چگونه با روش‌های خانگی افسردگی را درمان کنیم؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سبک زندگی انسان‌های امروزی در کلان شهرها به گونه‌ای شده که اکثر افراد افسردگی مزمن را تجربه می‌کنند. از آنجا که افسردگی خود موجب بسیاری بیماری‌ها می‌شود و کیفیت و کمیت زندگی را تحت الشعاع قرار می‌دهد بهتر است با تغییراتی در شیوه زندگی، از بروز این بیماری روحی جلوگیری کنیم.
روش های خانگی درمان افسردگی

بیماری افسردگی تمام لذت‌های زندگی را از فرد می‌گیرد و او را گرفتار یاس وناامیدی می‌کند. فردی که افسردگی می‌گیرد دچار احساسات منفی وحشتناکی می‌شود که او را به سمت انزوا، پرخاشگری و در موارد حاد، خودکشی سوق می‌دهند. برای پیشگیری از آسیب‌های خطرناک افسردگی لازم است که تا قبل از حاد شدن این بیماری، روش های خانگی درمان افسردگی را بشناسید و از آن‌ها استفاده کنید. دلتامگ در این مطلب برخی از این روش‌ها را به شما معرفی می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه افسردگی خود را درمان کنیم

روش های خانگی درمان افسردگی

بسیاری از افراد از عوارض ناخوشایند داروهای ضد افسردگی شکایت دارند. این داروها عوارض زیادی مثل حالت تهوع، افزایش وزن، از دست دادن میل جنسی، بی‌خوابی، اضطراب، تحریک‌پذیری و خستگی را به همراه دارند. اگر به دنبال جایگزین طبیعی برای داروهای ضد افسردگی هستید، درکنار درمان تخصصی خود با پزشک‌تان مشورت کنید و از روش‌های خانگی برای درمان افسردگی کمک بگیرید. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

یکی از روش های خانگی درمان افسردگی استفاده از گیاهان

در طول تاریخ، از گیاهان به‌عنوان درمان‌های سنتی برای رفع انواع بیماری‌ها، از جمله افسردگی به کار رفته‌اند. یکی از گیاهان بسیار رایج در درمان افسردگی عصاره گل راعی است. از دیگر گیاهانی که برای درمان و کاهش علائم افسردگی به کار می‌روند می‌توان زعفران را معرفی کرد. درمان سریع افسردگی با زعفران یکی از بهترین روش‌های کنترل و درمان افسردگی است که عوارض جانبی کمی نسبت به روش‌های دیگر دارد. قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید، زیرا گیاهان می‌توانند اثربخشی داروهای دیگر را تحت تاثیر قرار دهند.

برای درمان افسردگی طب سوزنی انجام دهید

یکی از روش های خانگی درمان افسردگی استفاده از طب سوزنی است. طب سوزنی بخشی از طب سنتی چین است که با جریان انرژی بدن کار می‌کند. فرضیه استفاده از طب سوزنی رفع گرفتگی‌های انرژی و بازگرداندن جریان بهتر در بدن شما با استفاده از سوزن‌های مخصوص بسیار کوچکی که در نقاط خاصی از بدن فرو می‌روند. طب سوزنی همچنین می‌تواند در درمان درد و مشکلات خواب نیز به کار می‌رود.

مطلب پیشنهادی:  6 مورد از مکان های تاریخی تهران که هر ایرانی باید ببیند

دلتامگ

به رژیم غذایی خود دقت کنید

اگرچه رژیم غذایی به تنهایی درمان‌کننده افسردگی نیست، اما می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد. علاوه‌براین، وعده‌های غذایی خود را حذف نکنید تا قند خون شما ثابت بماند و افت نکند، زیرا افت قند خون می‌تواند باعث تغییرات خلق و خو شود. خوردن چربی‌های سالم مانند روغن نارگیل، باعث افزایش سطح سروتونین ( هورمون شادی‌آور ) می‌شود. از مصرف الکل بپرهیزید زیرا الکل عامل افسردگی است. توجه داشته باشید که هرگونه تسکین و حس خوبی که از الکل دریافت می‌کنید موقت است و هیچ کدام از مشکلات شما را حل نمی‌کند.

روش های خانگی درمان افسردگی

نور درمانی کنید

اگر افسردگی شما مربوط به فصل باشد، درمان نور به شما کمک خواهد کرد. نور درمانی ( یا فتوتراپی ) شامل قرار گرفتن در معرض نور روز یا نور تمام طیفی برای مدت زمان خاص (معمولاً ۲۰ دقیقه) است. اگر در یک منطقه آفتابی زندگی می‌کنید، مطمئن شوید که روزانه مقدار کافی از ویتامین D را که از طریق پوست جذب می‌شود، دریافت می‌کنید. اگر در یک جای تاریک زندگی می‌کنید که در زمستان‌ها بسیار دلگیر است روی یک جعبه نور تمام طیفی سرمایه‌گذاری کنید. جعبه‌های نور می‌توانند مغز را هدف قرار دهند تا انتقال‌دهنده‌های عصبی که خلق و خو را بالا می‌برد، آزاد کند.

پیشنهاد مطالعه:آیا زیاد نشستن باعث فشارخون می‌شود؟

تعداد کلمات مطلب: 550

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…