تحقیقات جدید در درمان کبد چرب

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای تمام افراد مبتلا به کبد چرب که رژیم غذایی سالمی دارند و به دنبال کاهش وزن هستند، خبر خوب این است که داروی جدیدی که مورد تائید سازمان غذا و دارو آمریکا است، روانه بازار شده و در دسترس افراد قرار گرفته است.

تمامی افرادی که مبتلا به بیماری کبد چرب می‌شوند، به دنبال راهکارهایی برای درمان این مشکل خواهند بود. معمولا به این افراد گفته می‌شود که باید رژیم غذایی سالم داشته باشند و وزن خود را در حالت متعادل نگه دارند. اما خوشبختانه تحقیقات نشان می‌دهند که درمان جدیدی برای این اختلال وجود دارد که می‌توان با مصرف دارو، بیماری را تحت کنترل درآورد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا درمان جدید کبد چرب را به شما معرفی کنیم.

معرفی درمان جدید کبد چرب

بیماری کبد چرب غیر الکلی، عارضه‌ای است که عمدتا به دلیل سبک زندگی ناسالم و رژیم غذایی پرکالری ایجاد می‌شود و در صورتی که درمان نشود، احتمال بروز مشکلاتی مانند بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد.

درمان جدید کبد چرب

تحقیقات بسیاری در خصوص درمان جدید کبد چرب صورت گرفته و سازمان غذا و دارو آمریکا، دارویی را برای درمان مورد تائید قرار داده است که در دسترس بیماران قرار خواهد گرفت، این دارو به صورت خوراکی و توسط شرکت داروسازی مادریگال تولید شده و برای افراد مبتلا به فیبروز کبدی پیشرفته تا مراحل دو و سه اثربخشی خواهد داشت.

این داروی خوراکی با نام تجاری رزدیفرا Rezdiffra روانه بازار شده و تحولی نوین در درمان جدید کبد چرب به حساب می‌آید.

دیگر تحقیقات در درمان جدید کبد چرب

بسیاری از محققان معتقدند که داروهایی به نام آگونیست‌های GLP-1، درمان جدید کبد چرب هستند. از طرفی، سماگلوتاید که با نام‌های تجاری وگوفی و اوزمپیک به فروش می‌رسند نیز از داروهای شناخته شده‌ای هستند که این روزها برای درمان چاقی و‌دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرند  و می‌توانند به کنترل کبد چرب نیز کمک کنند.

مطلب پیشنهادی:  آرایش مناسب برای دیدوبازدید عید

ساختار سماگلوتاید بسیار مشابه هورمون GLP-1 است که این هورمون بر روی مرکز اشتها در هیپوتالاموس تاثیر می‌گذارد و میزان گرسنگی را کاهش می‌دهد، ممکن است این داروها نتوانند به تنهایی کبد چرب را درمان کنند، اما می‌توانند در کنترل عوامل موثر در بیماری موثر عمل کنن،

درمان کبد چرب

در کنار درمان جدید کبد چرب و مصرف داروی جدید،تمامی افراد مبتلا به این بیماری باید موارد زیر را مدنظر قرار دهند. کبد از ارگان‌های مهم بدن این که عملکردهای مهم بدن از جمله ذخیره آهن، تولید پروتئین در بدن، تولید صفرا و حذف توکسین‌ها از خون را انجام می‌دهد و‌ افراد درگیر مشکلات کبدی و‌ سیروز باید نسبت به درمان خود اهمیت دهند.

  • کاهش و کنترل وزن
  • مصرف داروهای کنترل دیابت و کلسترول
  • مصرف امگا ۳ و مواد غذایی مانند ماهی
  • مصرف فیبر و میوه
  • مصرف ویتامین E
  • رژیم غذایی سالم و ترک عادات غذایی ناسالم
  • کنار گذاشتن مصرف الکل

 

تعداد کلمات مطلب: 420

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

خانه اپرای سیدنی با معماری شگفت‌انگیز

خانه اپرای سیدنی، سازه شگفت‌انگیزی است که در سال ۱۹۷۳ ساخته شده و معماری بسیار بی‌ظیری دار…