به گزارش مجله دلتا؛ در بازاری که مشتریان ملک انتظار به شدت بالایی از خدمات را دارند، ارائه فهرستهای عمومی ملک با تبلیغات گسترده کافی نیست و مشتریان به دنبال پیشنهادات شخصی سازی شده با تجربیات و علایق خود هستند، علایقی که میتواند از نزدیکی مناسب به مدرسه و حتی دسترسی به مسیرهای پیادهروی باشد.
این شخصی سازی که توسط هوش مصنوعی تقویت میشود، سعی در تطبیق خواسته مشتری با دادهها دارد و میتواند بازی را به طور کلی تغییر دهد. زیرا این امر باعث میشود مشاوران، زمان زیادی را صرف این تطبیق نکنند.
در حال حاضر شرکتهایی مثل Mave ،Hostaway و Carson Dunlop در خط مقدم استفاده از هوش مصنوعی قرار دارند و هوش مصنوعی تبدیل به ابزاری برای متخصصان املاک شده است.
هوش مصنوعی، ارتقا دهنده یا جایگزین؟
امسال سالی است که هوش مصنوعی بزرگترین مزیت رقابتی برای مشاوران املاک محسوب میگردد. هوش مصنوعی را به عنوان یک دستیار دیجیتالی در نظر بگیرید که از عهده تجزیه و تحلیل داده ها و ارتباطات برمی آید و همین امر باعث میشود، مشاور بر روی ارتباطات شخصی خود تمرکز بیشتری داشته باشد.
هوش مصنوعی در املاک
فهرستهای شخصیسازی شده:
هوش مصنوعی اولویتهای مشتری را تجزیه و تحلیل میکند سپس فهرستهایی را ارائه میکند که نه تنها با بودجه و مکان، بلکه با سبک زندگی یک فرد همخوانی داشته باشد مثلا نزدیکی به کافیشاپها یا باشگاههای ورزشی.
پیشبینی خواسته:
با تجزیه و تحلیل رفتار گذشته، هوش مصنوعی بهترین پیشنهادات را ارائه میدهد تا زمان، این عنصر مهم، را از دست ندهید.
از سوی دیگر ابزارهای هوش مصنوعی با انجام تحلیل دادههای موجود و وضعیت بازار میتواند ارزش احتمالی یک ملک، در ماههای پیش رو را پیشبینی کند، تا پیشنهادی دقیقتر داشته باشید.
تاثیر هوش مصنوعی بر بازار املاک لوکس
مشاوران املاک، دیگر مشتریان را بر اساس قیمت و متراژ ملک تطبیق نمی دهند، بلکه بر اساس امکاناتی که منعکس کننده سبک زندگی آنهاست این کار را انجام میکنند.
مشاوری که از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می کند می تواند راهنماهای محلهای بسیار شخصی سازی شده ایجاد کند و بهترین مدارس، سالن های ورزشی و حتی رویدادهای محلی را که متناسب با مشتریان است را به صورت برجسته بررسی کند.