سیاست‌گذاری اشتباه، دلیل کاهش تولید مسکن بود

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پورحاجت یکسری از سیاست‌گذاری‌های اشتباه را دلیل عدم تولید مسکن دانست و گفت: متاسفانه تولید مسکن در کشور سالانه ۳۰۰ هزار واحد است.
شرکت های خارجی در ساخت مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از گسترش نیوز، فرشید پورحاجت با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ تولیدکننده برتر سیمان و فولاد در دنیا بوده است، گفت: حدود ۷۵ کارخانه سیمان در کشور فعالیت می‌کنند و منابع و مواد اولیه تولید سیمان در کشور ما فراوان است و به‌راحتی می‌توانیم مصالح موردنیاز احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال را فراهم کنیم.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان در ادامه افزود: ساخت‌وساز کشور، طی سال‌های ۸۸ تا ۹۱ را رصد می‌کنیم می‌بینیم که سالانه بالغ بر ۸۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شد. حال بعد از ۱۰ سال بااین‌همه تکنولوژی، فناوری و افزایش نیروی کار خبره و وجود ۵۰۰ هزار مهندس در کشور چرا نتوانستیم به ظرفیت سال‌های ۹۱ و ۹۲ برسیم.

دلیل کاهش تولید مسکن چیست؟

او می‌افزاید: یکی از دلایل اصلی کاهش تولید مسکن در کشور به اتفاقات سال ۹۰ برمی‌گردد. زمانی که وزارت ترابری و مسکن با هم ادغام شده و امروز بعد از ۱۰ سال آن چابکی و صلابت را ندارد.

تولید مسکن

پورحاجت اضافه کرد: در حال حاضر کارخانه‌های تولیدی کشور با یک سوم ظرفیت فعالیت می‌کنند. وی اظهار داشت: کاهش ساخت مسکن به سیاست‌گذاری در حوزه صنعت ساختمان برمی‌گردد. سیاستگذاران به تکالیف خود به درستی عمل نکردند.

مطلب پیشنهادی:  وزیر راه: مسکن در سال آینده متحول می‌شود

دبیر کانون سراسری انجمن‌های انبوه‌سازان با اعلام اینکه تولید مسکن ما در کشور سالانه ۳۰۰ هزار واحد است، تصریح کرد: اما اگر آمار شش ماه گذشته را بررسی کنیم، بالغ‌بر ۵.۵ میلیون نفر در طرح جهش تولید مسکن ثبت‌نام کرده که تقاضای بالقوه‌ای است. این در حالی است که هیچ کشوری این ظرفیت بالقوه را فراموش نکرده و حتماً برای آن برنامه‌ریزی می‌کند.

دبیر کانون سراسری انجمن‌ انبوه‌سازان گفت: نیاز کشور ما بر این است که سالانه بیش از یک میلیون واحد تولید شود و هم‌اکنون هم حدود ۱۰ میلیون واحد مسکونی در کشور ما نیاز است.

مطالعه بیشتر: مطلب «نگاهی به جزئیات دریافت وام نوسازی مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 307

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …