![اینستاگرام در موفقیت مشاوران املاک](https://mag.delta.ir/wp-content/uploads/2025/02/مشاور-املاک-بلاگر.jpg)
مجله دلتا؛ آیا اینستاگرام در موفقیت مشاوران املاک نقشی دارد؟ بررسی ۶۳ هزار تراکنش حوزه املاک از اواسط سال ۲۰۲۱ تا اواسط سال ۲۰۲۴ نشان دهنده تاثیر بالای اینستاگرام در موفقیت مشاوران املاک است؛ این مطالعه نشان میدهد مشاورانی که یک صفحه فعال در اینستاگرام دارند حجم فروش بیشتری را دارند.
این مطالعه که در کشور کانادا انجام شده، نشان میدهد مشاورانی که از اینستاگرام یا سایر شبکههای اجتماعی فراگیر بهره میبرند، ۱۵ درصد عملکرد فروش بهتری نسبت به سایر مشاوران املاک دارند.
از ۱۴ هزار مشاور املاک مورد تحلیل در این پژوهش تنها ۱۹.۳ درصد حضور معناداری در اینستاگرام داشتند، که این افراد مزایای عملکردی واضحی دارند، که شامل گسترش دامنه بازار و کاهش زمان لازم برای فروش خانه بوده است.
فالوور بیشتر، فروش بیشتر؟
با بالا بودن تعداد فالوور، لایک و دسترسی عمومی فروش شما افزایش خواهد یافت و فاصله بین آگهی شدن ملک شما تا فروش آن ۵.۳ روز کاهش مییابد که نشان میدهد که داشتن مخاطبان بیشتر میتواند به تراکنشهای بیشتر منجر شود.
با وجود اینکه معیارهای تعامل کاربر مثل کامنت و لایک تا حدی در فروش تاثیرگذار است، اما بزرگی شبکه و تعداد فالوور از تاثیر قویتری برخوردار است.
بر این اساس اولویت اصلی، رشد تعداد فالوور، فراوانی پستهای منظم و بهینهسازی تعامل است.
گسترش پوشش جغرافیایی
فراتر از فروش سریع، مشاوران املاک با حضور قوی در اینستاگرام پوشش جغرافیایی خود را گسترش میدهند و دسترسی آنها به محلات جدید ۱.۵ برابر شده است!
تاثیر بلندمدت رسانه های اجتماعی
این مطالعه نشان میدهد حضور فعال در اینستاگرام در دو سال گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است و کارشناسان مدعی هستند تاثیر واقعی اینستاگرام از سال ۲۰۲۳ ظاهر شده است.
اینستاگرام ابزاری قدرتمند برای تبدیل شدن یک مشاور املاک عادی به یک مشاور املاک موفق است.