4 ترفند کاربردی برای تمیز کردن مبل مخمل

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر مبل مخمل شما کثیف شده و نمی‌دانید از چه روشی استفاده کنید تا در حالی که لکه از بین می‌رود آسیبی به پارچه مبلل وارد نشود، این مطلب را از دست ندهید.
تمیز کردن مبل مخمل

زیبایی، کیفیت و دوام مبل مخمل باعث شده افراد بسیاری که قصد خرید و یا تعویض مبل دارند؛ این جنس پارچه را برای مبل خود انتخاب کنند. در کنار مزایای بسیاری که این مدل پارچه مبل دارد، می‌توان گفت بزرگ‌ترین معایب آن این است که به سرعت کثیف می‌شود و گرد‌وخاک را به خود جذب می‌کند؛ اما جای نگرانی نیست روش‌های ساده و کاربردی وجود دارد که از آن‌ها می‌توانید برای تمیز کردن مبل مخمل خود استفاده کنید؛ برای آشنایی با این ترفندها با دلتامگ همراه باشید.

مبل چرک مرده را چگونه تمیز کنیم؟

برای بسیاری از کما پیش آمده که بخواهیم لکه روی مبل را پاک کنیم؛ اما به دلیل اینکه اطلاع کافی نداریم ممکن است از مواد پاک کننده‌ای استفاده کنیم که نتیجه عکس داشته باشد و باعث چرک مردگی مبل شود؛ تمیزکاری مبل چرک مرده مخمل می‌تواند کاری چالش‌برانگیز باشد. با این حال، با رعایت مراحل و تکنیک‌های مناسب، می‌توانید آن را تمیز کنید. برای آشنایی با این روش‌ها با ما همراه باشید.

تمیز کردن مبل مخمل

روش تمیز کردن مبل مخمل

با توجه به اینکه پارچه‌های مخمل جزو پارچه‌های بسیار ظریف تقسیم‌بندی می‌شوند؛ اما اگر به درستی از آن مراقبت کنید، می‌توانید در صورت کثیف شده به راحتی آن را پاک کنید.

تمیز کردن مبل مخمل با بخارشو

تمیزکردن مبل مخمل با استفاده از بخارشو یک روش مؤثر و مناسب برای از بین بردن لکه‌ها است.در این روش لازم است در ابتدا بخارشو را آماده کنید و دستگاه را روشن کنید. صبر کنید تا بخارشو به دمای مناسب برسد. قبل از استفاده بهتر است بر روی یک نقطه نامعلوم از مبل، این روش را تست کنید. سپس با دستگاه بخارشو به آرامی بر روی سطح مبل بکشید توجه داشته باشید که باید دستگاه بخارشو را در فاصله مناسبی را نگه دارید تا بخار به طور یکنواخت روی سطح مبل پخش شود. حرکت بخارشو را به صورت عمودی و افقی انجام دهید، به طوری که تمامی ناحیه مبل را پوشش دهید. توجه داشته باشید که آب بخارشو تمامیت کاملی ندارد و ممکن است  مبل را خیس کند. بنابراین، بلافاصله پس از تمیزکاری با بخارشو، مبل را به آرامی با یک دستمال خشک کنید.

تمیز کردن مبل مخمل با جاروبرقی و برس نرم

در صورتی که لکه‌های سختی روی مبل نباشد، ساده‌ترین روش تمیز کردم مبل مخمل، استفاده از جاروبرقی است. قبل از شروع تمیزکاری، با استفاده از جاروبرقی و برس نرم، گرد و غبار روی سطح مبل را پاک کنید. دقت کنید که برس نرم را به آرامی بر روی مبل حرکت دهید تا به سطح مبل آسیب نرسانید. سپس با استفاده از جاروبرقی با قدرت متوسط و برس نرم، مطمئن شوید که سطح مبل به طور یکنواخت پاکسازی شده است.

تمیز کردن مبل مخمل

تمیز کردن مبل  مخمل با جوش شیرین و آب‌ لیمو

استفاده از محلول جوش شیرین و آب‌لیمو برای از بین بردن لکه‌های سرسخت مبل بسیار موثر و کاربردی است؛ اما قبل از استفاده از این روش، بهتر است در یک نقطه غیر قابل رؤیت از مبل، این روش را تست کنید تا مطمئن شوید که به مخمل آسیبی وارد نمی‌شود. سپس  محلولی از جوش شیرین را تهیه کنید. برای این منظور، مقداری آب را به جوش بیاورید و سپس مقداری قند را در آب حل کنید؛ وقتی که محلول به جوش آمد سپس به محلول جوش شیرین، مقداری آب لیمو اضافه کنید. نسبت آب و جوش شیرین را به تقریب رعایت کنید و از مقدار زیادی آب لیمو استفاده نکنید. در مرحله بعد یک دستمال نرم را به محلول آغشته کنید به آرامی لکه را پاک کنید. دقت کنید که دستمال را خیس نکنید و فقط مرطوب کنید؛ در نهایت س از پاکسازی لکه، با دستمال نرمی سطح مبل  را پاک کنید و اجازه دهید مبل به طور طبیعی خشک شود.

تمیز کردن مبل مخمل با ترکیب آب و صابون

اگر از ترکیب آب لیمو و جوش شیرین برای از بین بردن لکه روی مبل مخمل نتیجه نگرفتید، ترکیب آب و صابون نیز به شما پیشنهاد می‌شود. آب و صابون قطعا ساده‌ترین روش برای از بین بردن لکه روی مبل مخمل است. در این روش نیز کافی است یک محلول آب و صابون درست کنید و با استفاده از پارچه بدون پرز، از قسمت بالایی محلول که حاوی کف  بردارید و آن را روی لکه بکشید؛ سپس محله لکه را به آرامی تمیز کنید تا زمانی که لکه از بین برود و در آخر اجازه دهید که مبل کاملا خشک شود.

پیشنهاد مطالعه: 7 ایده ناب برای طراحی راهرو ورودی آپارتمان

تعداد کلمات مطلب: 729

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…