10 روز زمان برای راه اندازی سامانه املاک و اسکان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس: وجود صدها هزار خانه خالی در کشور به ویژه در تهران، عدم عرضه و احتکار مسکن یکی از عوامل نابسامانی و بالا رفتن قیمت مسکن و نرخ اجاره‌بها است.
راه اندازی سامانه املاک

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از سید نظام الدین موسوی – نمانیده مردم تهران در مجلس، اگر سازمان امور مالیاتی تا ۱۰ روز آینده گزارش قابل قبولی درباره راه اندازی سامانه املاک ارائه نکند، وزرای راه و اقتصادی به مجلس احضار می شوند

سید نظام الدین موسوی گفت: اخذ مالیات از خانه های خالی یکی از شیوه های متداول در دنیا برای تحریک عرضه و کاهش تقاضا و در نتیجه متعادل شدن قیمت مسکن است که در کشور ما نیز از سالها قبل این موضوع در قوانین بودجه سالانه لحاظ شده است.

وی افزود: متاسفانه اجرای این قانون، معطل راه اندازی سامانه املاک و اسکان کشور است. وزارت راه و شهرسازی موظف بود حداکثر ظرف 6 ماه پس از تصویب این قانون –  یعنی تا پایان دیماه همان سال – سامانه ملی املاک و اسکان کشور را ایجاد کند.

10 روز زمان برای راه اندازی سامانه املاک و اسکان

وی ادامه داد: متاسفانه به رغم تعیین محدوده زمانی 6 ماهه برای ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان از سوی مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و شهرسازی نسبت به انجام این تکلیف قانونی اهمال کرد و با عدم راه اندازی این سامانه، اخذ مالیات از خانه های خالی نیز طی این سالها عملاً متوقف ماند.

مطلب پیشنهادی:  تخلیه ملک تجاری در چه صورتی امکان پذیر است؟

موسوی افزود: سامانه ملی املاک و اسکان نهایتاً پس از 5 سال معطلی در بهمن سال 98 رونمایی شد و در اردیبهشت ماه امسال تحویل سازمان امور مالیاتی شد اما به نظر می رسد این سازمان هم تاکنون نتوانسته است نسبت به بارگذاری و بهره گیری از این سامانه برای آغاز روند اخذ مالیات از خانه های خالی اقدام کند.

موسوی در پایان تصریح کرد: مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور اگر تا 10 روز آینده در خصوص راه اندازی سامانه املاک و اسکان اقدام نکرده و گزارش قابل قبولی در این باره ارائه نکنند؛ نمایندگان، وزرای راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی را به مجلس احضار خواهند کرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «فروش املاک در شمال تهران تا 93 میلیارد تومان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 324

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …