خانه اپرای سیدنی با معماری شگفت‌انگیز

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سازه‌ای با معماری خاص و شگفت‌انگیز که در سال ۱۹۷۳ و توسط یک معمار دانمارکی ساخته شده و یکی از شاهکارهای معماری قرن بیشتم به حساب می‌آید.
خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی، سازه شگفت‌انگیزی است که در سال ۱۹۷۳ ساخته شده و معماری بسیار بی‌ظیری دارد. این مکان، یکی از تالارهای متمایز سیدنی برای دوستداران هنر و‌‌ موسیقی است و برای گردشگران از جذابیت بالایی برخوردار است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به معرفی کامل خانه اپرای سیدنی بپردازیم.

شاهکار معماری در خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی، جزء مهم‌ترین مراکز هنرهای نمایشی در ایالت نیو ولز جنوبی در استرالیاست که به عنوان معروف‌ترین سازه در دنیا شناخته می‌شود و یکی از پربازدیدترین مکان‌های دیدنی استرالیا می‌باشد. این سازه در سال ۱۹۷۳ و توسط یک معمار دانمارکی ساخته شده و در سال ۲۰۰۷ در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت گردید.

 

خانه اپرای سیدنی

موقعیت این سازه به گونه‌ای است که چشم‌انداز بسیار زیبایی به بندرگاه دارد و طراحی و معماری آن به شکل صدف یا بادبان‌های کشتی است که در نوع خود بی‌نظیر است. نورپردازی خارجی این تالار نیز به حدی خاص و منحصر به فرد است که زیبایی آن را چند برابر کرده است. جالب این بدانید که رکوردهای جالبی در خصوص استفاده از مصالح در ساخت این بنا وجود دارد و ار ۶۴۵ کیلومتر سیم استفاده شده است.

هر سال در حدود ۱۵۰۰ نمایش در این تالار برگزار می‌شود و بزرگ‌ترین ابزار آلات موسیقی داخل تالار قرار دارد و اولین کنسرت عمومی و اولین تکنولوژی پیانو در خانه اپرای سیدنی اجرا شده اند.

مطلب پیشنهادی:  دکوراتیوها همگی بر این طرح‌ها اتفاق نظر دارند!

تفریحات و امکانات خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی دارای کابه، رستوران و برنامه‌های سرگرمی است که نه تنها گروه‌های هنری و موسیقی در این مکان اجراهای خود را دارند، بلکه میتوانیذ از امکانات موجود نیز استفاده کنید.

 

خانه اپرای سیدنی

باغ زیبایی گیاه شناسی، که در کنار این بنای فوق‌العاده قرار دارد، از دیگر جاذبه‌های گردشگری منطقه است که میتوانید از آن دیدم کنید.کافه‌ها و رستوران‌های داخل سازه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دید کلی به بندرگاه دارند و می‌توانید از تماشای آب و رقص نور روی آی لذت ببرید.

خانه بازی یا پلی هوس، از دیگر قسمت‌های این سازه است که بیشتر جوانان برای تمرین رقص و‌تماشی رقص به اینجا می‌آیند. در این قسمت همچنین می‌توانید از تماشای فیلم هم لذت ببرید.

بازدید از خانه اپرای سیدنی

برای رزرو حضوری خانه اپرای سیدنی، می‌توانیذ از دوشنبه تا یکشنبه از ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر اقدام‌ کنید و و تورهای معماری نیز در روز یکشنبه می‌توانند از این مکان دیدن کنند. هزینه وروری برای بزرگسالان ۴۳ دلار و برای کودکان ۳۳ دلار می‌باشد. برای تورهای طولانی، وعده غذایی در نظر گرفته می‌شود و برنامه‌های خاصی برای کودکان وجود دارد.

تعداد کلمات مطلب: 415

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

تحقیقات جدید در درمان کبد چرب

تمامی افرادی که مبتلا به بیماری کبد چرب می‌شوند، به دنبال راهکارهایی برای درمان این مشکل خ…