وام مسکن 400 میلیونی می‌شود؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در صورتی که وام ساخت مسکن به 400 میلیون تومان افزایش یابد، سود آن از پنج تا ۱۲ درصد شناور خواهد بود که بر اساس درآمد متقاضیان دهک‌های مختلف، قابل تغییر است.
عقب‌ ماندگی در عرضه و تقاضای مسکن

به گزارش دلتامگ به نقل از تجارت نیوز، با توجه به اینکه در کشور حدود هشت میلیون مستاجر داریم، وزیر راه و شهرسازی برای جبران عقب‌ ماندگی در عرضه و تقاضای مسکن گفت: به دنبال این هستیم که سهم بانک‌ها برای پرداخت وام مسکن را به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش دهیم تا سهم‌آورده مردم کمتر شود.

رستم قاسمی دوشنبه ۲۸ شهریور در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در شیراز افزود: ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه سبد خانوارها مربوط به مسکن است. باتوجه به اینکه در کشور حدود هشت میلیون مستاجر داریم، اما با عقب‌ ماندگی در عرضه و تقاضای مسکن مواجه هستیم. در نتیجه ادامه این روند خطرات جبران‌ناپذیری را در حوزه مسکن به وجود می‌آورد.

عقب‌ ماندگی در عرضه و تقاضای

اقدامات دولت برای افزایش ساخت و ساز مسکن

خانه جزو یکی از ضروریات زندگی برای هر فرد است و برای تشکیل خانواده اجاره یا خرید خانه از ضروریات زندگی به شمار می‌آید. دولت برای برطرف کردن این مشکل در نظر دارد از طریق طرح نهضت ملی مسکن، شرایطی ایجاد کند که مردم صاحب خانه شوند.

قاسمی گفت: در پروژه مسکن مهر که کار بسیار بزرگی هم بود، کل زمینی که دولت به آن اختصاص داد برای یک میلیون واحد بود. در حالی که برای سه میلیون واحد دیگر، مردم زمین تامین کردند. اما در طرح نهضت ملی مسکن دولت قصد دارد برای هر چهار میلیون واحد مسکن، زمین تامین کند. از جمله اقدامات  بزرگی که مجلس در همین راستا انجام داد این بود که، ۲۰ درصد تسهیلات بانک‌ها را به تسهیلات مسکن اختصاص داد.

مطلب پیشنهادی:  نکات مهم در تنظیم قرارداد ملکی

اقدامات دولت برای افزایش ساخت و ساز مسکن

وی گفت: باتوجه به این همه مهندس و پیمانکار توانمند و همچنین مصالح ساختمانی فراوان در ایران، ساخت چهار میلیون مسکن نباید کار سخت و پیچیده‌ای باشد. اما برای اجرایی شدن بهتر این برنامه نیاز است که همه پای کار باشند و با جدیت به وظایف خود عمل کنند.

قاسمی افزود: دولت در نظر دارد در شهرهایی که شرایط فراهم باشد، زمین را در اختیار مردم قرار دهد تا خودشان با استفاده از تسهیلاتی که دریافت می‌کنند اقدام به ساخت خانه کنند. همچنین تاکید کرد در این شهرها اولویت ساخت با واحدهای ویلایی یک طبقه و بعد از آن ۲ طبقه است.

اکنون عملیات ساخت و ساز واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای سیستان و بلوچستان، زنجان و قزوین آغازشده و از پیشرفت‌ خوبی نیز برخوردار است.

پیشنهاد مطالعه: تامین زمین برای تمام شهرها در طرح نهضت ملی

تعداد کلمات مطلب: 389

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …