آسان‌ترین روش نصب کاشی بین کابینتی!

2
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد دارید دکور آشپزخانه خود را با هزینه کم تغییر دهید، ایده نصب سرامیک بین کابینت می‌تواند بسیار مناسب باشد.
نصب کاشی بین کابینتی

با نزدیک شدن به عید نوروز که بسیاری از ما علاقه داریم که چیدمان و دکوراسیون خانه خود را به‌روز کنیم. بیشترین تغییری که در دکوراسیون آشپزخانه به چشم می‌آید، تعویض کاشی‌ها است که در عین حال هزینه بالایی نیز نیاز دارد؛ اما برای حل این مشکل راه‌حل بسیار ساده‌ای وجود دارد آن هم نصب کاشی بین کابینتی چسبی است. برای افرادی که قصد نصب کاشی را دارند، این سوال مواجه می‌شوند که چگونه کاشی بین کابینتی را نصب کنیم؟ در صورتی که شما تمام مراحل نصب کاشی را به درستی انجام دهید می‌توانید به راحتی و بدون کمک گرفتن از یک کاشی‌کار، دکور آشپزخانه خود را نو کنید. برای آشنایی با طریقه نصب کاشی بین کابینتی با چسب، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

 نکات مهمی که قبل از نصب کاشی بین کابینتی باید به آن توجه داشت

اولین نکته‌ای که باید نصب کاشی با چسب به ان توجه داشت، اندازه‌گیری دقیق متراژ است تا بتوان به اندازه کافی مصالح مورد نیاز را فراهم کرد. دومین مرحله هنگام نصب برق آشپزخانه را قطع کنید و تمام کلید و پریزها را در بیاورید. سطح زیر کار را به خوبی تمیز کنید تا آلودگی مانع از چسبیدن کاشی به روی دیوار نشود. بعد از چسب دن کاشی‌ها اجازه دهید تا به خوبی چسب خشک شود و بعد مرحله درزگیری را انجام دهید.

نصب کاشی بین کابینتی

مراحل نصب کاشی بین کابینتی

بر خلاف تصور بسیاری نصب کاشی با چسب کار مشکلی نیست؛ اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب، رعایت اصول و نکات آن ضروری است. در ادامه مراحل آن را به ترتیب بیان می‌کنیم.

آماده سازی سطح

آماده سازی سطح زیرین برای نصب  کاشی بین کابینتی بسیار مهم است. ابتدا هر وسیله‌ای را که در بین کابینت‌ها قرار دارد خارج کنید؛ توجه داشته باشید که در صورت وجود هر گونه ناهمواری، به وسیله دستگاه تراش و سنباده آن را برطرف کرده و سطحی کاملا صاف را به وجود آورید.

نصب کاشی بین کابینتی

 تراز کردن سطح برای نصب کاشی بین کابینتی

تراز کردن تمامی کاشی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو پس از آماده کردن سطح زیرین لازم است تک تک کاشی‌ها را در جای خود تنظیم کنید و سپس از یک سطح برای تراز بندی افقی آن‌ها بهره ببرید.

مطلب پیشنهادی:  با مهم‌ترین مزایا و معایب شیرآلات توکار و روکار آشنا شوید

چسباندن سرامیک‌ها

در این مرحله باید به نکات مهمی باید توجه داشته باشید؛ از جمله این موارد می‌توان به ارتفاع نصب کاشی بین کابینتی، میزان مصالح به کار برده اشاره کرداز مهم‌ترین این نکات می‌توان به تفاوت میان چسباندن مصالح مختلف اشاره کرد؛ به عنوان مثال میزان ملات مورد نیاز جهت چسباندن سرامیک با انواع کاشی‌های سنگی متفاوت خواهد بود. در نوع چسب انتخابی خود نیز دقت داشته باشید؛ چرا که لازم است برای نصب هر مدل کاشی از نوع چسب مخصوص آن استفاده شود.

بعد از بررسی این موارد، پشت هر کاشی به میزان لازم چسب بزنید و آن را در جای مورد نظر بچسبانید و محکم فشار دهید تا به خوبی چسبیده شود. بعد از آنکه چسباندن کاشی‌ها به پایان رسید، با استفاده از دوغاب فاصله میان کاشی‌ها را پر کنید.

چسباندن کاشی بین کابینتی

 تمیزکاری نهایی

 ممکن است بعد از اتمام کار، مقداری چسب اضافی را بر روی کار کاشی باقی بماند. نگران نباشید در پایان کار به وسیله دستمال مرطوب سطح را پاک کنید. در نظر داشته باشید که بسته به نوع چسب و مصالح استفاده شده توسط شما، ممکن است خشک شدن تمامی کاشی‌ها چند روز زمان ببرد.

قیمت چسب کاشی بین کابینتی چقدر است؟

عوامل متعددی بر هزینه نصب کاشی بین کابینتی تاثیرگذار هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نوع کاشی، طرح انتخابی، چسب مورد استفاده، متراژ مورد نظر و اجرت نصاب اشاره کرد. برای مثال کاشی‌های فلزی و شیشه‌ای که وارداتی هستند، قیمت بالاتری دارند.

پیشنهاد مطالعه: مقایسه قیمت پنت هاوس در تهران!

تعداد کلمات مطلب: 611

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. زینب واحدی پور

    12 مرداد 1402 در 4:36 ب.ظ

    سلام مراحل نصب کاشی بین کابینتی رو خیلی خوب توضیح دادین من قبلا آموزش رو از وینتو شیمی گرفته بودم اما آموزش شما خیلی جامع بود

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      17 مرداد 1402 در 5:51 ب.ظ

      ممنون از حسن توجه شما دوست عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

معماری خانه بروجردی‌ها،شاهکاری از هنر و معماری ایرانی

خانه بروجردی‌ها، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین نمونه‌های معماری سنتی ایرانی است که در شهر …