جدیدترین اکسسوری‌ها برای تزیین دیوار پذیرایی

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در اتاق پذیرایی معمولا مبل و کاناپه اصلی جلوی بزرگ‌ترین دیوار قرار می‌گیرد، در نتیجه تزیین دیوار بالای مبل، تاثیر زیادی در ظاهر خانه دارد.
تزیین دیوار پذیرایی

وجود مبلمان در خانه می‌تواند آن قسمت از خانه را به نقطه کانونی تبدیل کند و باعث شود زیبایی چیدمان خانه ایرانی، بیشتر به چشم آید؛ با همه این تفاسیر تزیین دیوار پذیرایی اهمیت بسیاری دارد؛ این بدان معنا نیست که هزینه بالایی بابت این تزیین بپردازید؛ چرا که می‌توانید با رعایت چند نکته اصولی زیباترین چیدمان را داشته باشید؛ به همین دلیل در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا بهترین ترفندهای تزیین دیوار پشت مبلمان را برای شما شرح دهیم.

ترفندهای کاربردی برای تزیین دیوار پذیرایی

استفاده از تابلو برای پشت مبل، یک روش قدیمی است که همچنان نیز کاربرد دارد، اما برای داشتن چیدمان خانه مدرن نیاز است با یک‌‍سری از جدیدترین اکسسوری‌ها آشنا شوید که در ادامه بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم. اینگونه شما شانس بیشتری برای انتخاب دارید و می‌توانید با توجه به سلیقه و سبک چیدمان خانه کوچک خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

استفاده از نقشه جهان برای تزیین دیو.ار پذیرایی

استفاده از نقشه جهان برای تزیین دیوار پذیرایی یک ایده جالب و جذاب است. این تزیین می‌تواند ظاهری منحصر به فرد و آموزنده به فضا ببخشد و یک الهام‌بخش برای مسافرت‌ها و ماجراجویی‌ها باشد. در انتخاب نقشه می‌توانید از نقشه‌های قدیمی، طرح‌های هنری یا نقشه‌های مدرن استفاده کنید. اگر دوست دارید، می‌توانید نقشه جهان را به شکل سفید و سیاه یا رنگی انتخاب کنید؛ اما قبل از قرار دادن نقشه جهان بر روی دیوار پذیرایی، تعیین کنید که در کدام قسمت از دیوار می‌خواهید آن را قرار دهید. می‌توانید آن را در مرکز دیوار یا در جایی که به راحتی قابل مشاهده باشد، قرار دهید؛ دیوار بالای مبل بهترین انتخاب است. برای ایجاد جلوه‌ی بیشتر، می‌توانید عناصر تزیینی اضافی را به نقشه جهان اضافه کنید. به عنوان مثال، می‌توانید نشانه‌های سفر، تصاویر کوچ پرندگان استفاده کنید.

تزیین دیوار پذیرایی

یک گالری دیواری درست کنید

اگر مدل چیدمان خانه شما مدرن و امروزی است، می‌توانید با ایجاد یک گالری دیواری دیوار پشت مبل را به بهترین روش دیزاین کنید.   این روش به شما امکان می‌دهد تا تعدادی از تصاویر و تابلوهای مورد علاقه‌ خود را به نمایش بگذارید؛ اما برای نصب قاب عکس لازم است به چند نکته توجه داشته باشید:

  • ابتدا تصاویری را که می‌خواهید در گالری دیواری نمایش دهید، انتخاب کنید. می‌توانید از عکس‌های خانوادگی، تابلوهای هنری، پوسترها، عکس‌های مورد علاقه و یا هر تصویر دیگر استفاده کنید.
  •  قبل از قرار دادن تصاویر بر روی دیوار، طرح بندی مورد نظرتان را روی زمین یا رومیز برنامه‌ریزی کنید. می‌توانید تصاویر را به شکل مربع‌، مستطیل‌، صفحات مرتب یا یک طرح غیرمنظم روی دیوار نصب کنید.
  • پس از طراحی نهایی، برای قرار دادن تصاویر بر روی دیوار می‌توانید از چسب مخصوص دیوار، چسب دو طرفه یا پوشش‌های چوبی استفاده کنید تا تصاویر را به دیوار بچسبانید
  •  برای ظاهری منظم و هماهنگ، به تنظیم فاصله بین تصاویر توجه کنید.
مطلب پیشنهادی:  خاص ترین مدل های فرش آشپزخانه مدرن و دکوراتیو

تزیین دیوار پذیرایی

استفاده از مجسمه برای تزیین دیوار بالای مبل

استفاده از مجسمه برای تزیین دیوار پذیرایی یک روش خلاقانه است که می‌تواند جلوه و زیبایی ویژه‌ای به فضا ببخشد؛ به شرط آنکه ابتدا یک مجسمه یا نمایشگاه کوچک را انتخاب کنید که به سبک و دکوراسیون داخلی اتاق و مبلمان شما می‌پردازد. برای مثال می‌توانید از مجسمه‌های سنتی، هنری، مدرن یا هر نوع دیگ استفاده کنید؛ قبل از نصب مجسمه، تعیین کنید که در کدام قسمت از دیوار بالای مبل می‌خواهید آن را نصب کنید. برای نصب مجسمه می‌توانید از ابزارهایی مانند گیره دیواری، پیچ و مهره یا چسب مخصوص استفاده کنید. مهم‌ترین نکته که باید هنگام نصب مجسمه بالا مبل به آن توجه داشته باشید، تنظیم روشنایی است. برای این منظور می‌توانید از نورپردازی مستقیم یا غیرمستقیم، لامپ‌های دیواری یا نورپردازی از بالا استفاده کنید تا تمام جزئیات مجسمه به خوبی دیده شوند.

استفاده از تابلو هنری برای تزیین دیوار پذیرایی

استفاده از تابلو هنری برای تزیین دیوار پشت مبل می‌تواند یک راه زیبا و جذاب برای افزایش زیبایی و جذابیت فضا باشد. در انتخاب تابلو هنری برای دیوار، می‌توانید با توجه به سبک و طرح دکوراسیون داخلی خانه خود، یک تابلو مناسب و جذاب انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید که تابلو انتخابی با سبک و طرح دکوراسیون داخلی هماهنگی داشته باشد. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، اندازه تابلو است؛ تابلو نباید بیش از حد بزرگ یا کوچک نسبت به فضای موجود باشد و رنگ آن باید با یکی از المان‌های خانه مانند دیوار یا مبل هماهنگی داشته باشد.

تزیین دیوار پذیرایی

از مکرومه برای تزیین دیوار پشت مبل استفاده کنید

اگر سبک چیدمان خانه شما سنتی است، استفاده از مکرومه برای تزیین دیوار بالای مبل انتخاب بسیار مناسبی است. هنگام انتخاب می‌توانید از الگوهای موجود در کتاب‌ها، اینترنت یا آموزش‌های آنلاین استفاده کنید. همچنین، می‌توانید خلاقیت خود را به کار ببرید و طرح منحصر به فرد خود را ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه: هر آنچه که باید قبل از خرید توالت فرنگی‌ بدانید

تعداد کلمات مطلب: 788

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …