طرح مسکن ملی نخبگان به کجا رسید؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازپرداخت تسهیلات مسکن با توجه به توافقات بانک و متقاضی می‌تواند 5 تا 15 ساله باشد که مبلغ پرداختی اقساط با توجه به مدت زمان محاسبه می‌شود.
مسکن ملی نخبگان

به گزارش دلتامگ به نقل از شفقنا، دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز با اشاره به مشکل مسکن نخبگان، گفت: افزایش قیمت مسکن در شهرهای بزرگ سبب شده که برخی از نخبگان برای تهیه مسکن، رهن و یا اجاره آپارتمان به حاشیه شهرها بروند و از مرکز فاصله بگیرند.

 با توجه به اینکه پروژه ساخت مسکن نخبگان نیازمند گذشت زمان است تا اجرایی شود. لازم است تا مدت زمانی که مسکن آن‌ها آماده تحویل می‌شود، واحدهای اجاره به شرط تملیک در اختیار آنها قرار گیرد. از سوی دیگر با توجه به جایگاهی که نخبگان در کشور دارند، برای جذب و ماندگاری آن‌ها لازم است دولت با همکاری بنیاد علمی نخبگان شرایط اشتغال‌زایی آن‌ها را فراهم کند.

مقاله مرتبط:

«مژده به متقاضیان مسکن ملی»

مسکن ملی نخبگان

تدابیر دولت برای مسکن نخبگان

رئیس دانشگاه صنعتی ادامه داد: حدود یک هکتار زمین در منطقه شهرک دانشگاه شریف در وردآورد که دسترسی مناسبی به بزرگراه‌های شهید خرازی، شهید اردستانی و شهید همدانی دارد، برای ساخت خانه توسط بنیاد ملی برگزیدگان در نظر گرفته شده که طبق برآوردهای اولیه می‌توان حدود ۵۰۰ مسکن در آن ساخت.

برای ساخت مسکن ملی نخبگان دولت در نظر دارد به افرادی که تخت پوشش این سازمان هستند، تسهیلاتی اعطا کند. این تسهیلات با توجه به فعالیت‌ها و دست‌آوردهایی که انجام داده‌اند در اختیار آن‌ها قرار گیرد. باتوجه به اینکه امتیازهای دانش‌آموختگان به کمک نرم افزار تخصصی محاسبه می‌شود، بنابراین لازم است تا نخبگان اطلاعات خود را به طور کامل در سیستم ثبت کنند. رقم این تسهیلات نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مطلب پیشنهادی:  سیمان آمیخته جایگزین پرتلند شد

 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درخصوص ساخت مسکن نخبگان و ایجاد اشتغال در دستگاه‌های اجرایی کشور آمادگی خود را برای ماندگاری این دانش‌آموختگان اعلام کردند.

نتیجه‌گیری: امیدواریم با تدابیر که دولت برای مسکن ملی نخبگان اندیشیده است، هرچه زودتر شاهد آن باشیم که مشکل خانه و اشتغال این قشر مهم جامعه برطرف شود.

پیشنهاد مطالعه:

«همه چیز درمورد نتیجه استعلام مسکن ملی»

تعداد کلمات مطلب: 319

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …