‌ استفاده کنید. این ترکیب به فضا حس مدرن و شیکی می‌بخشد.

کفپوش نسکافه‌ای

نسکافه‌ای رنگی فوق العاده جذاب برای جدیدترین کفپوش پذیرایی است و بیشتر از آن در خانه‌هایی با سبک مدرن استفاده می‌شود؛ از مزایای این رنگ آن است که به راحتی می‌توانی با وسایل خانه آن را هماهنگ کنید. از طرفی اگر پذیرایی ر ا با سبک بوهو دیزاین کرده‌اید، کفپوش نسکافه‌ای می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار آید.

پرطرفدارترین پارکت در دکوراسیون

کفپوش طوسی جدیدترین مدل پارکت پذیرایی

با توجه به اینکه طوسی یک رنگ خنثی است؛ در سال‌های اخیر در سبک‌های دکوراسیون از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و طرفداران بسیاری دارد؛ در نتیجه اگر به سبک چیدمان مینیمال و مدرن علاقه دارید، انتخاب این رنگ کفپوش می‌تواند بسیار کارآمد باشد؛ چرا که می‌توانید به خوبی آن را با انواع فرش، مبلمان و پرده ست کنید و تناسب جالبی را به وجود آورید.

جدیدترین کفپوش پذیرایی به رنگ سفید

رنگ سفید یکی از زیباترین انواع کفپوش خانه به شمار می‌آید که می‌توان آن را برای هر سبک دکوراسیونی استفاده کرد. اما توجه داشته باشید که این مدل کفپوش‌ها، نیاز به مراقبت و نظافت زیادی دارند و به همین دلیل در انتخاب آن‌ها باید دقت بیشتری داشته باشید.

سخن پایانی

برای انتخاب جدیدترین کفپوش پذیرایی باید به ابعاد فضا و سبک دکوراسیون دقت داشته باشید. انواع مختلف کفپوش در خانه‌های مدرن کاربرد دارند و می‌توانید بسته به نیاز آن‌ها را انتخاب کنید. سرامیک، لمینت، کفپوش پی وی سی و وینیل، از جمله پرکاربردترین کفپوش‌ها برای چیدمان پذیرایی و نشیمن خانه ایرانی است.

تعداد کلمات مطلب: 1407

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …