به گزارش مجله دلتا؛ سارا مارتین معاون فروش در Stone Martin Builders در مطلبی با عنوان «بهترین روش ها برای افزایش رضایت مشتری»، به تشریح روشهای خود برای افزایش رضایت مشتری پرداخته که خواندن آن کمک خوبی به مشاوران املاک خواهد کرد.
در این مطلب آمده است: زمانی که من در این صنعت مبتدی بودم، روش یادگیری من، “اختصاص زمان زیادی” به یادگیری از رهبرانم بود. در این بین مشاورههای آنها دید بهتری به من در مورد این حرفه میداد. که به توضیح چند نکته از آنها می پردازم:
رابطه ایجاد کنید
تیمهای پرتلاش و متعهد بسازید تا در فرایند خرید بتوانند مشتری را به درستی راهنمایی کنند. از گفتگوهای سخت نترسید و این موضوع را در ذهن داشته باشید که رضایت مشتری بزرگترین دغدغه شما باید باشد. یک مشاور قابل اعتماد برای خریداران نیاز به پشتیبانی مناسب هم دارد و لازم است، خریدار را در هر مرحله ای از فرایند راهنمایی کند. ایجاد رابطه در رأس نحوه عملکرد قرار دارد.
ایجاد رابطه با خریدار و خانوادهاش با درک اینکه آنها چه کسانی هستند، چه اهدافی دارند و در کجای مسیر خرید خانه قرار دارند، شروع میشود. هنگامی که یک مشاور این عوامل را درک کرد، باید به ابزارها و منابعی مجهز شود تا به راهنمایی خریداران برای رسیدن به اهدافشان کمک کند.
همدلی را تشویق کنید
مشاوران املاک در تلاش باشند تا با ارائه میزان مناسبی اطلاعات، بدون ایجاد فشار بیش از حد، خریداران را آگاه کنند. مشاوران باید جوری در کنار خریدار جلو بروند تا خریدار احساس نکند به سمت چیزی سوق داده میشود، که برای آن آمادگی ندارد. علاوه بر این نکته، یک مشاور یا متخصص املاک باید همدلی و دلسوزی خود را در روند خرید ملک به متقاضی نشان دهد. همه مشتریان از سطح آمادگی و دانش یکسان برخوردار نیستند و این وظیفه مشاور است که راهنمای موثری برای آنها باشند.
ارزش بازخورد
در این روند از مشتری خود دائماً بازخورد بگیرید، تا بتوانید راههای جدیدی را برای شخصی سازی تجربه خریدار پیدا کنید. به طور مثال می توانید سیستم نظرسنجی رضایت خریدار را اجرا کنید، این نظرسنجی شامل سه بخش میگردد؛ در زمان بسته شدن قرارداد، ۳۰ روز پس از بسته شدن قرارداد و یک سال بعد از خرید. این به شما کمک میکند که بدانید در چه حوزههایی نیاز به بهبود دارید.
محیط مناسب را ایجاد کنید
در حوزه املاک، ممکن است خریداران شما حس خوبی از گفتن وضعیت مالی خود نداشته باشند و بخواهند از گفتن این موضوع اجتناب کنند. وظیفه شما در این زمینه این است که یک محیط مناسب مهیا کنید و به مشتری خود بگویید که شرایط مالی او را درک میکنید. بنابراین مشاورانی که که دانا هستند، آمادگی بهتری برای مشتریان خود بهوجود می آورند.