مسکن یکی از ایمن‌ترین بازارهاست

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد: به صورت سنتی، بازار مسکن یکی از ایمن‌ترین بازارهاست. این بازار معمولا سرمایه افراد را حفظ می‌کند و می‌تواند برای آنها بازدهی نیز داشته باشد.
متقاضیان خرید خانه

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت نیوز، دیبا کارشناس اقتصادی در مورد آینده بلندمدت بازار مسکن می‌گوید: با توجه به شاخص‌های موجود، انتظار می‌رود قیمت‌ها به ویژه از سال ۱۴۰۳ به بعد، افزایشی باشد و حتی به متری حدود ۶۰ میلیون تومان نیز برسد.

به نظر می‌رسد دو نگاه متفاوت به سرمایه‌گذاری در بازار مسکن وجود دارد؛ برخی آن را بازار مناسبی می‌دانند؛ زیرا حتی در صورت سود اندک، حداقل اصل سرمایه افراد حفظ می‌شود. اما عده‌ای معتقدند این بازار، سودهای مقعطعی بازارهای دیگر را ندارد. آیا مسکن، بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟

دیبا توضیح می‌دهد: به صورت سنتی، بازار مسکن یکی از ایمن‌ترین بازارهاست. این بازار معمولا سرمایه افراد را حفظ می‌کند و می‌تواند برای آنها بازدهی نیز داشته باشد؛ اما شاید سودهای بزرگ را ایجاد نکند.

مسکن

او می‌گوید: از نظر سوددهی، در بلندمدت بازار سهام رتبه نخست و مسکن رتبه بعدی را دارد. البته ملک، برای افراد بازار مطمئن‌تری است. آنها، حداقل از نظر ذهنی، از خرید آن احساس ضرر نمی‌کنند. اما در بازارهای مالی افراد ممکن است با نوسانات بازار، برای نگهداری یا فروش دارایی خود دچار تردید شوند.

مطلب پیشنهادی:  نرخ سود وام مسکن از 21 درصد عبور کرد

گفتنی است؛ در روزهای اخیر از برجام اخبار ضد و نقیضی به گوش می‌رسد. در حالی که نمایندگان کشورهای اروپایی از اتمام کار و نزدیک‌بودن توافق خبر می‌دهند، ایران و آمریکا می‌گویند برخی مسائل مهم، همچنان حل‌نشده باقی مانده است. نتیجه مذاکرات هسته‌ای می‌تواند روی همه بازارهای مالی و موازی، از جمله مسکن تاثیر بگذارد.

مطالعه بیشتر: مطلب «آب رفتن نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 255

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …