10 راهکار برای افزایش طول عمر باتری گوشی سامسونگ

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای افزایش طول عمر گوشی‌های سامسونگ بهتر از شارژ مکرر آنان تا 100 درصد خودداری کنید.
باتری گوشی

باتری گوشی‌های هوشمند، به ویژه مدل‌های سامسونگ یکی از مهم‌ترین اجزای دستگاه هستند که به مرور زمان و با استفاده مکرر دچار کاهش ظرفیت می‌شوند. برای افزایش طول عمر باتری و بهینه‌سازی عملکرد آن، می‌توان از چندین راهکار استفاده کرد. در این مقاله به بررسی این راهکارها می‌پردازیم.

۱. تنظیمات روشنایی گوشی سامسونگ

یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کننده‌های انرژی در گوشی‌های هوشمند، صفحه نمایش است. با کاهش روشنایی صفحه یا تنظیم آن به صورت خودکار، می‌توان مصرف باتری را به طرز قابل توجهی کاهش داد. برای انجام این راهکار طلایی، به تنظیمات بروید و روشنایی گوشی سامسونگ را به صورت دستی تنظیم کنید یا گزینه “روشنایی خودکار” را فعال کنید تا گوشی به طور خودکار روشنایی را بر اساس نور محیط تنظیم کند.

۲. استفاده از تم‌های تیره

استفاده از تم‌های تیره و پس‌زمینه‌های سیاه می‌تواند به کاهش مصرف باتری کمک کند، به ویژه در گوشی‌های دارای صفحه نمایش OLED. این نوع صفحه نمایش در هنگام نمایش رنگ‌های تیره، انرژی کمتری مصرف می‌کند. بنابراین بهتر است در اولین فرصت به تنظیمات بروید و تم تیره‌ای را برای گوشی خود انتخاب کنید.

۳. مدیریت زمان خاموشی صفحه

برای افزایش طول عمر باتری گوشی سامسونگ بهترین راهکار مدیریت زمان خود موبایل است؛ چراکه تنظیم زمان خاموشی صفحه به مدت کوتاه‌تر می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف باتری کمک کند. برای مدیریت این راهکار طلایی، به تنظیمات بروید، گزینه “صفحه نمایش” را انتخاب کنید و مدت زمان خاموشی صفحه را به حداقل کاهش دهید.

۴. محدود کردن برنامه‌های با مصرف باتری بالا

برخی از برنامه‌ها به طور مداوم در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و مصرف باتری بالایی دارند. با محدود کردن این برنامه‌ها می‌توانید عمر باتری را افزایش دهید. پس بهتر است سریع به سراغ برنامه‌های پرمصرف در گوشی خود بروید و استفاده از این برنامه را حتی المقدار محدود کنید.

باتری گوشی

۵. غیرفعال کردن ویژگی‌های غیرضروری

ویژگی‌هایی مانند جی پی اس، بلوتوثو وای فای  وقتی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، می‌توانند به طور قابل توجهی باتری را تخلیه کنند. این امکانات را زمانی که نیاز ندارید غیرفعال کنید. می‌توانید از نوار اعلان‌ها برای خاموش کردن سریع این ویژگی‌ها استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  معجزه چربی‌سوزی سریع با این ترکیب آسان

۶. به‌روزرسانی نرم‌افزار

سازندگان گوشی‌های موبایل به ویژه سامسونگ معمولاً به‌روزرسانی‌هایی را منتشر می‌کنند که شامل بهینه‌سازی‌های عملکرد و مصرف باتری است. پس یکی از بهترین راهکارها برای افزایش طول عمر باتری گوشی سامسونگ ان است که مرتبا گوشی خود را به روزرسانی کنید.

۷. استفاده از حالت صرفه‌جویی در باتری

گوشی‌های سامسونگ دارای حالت صرفه‌جویی در باتری هستند که می‌تواند به کاهش مصرف انرژی کمک کند. برای اجرای این راهکار هم می‌توانید به تنظیمات بروید، گزینه “باتری” را انتخاب کنید و حالت صرفه‌جویی را فعال کنید.

۸. مدیریت اعلان‌ها

اعلان‌های مکرر از برنامه‌های مختلف می‌توانند مصرف باتری را افزایش دهند. با مدیریت این اعلان‌ها می‌توانید عمر باتری را افزایش دهید.

۹. استفاده از شارژرهای مناسب

استفاده از شارژرهای غیرمجاز یا با کیفیت پایین می‌تواند به باتری آسیب برساند. پس برای افزایش طول عمر باتری گوشی سامسونگ همیشه از شارژرهای اصلی این شرکت یا شارژرهای معتبر استفاده کنید.

۱۰. نگهداری مناسب از باتری

نگهداری صحیح از باتری نیز می‌تواند به افزایش عمر آن کمک کند. به همین دلیل بهتر است همواره برای افزایش طول عمر باتری گوشی سامسونگ، از گذاشتن دستگاه خود در دماهای بسیار بالا یا پایین خودداری کنید. همچنین هرگز باتری را به طور کامل تخلیه نکنید و از شارژ مکرر آن تا 100 درصد خودداری کنید.

در این مطلب 10 راهکار طلایی افزایش طول عمر باتری گوشی سامسونگ به صورت مختصر توضیح داده شد. این نکات ساده اما مؤثر می‌توانند به شما کمک کنند تا از گوشی خود به مدت طولانی‌تری استفاده کنید و نیاز به شارژ مکرر را کاهش دهید.

تعداد کلمات مطلب: 598

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

گیاه بنجامین یک تصفیه‌کننده طبیعی هوای خانه

گیاه بنجامین یکی از گیاهان محبوب آپارتمانی است که به دلیل زیبایی و برگ‌های ظریف و براق خود…