چرا برج پیزا کج است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این برج به دلیل کجی منحصر به فردی که دارد، مورد توجه بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان به معماری قرار گرفته است.
برج پیزا کج

برج پیزا کج در شهر پیزا در ناحیه توسکانی ایتالیا واقع شده و یکی از شناخته‌شده‌ترین برج‌های جهان است. این برج 56.7 متر ارتفاع و 14500 تن وزن دارد و نماد اصلی شهر پیزا ایتالیا محسوب می‌شود. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم درباره برج پیزا کج صحبت کنیم و پیشنهاد می‌کنیم اگر به چنین بناهای تاریخی عجیب علاقه‌مند هستید، مقاله آیا دیوار چین از فضا معلوم است؟ را مطالعه کنید.

چرا برج پیزا کج است؟

دلیل کج بودن برج پیزا به زیرساخت‌های ضعیف و نرمی زمین زیر آن برمی‌گردد. زمانی که برج در حال ساخت بود، زمین نرم و ناپایدار زیر آن شروع به نشست کرد که باعث شد برج به یک طرف کج شود. در طول سال‌ها تلاش‌های مختلفی برای تعمیر و تثبیت برج انجام شد؛ اما این تلاش‌ها موفق به اصلاح کامل انحراف نشدند.

تاریخچه ساخت برج پیزا

ساخت برج پیزا در سال 1173 میلادی آغاز شد و پس از حدود 200 سال در سال 1372 به پایان رسید. این برج به عنوان برج ناقوس برای کلیسای جامع شهر پیزا ساخته شد و سومین ساختمان قدیمی در میدان کلیسای جامع پیزا (Piazza del Duomo) است.

 

برج پیزا کج

جالب است بدانید که ساخت و ساز این برج دو بار متوقف شد؛ یک بار در سال 1178 زمانی که برج شروع به کج شدن کرد، و بار دیگر در سال 1284 به دلیل جنگ‌های مکرر آن زمان بود.

معماری برج پیزا

برج پیزا به سبک معماری رمانسک و در هشت طبقه ساخته شده که هر طبقه، با طاق‌ها و ستون‌های مرمرین تزیین شده است. همچنین این برج به عنوان برج ناقوس مجموعه مذهبی میدان معجزه عمل می‌کند و دارای هفت ناقوس است که هرکدام نماد یک نت موسیقی هستند. این ناقوس‌ها در زمان خود نقش مهمی در زمان‌سنجی ایفا کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  جاهای دیدنی رامسر عروس شمال ایران

تلاش‌های مرمتی

در طول سال‌ها، مرمت‌های معماری و مهندسی زیادی روی برج پیزا انجام شد تا شیب آن کاهش پیدا کند. جالب است بدانید که در سال 1990، برج بسته شد!

برج پیزا کج

زیرا مهندسان آن را برای بازدیدکنندگان خطرناک می‌دانستند. بعد از 11 سال تعمیر و مرمت، دوباره پایداری برج اعلام شد و در سال 2001 بازگشایی شد.

برج پیزا و گالیله

یکی از رویدادهای جالب مربوط به برج پیزا، آزمایش‌های گالیله است. گفته می‌شود که گالیله از برج پیزا برای انجام آزمایش‌های مربوط به جاذبه استفاده کرده و از بالای برج، اجسام مختلفی را پرتاب می‌کرد تا به نتایجی درباره قوانین جاذبه دست یابد.

ساعات بازدید و نکات سفر

برج پیزا کج در شهر بندری پیزا در منطقه توسکانی واقع شده و دارای یک فرودگاه بین‌المللی به نام «گالیله گالیله» است. گردشگران می‌توانند با هواپیما به پیزا سفر کنند و از طریق قطار یا اتوبوس به مجموعه پیزا برسند. برج پیزا حدود 360 کیلومتر با رم فاصله دارد و همچنین به شهرهای بزرگ ایتالیا مانند فلورانس و لوکا نزدیک است.

تعداد کلمات مطلب: 461

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

چرا در عشق شکست می‌خوریم؟

شکست در عشق دلایل متعددی دارد که ممکن است از عوامل شخصی، عاطفی یا بیرونی ناشی شود. در اینج…