حقایق باورنکردنی در مورد اثر انگشت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تاریخچه استفاده از اثر انگشت به هفت هزار سال پیش برمی‌گردد و جالب است بدانید که حقایق جالبی در این خصوص وجود دارد که از آن غافل هستید.
اثر انگشت

اثر انگشت، بهترین روش تشخیص هویت است که مختص هر فرد است. اثر انگشت در اثر سایش شیارهای انتهای انگشت ایجاد می‌شود و این خطوط به گونه‌ای هستند که دو نفر، یک اثر انگشت یکسان ندارند و جالب است بدانید که دوقلوها هم خطوط و شیارهای یکسانی ندارند. اما اثر انگشت و استفاده از آن از کجا آمده است؟ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با حقایق علمی و باورنکردنی اثر انگشت بیشتر آشنا شویم.

تاریخچه اثر انگشت

تاریخچه اثر انگشت به هفت هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و گفته می‌شود که در آن زمان، کوزه‌گران چینی برای اینکه بتوانند آثار خود را ثبت کنند، از اثر انگشت استفاده کردند و دست خود را روی آثار خود می‌زدند.

اثر انگشت

در هزاره دوم پیش از میلاد نیز که کاغذ و ابریشم در چین اختراع شده بود، افراد برای ثبت قراردادهای رسمی خود، دست خود را روی اسناد می‌زدند تا همانند مهر به نظر برسد. قطعا در آن زمان، این علم وجود نداشته که هر فردی اثر انگشت خاص خود را دارد و ژاپنی‌ها تا چند سال از این روش برای رسمی کردن اسناد خود استفاده کردند.

در اوایل قرن بیستم و با روی کار آمدن تحقیقات جنایی، برای تشخیص هویت افراد از تصویر 10 انگشت استفاده شد که در دهه 1960، انقلابی در این زمینه صورت گرفت و نتیجه آن این شد که اثرانگشت داخل سیستم و به صورت الکترونیکی ثبت می‌شد.

مطلب پیشنهادی:  مواد غذایی که نباید در یخچال نگه دارید

اوج علم انگشت نگاری

اوج استفاده از اثرانگشت و انگشت نگاری، به اواخر سده 19 و اوایل سده 20 برمی‌گردد که دانشمند اسکاتلندی به نام هنری فالدز به تحقیقاتی دراین زمینه پرداخت. وی به این نتیجه رسید که خطوط روی انگشت برای هر فردی منحصر به فرد است و زمانی که پوست این ناحیه آسیب می‌بیند، خطوط مجدد به حال اولیه برمی‌گردند و تغییری در اثرانگشت ایجاد نخواهد شد.

اثر انگشت

هرشل فرد دیگری بود که بر روی مطالعات فالدز تحقیقاتی را انجام داد و به این نتجیه رسید که از رد اثرانگشت که بر روی یک مکان باقی می‌ماند، می‌توان برای تشخصی هویت و شناسایی مجرمان استفاده کرد.

در سال 1892، دانشمند انگلیسی به نام گالتون با تحقیقات خود به این نتیجه رسید که هیچ دو فردی اثرانگشت یکسان ندارند و به خوبی می‌توان از آن برای شناسایی افراد استفاده کرد. اوج استفاده از علم انگشت نگاری به زمانی برمی‌گردد که یک کارآگاه آرژانتینی در سال 1892 توانست با استفاده از اثرانگشت باقی مانده در خانه مقتول، قاتل را شناسایی کند و این علم ادامه پیدا کرد تا جایی که اکنون، یکی از معتبرترین روش‌ها در پروژه‌های جنایی می‌باشد.

تعداد کلمات مطلب: 422

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

ایده استایل‌ های پاییزی با رنگ قرمز

اگر شما از جمله افرادی هستید که مطابق ترندها پیش می‌روید، کافی است استایل‌ های پاییزی با ر…