انواع آینه کنسول و نحوه چیدمان آ‌ن‌ها

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آینه کنسول‌ها علاوه بر زیبایی بخشیدن به دکوراسیون داخلی کاربردهای دیگری نیز دارند که در این مطلب به آن می‌پردازیم.
انواع آینه کنسول و نحوه چیدمان آ‌ن‌ها در خانه

از جمله وسایل جذابی که در دکوراسیون داخلی خانه‌های امروزی جایگاه ویژه‌ای پیدا‌کرده، آینه کنسول‌ها هستند. که با متریال متفاوتی چون چوب، MDF، سنگ، شیشه و برنج تولید می‌شوند. از ویژگی‌های ساخت آینه کنسول در طرح و مدل‌های مختلف، این است که  انواع سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد و می‌توان برای سبک‌های مختلف خانه از آن استفاده کرد. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا انواع آینه کنسول و نحوه چیدمان آ‌ن‌ها در خانه را بررسی کنیم.

انواع آینه کنسول و نحوه چیدمان آ‌ن‌ها در خانه

آینه کنسول‌ها در انواع مدل‌ها و طرح‌ها از ساده تا پرنقش و نگار تولید می‌شوند. در انتخاب آینه کنسول باید توجه داشته‌باشید که مدل آن با سبک دکوراسیون داخلی منزل و سلیقه شخصی شما هماهنگ باشد.

آینه کنسول مدرن

اگر فضای خانه شما سبکی مدرن دارد، بهترین انتخاب، آینه کنسول مدرن،‌ ساده و مینیمال است که معمولا به رنگ‌های سفید و فانتزی ساخته‌می‌شوند. کنسول‌های جدید، شیک و مدرن جذابیت‌های بصری دکوراسیون خانه شما را افزایش ‌داده و فضا را بزرگتر نشان ‌می‌دهد. سبک کنسول باید با مبلمان و دیگر وسایل خانه هماهنگی داشته باشد. آینه کنسول سفید و فانتزی برای سبک مدرن بسیار مناسب هستند. این سبک کنسول‌ها نیز معمولا از متریال چوب، شیشه و MDF ساخته‌می‌شوند.

انواع آینه کنسول و نحوه چیدمان آ‌ن‌ها در خانه

آینه کنسول کلاسیک و لوکس

اگر از سبک دکوراسیون منزل کلاسیک، وسایل و مبلمان کلاسیک و لوکس استفاده‌کرده‌اید، باید سبک کنسول شما نیز به همین سبک باشد.

آینه کنسول سلطنتی

اگر در دکوراسیون داخلی منزل خود، سبک‌های سلطنتی پر زرق و برق و مبلمانی سلطنتی و لاکچری به کار برده‌اید، آینه کنسول‌ سلطنتی لوکس مناسب خانه شما خواهد بود. در این نوع کنسول‌ها، رنگ‌های طلایی و قهوه‌ای با طراحی‌هایی پرکار و جزییات زیاد به کار می‌رود. کنسول سلطنتی، معمولا با متریال برنج یا برنز ساخته می‌شود. اما کنسول چوبی با منبت و کار زیاد نیز، جزو سبک‌های سلطنتی محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  ایده‌های شاد و فانتزی برای تزیین اتاق کودک

آینه کنسول سنتی

برای سبک دکوراسیون سنتی در کنار مبلمان سنتی، کنسول‌هایی که المان‌های سنتی در آن‌ها به‌کار رفته مناسب هستند.

چیدمان آینه کنسول در پذیرایی

چیدمان فضاهای مختلف خانه با آینه کنسول

آینه کنسول‌ را براساس چیدمان دکوراسیون می‌توان در بخش‌های مختلف خانه چون پذیرایی، راهرو یا اتاق خواب قرار داد تا علاوه بر کاربردشان زیبایی بیشتری در فضا ایجاد کنند:

 چیدمان آینه و کنسول در پذیرایی

برای چیدمان آینه و کنسول در پذیرایی، باید سبک آن را با مبلمان خانه هماهنگ انتخاب کنید. برای اینکه میز کنسول در پذیرایی از جذابیت بیشتری برخوردار باشد، روی آن را معمولا با وسایل دکوراتیو دیزاین می‌کنند. استفاده از آینه برای کنسول پذیرایی می‌تواند به بزرگ به‌نظر رسیدن خانه کمک کند. اما توجه داشته باشید که ابعاد کنسول پذیرایی طوری نباشد که تمام نگاه‌ها محو درخشش آینه شود و وسایل دکوراتیو روی کنسول به چشم نیاید.

آینه کنسول در ورودی و راهروها

آینه کنسول در ورودی و راهروها

بهتین مکان برای قرار دادن آینه کنسول، ورودی اصلی، ورودی اتاق‌ها، پاگردهای راه‌پله و راهروهای عریض است. در این مکان‌ها به ابعاد کنسول توجه کنید. باید طوری باشد که مزاحم رفت‌وآمد افراد نشود.

آینه کنسول در اتاق خواب

کنسول در دکوراسیون اتاق خواب نیز معمولا ‌همراه با آینه استفاده شده و جایگزین میز آرایش می‌شود. توجه داشته باشید روی آینه کنسول اتاق خواب را زیاد شلوغ نکنید.

پیشنهاد مطالعه: با این کارها خانه خود را زشت نکنید!

تعداد کلمات مطلب: 527

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …