نور مخفی، راز زیبایی آشپزخانه شما+ عکس

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایجاد فضای شیک و مدرن در آشپزخانه با استفاده از لامپ‌های LED کم مصرف و ریسه‌های نواری.
نور مخفی آشپزخانه

اجرای نور مخفی آشپزخانه، یکی از ایده‌های جدید در صنعت دکوراسیون است که با هدف زیباسازی و مدرن شدن فضا انجام می‌شود. از آن‌جایی که آشپزخانه، قلب خانه در نظر گرفته می‌شود، بسیار مهم است که نورپردازی مناسبی داشته باشد و شما می‌توانید با چند ایده خلاقانه، زیبایی کابینت‌ها و آشپزخانه خود را چند برابر کنید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا چند ایده خلاق در استفاده از نورمخفی کابینت را در اختیارتان قرار دهیم.

نور مخفی آشپزخانه چیست؟

نورپردازی کابینت‌ها، تاثیر به سزایی در زیبایی فضای آشپزخانه می‌گذارد و اگر می‌خواهید، آشپزخانه فضای مدرنی داشته باشد، باید از سبک خاصی برای این کار استفاده کنید. نور مخفی، زیباترین و شیک‌ترین مدل نورپردازی است که عمدتا بر روی کابینت‌ها اجرا می‌شود و از آن‌جایی که از چراغ‌های LED استفاده می‌شود، مصرف انرژی پایینی دارند و رنگ آن‌ها را می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون انتخاب کنید.

نور مخفی آشپزخانه

انجام این کار به تخصص خاصی نیاز ندارد و خودتان می‌توانید آن را به راحتی انجام دهید، به خصوص اگر آشپزخانه کوچکی دارید، با استفاده از نورمخفی، فضای آشپزخانه خود را بزرگ‌تر نشان دهید و زیبایی فضا را چند برابر کنید. توجه داشته باشید که چراغ‌هایی که انتخاب می‌کنید، باید ضد آب باشند و بتوانید میزان نورشان را تنظیم و کم و زیاد کنید.

محل اجرای نور مخفی آشپزخانه

هدف از اجرای نور مخفی آشپزخانه این است که حس آرامش بیشتری در فضا ایجاد شود و بتوانید نورپردازی ر کنترل کنید. این مدل نورپردازی را در مکان‌های زیر می‌توانید اجرا کنید:

  1. زیر کابینت‌ها

اگر کابینت‌ها به صورت خطی و ردیفی نصب شده‌اند، شما می‌توانید نورهای LED را در قسممت زیر آن‌ها قرار دهید تا زیبایی فضا چندین برابر شود. چراغ‌های LED را می‌توانید از سه رنگ سفید، آفتابی و استاندارد انتخاب کنید که بستگی به فضا و سبک دکوراسیون‌تان دارد.

مطلب پیشنهادی:  شهری ترسناک که جن‌ها آن را ساختند

نور مخفی آشپزخانه

  1. بالای کابینت‌ها

در صورتی که کابینت‌ها به سقف متصل هستند و یا فاصله کمی با سقف دارند، یک نوار لامپ LED را در همان بالای کابینت، قرار دهید تا فضای متفاوت‌تری را خلق کنید.

  1. کابینت‌های ردیف پایین

از نور مخفی میتوانید برای کابینت‌هایی که روی زمین قراردارند، نیز استفاده کنید. به این صورت که نوار LED زیر کابینت نصب می‌شود و نور به کف آشپزخانه می‌تابد و فضا زیباتر و شیک خواهد شد.

نور مخفی آشپزخانه

  1. جزیره آشپزخانه

نورپردازی و اجرای نور مخفی برای قسمت جزیره باید اصولی انجام شود و بهتر است که در قسمت بالای آن، از یک لوستر مناسب استفاده شود و نورهای LED را هم میتوانید در قسمت زیر آن نصب کنید تا زیبایی دکوراسیون چندین برابر شود.

نحوه اجرای نور مخفی آشپزخانه

برای نصب و اجرای نورهای LED در آشپزخانه و کابینت‌ها تنها کافی است مراحل زیر را با دقت انجام دهید:

  • ابتدا طول کابینت را اندازه بگیرید و به همان اندازه، نوار LED تهیه کنید.
  • محل قرارگیری و چسباندن نوار نوری را کامل تمیز کنید.
  • بسته چراغ‌های LED را باز کرده و روی محل مورد نظرتان بچسبانید و قسمت‌های اضافی را هم برش دهید.
  • چراغ‌های LED را به برق وصل کرده و هر زمان که خواستید، روشن‌شان کنید.

 

تعداد کلمات مطلب: 500

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

دکوراسیون و چیدمان پذیرایی، فضایی شیک برای آرامش

دکوراسیون و چیدمان پذیرایی به هنر آراستن و چیدن وسایل در فضایی گفته می‌شود که برای پذیرایی…