پیش‌فروش آپارتمان در اصفهان جان گرفت

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انبوه‌سازان در اصفهان برای تأمین نقدینگی لازم به ‌منظور ساخت‌وساز پیش از تکمیل پروژه‌ها بخشی از واحدها را پیش‌فروش می‌کنند، که این موضوع جان تازه‌ای به بازار مسکن این استان داده است.
پیش‌ فروش آپارتمان در اصفهان

به گزارش دلتا مگ به نقل اصفهان زیبا، در حالی پیش‌ فروش آپارتمان در اصفهان افزایش یافته است که در طول سه سال گذشته به دلیل نوسان‌های قیمتی، سازندگان راضی به پیش‌فروش آپارتمان نمی‌شدند.

بر اساس گفته فعالان بازار مسکن در اصفهان، سازندگان به پیش‌فروش علاقه بیشتری نسبت به گذشته نشان می‌دهند، چرا که افزایش هزینه تمام ‌شده ساختمان باعث شده، سازندگان در تکمیل پروژه‌ها ناتوان باشند و مجبور به پیش‌فروش شوند.

احمد تولا، دبیر انجمن انبوه‌سازان، با بیان اینکه برخی روی خاک یا هوا آپارتمان پیش‌فروش می‌کنند، گفت: مردم توجه داشته باشند که سازنده برای پیش‌فروش باید مجوز داشته باشد. تأخیر در تحویل و برآورده‌نشدن وعده‌ها از بزرگ‌ترین مشکلات پیش‌فروش آپارتمان بیان می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، اکنون در بیشتر محله‌های شهر اصفهان آپارتمان پیش‌فروش می‌شود و هر روز بر تعداد این پیش‌فروش‌ها اضافه می‌شود.

پیش‌ فروش آپارتمان در اصفهان

امروز حتی در محله‌هایی مانند شهید کشوری نیز پیش‌فروش آپارتمان به‌ صورت گسترده‌ای انجام می‌شود.

قیمت پیش‌فروش‌ها کمی از میانگین قیمت آپارتمان در آن محله کمتر است و در مواردی، به‌ خصوص در خیابان‌های لوکس شهر، گاهی پیش‌فروش‌ها با قیمتی نجومی انجام می‌شود و با این ‌حال مشتری دارد. در بیشتر آگهی‌ها سازندگان 50 درصد از قیمت آپارتمان را نقدی می‌گیرند، 5 درصد موعد تحویل و 5 درصد نیز در هنگام صدور سند دریافت می‌شود و مابقی مبلغ از روز قرارداد به‌صورت اقساطی دریافت خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  کدام نیمه تهران بازار مسکن گرم‌تر است؟

پیش فروش قانونی ساختمان

برخی منابع پیشرفت فیزیکی 20درصد به بالا را لازمه پیش‌فروش می‌دانند و برخی مدعی‌اند پیشرفت فیزیکی باید بیش از 40 درصد شود تا پیش‌فروش ساختمان قانونی باشد؛ ولی در مواردی سازندگان بدون پیشرفت فیزیکی نیز ملک را پیش‌فروش می‌کنند.

دبیر انجمن انبوه‌سازان اصفهان با بیان اینکه برخی زمین خالی را به مشتری نشان می‌دهند و آپارتمان پیش‌فروش می‌کنند، تصریح کرد: مردم باید هوشیار باشند، پیش‌فروش روی هوا یا پیش‌فروش روی زمین اتفاق عجیبی در بازار اصفهان نیست؛ ولی در میان آگهی‌ها فروشندگان با درصد پیشرفت فیزیکی 40 تا 80 درصد نیز آپارتمان برای پیش‌فروش دارند.

وی به وعده چند ماهه تحویل واحدهای پیش فروش اشاره می‌کند و می‌گوید: موعد تحویل آپارتمان‌های پیش‌فروشی در زمستان 1400 دو تا سه سال دیگر است؛ ولی گاهی فروشندگان وعده تحویل چندماهه می‌دهند. اگرچه ممکن است بعضی از ساختمان‌های نیم‌ساخته، چند ماه بعد تحویل شوند، ولی وعده تحویل در بسیاری از قراردادها از واقعیت فاصله دارد.

مطالعه بیشتر: مطلب «رهن خانه در منطقه فردوس تهران» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 390

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …