![داستان سرایی در فروش ملک](https://mag.delta.ir/wp-content/uploads/2025/02/داستان-سرایی-در-املاک.jpg)
مجله دلتا؛ در دنیای امروز که اعداد ما را احاطه کردند، داستان سرایی در فروش ملک یک تکنیک کاربردی و متفاوت برای متقاعدسازی مشتری در فروش است، زیرا مشتریان به اعداد و اطلاعات واکنش مثبتی نمیدهند؛ یک داستان خوب مشتری را برای خرید متقاعد و شما را به عنوان یک مشاور املاک متفاوت معرفی میکند.
چه داستان سرایی در فروش ملک جواب میدهد؟
ایجاد ارتباط عاطفی
به جای گفتن جملات تکراری مثل «این آپارتمان ۱۲۰ متری، نوساز و با نورگیر است» از داستان استفاده کنید، مثلا بگویید: «دیدن طلوع آفتاب از پنجره آپارتمان یک حس مثبت و بینظیر دارد که میتواند سازنده یک روز خوب باشد»
تاکید بر ارزشهای غیرملموس
«خانه فقط یک چهاردیواری نیست، در خرید خانه دنبال حس خوب، آرامش و یک محیط دوست داشتنی باشید»
حذف مقاومت ذهنی
«یک زوج همین چند هفته پیش یک واحد دیگر شبیه اینجا دیدند و گفتند که میخواهند بیشتر بگردند، هفته بعد که به دنبال ملک آمدند، ملک به فروش رفته بود و خیلی پشیمان شدند،من نمیخواهم شما دچار این اشتباه بشوید»
مدلهای اصلی داستان سرایی در فروش ملک
داستان مشتریان قبلی که ملکی را خریداری کردند و از تصمیم خود خوشحال هستند، داستان تغییرات و فرصتهایی که مثلا بازسازی یک خانه قدیمی باعث دو برابر شدن قیمت آن شد و داستان فرصت از دست رفته به دلیل تعلل مهمترین داستانها در فروش ملک هستند.