آموزش رنگ کردن مو با وسمه

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پوشاندن سفیدی‌ها و داشتن موی مشکی، با استفاده از یک پودر طبیعی و گیاهی.
رنگ کردن مو با وسمه

رنگ کردن مو با وسمه، یکی از روش‌های طبیعی رنگ کردن است که بدون استفاده از مواد شیمیایی و آسیب رسیدن به موها، می‌توانید سفیدی‌ها را بپوشانید. اما وسمه چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟ در ادامه همراه مجله دلتا باشید تا نحوه رنگ کردن مو با وسمه را مرحله به مرحله پیش ببریم.

وسمه چیست؟

وسمه، گیاه دارویی است که از آن برای مو و ابروها استفاده می‌شود که هم برای رنگ کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم اینکه، به رشد موها و درمان شوره سر نیز کمک می‌کند. این گیاه، رنگ آبی تندی دارد و به همین خاطر، برای پوشاندن موهای سفید استفاده می‌شود و حتی می‌توانید آن را با حنا نیز ترکیب کنید. حتی در صورتی که موهای‌تان خشک شده هم می‌توانید از وسمه به عنوان یک نرم کننده طبیعی استفاده کنید.

رنگ کردن مو با وسمه

نحوه رنگ کردن مو با وسمه

برای کردن مو با وسمه، ابتدا باید پودر وسمه را از عطاری‌ها تهیه کنید. سپس، مقدار مورد نظر پودر را برداشته و با آب ترکیب کنید تا جایی که ترکیب به دست آمده مانند ماست شود. اگر موهای‌تان کوتاه است، به 50 گرم پودر نیاز دارید و برای موهای بلند، در حدود 150 گرم پودر نیاز می‌باشد.

بهتر است آب گرم به پودر اضافه کنید و اجازه دهید ترکیب به مدت 20 تا 30 دقیقه در دمای محیط بماند تا رنگ باز کند و سپس شروع به رنگ کردن موهای خود کنید.

  1. ابتدا موها را به خوبی شانه کنید تا گره‌ای داخل مو وجود نداشته باشد. دستکش بپوشید و یک لباس تیره هم بپوشید. برس رنگ مو را هم آماده کنید.
  2. برای رنگ کردن لازم است که موها را به چند دسته تقسیم کنید. یک لایه نسبتا ضخیم از ترکیب آب و پودر را با استفاده از برس رنگ، روی موها بزنید و شروع کنید به ماساژ دادن موها. سپس، سراغ ریشه مو بروید و رنگ را در آن قسمت بزنید تا سفیدی‌ها گرفته شود و از طرفی، پوست کف سر هم تغذیه شود.
  3. زمانی‌که تمام قسمت‌های مو و کف سر، آغشته به رنگ شد، کلاه رنگ را روی موها بکشید و بگذارید مواد به مدت دو تا سه ساعت روی موها باقی بماند. در نهایت، موها را بدون شامپو آبکشی کنید.
مطلب پیشنهادی:  عید امسال در آرایشگاه چه کارهایی انجام دهیم؟

نکته بسیار مهم این است که استفاده از شامپو در این مرحله، باعث می‌شود تمام رنگ از روی موها شسته شود.

  1. بعد از گذشت 48 ساعت، می‌توانید موها را با شامپو و یا نرم کننده بشویید. در این مرحله، از سشوار برای خشک کردن موها استفاده نکنید و اجازه دهید، موها خودشان خشک شوند تا رطوبت مو حفظ شود.

در پایان، موهای مشکی و براقی خواهید داشت.

رنگ کردن مو با وسمه

چند نکته مهم رنگ کردن مو با وسمه

  • توجه داشته باشید که وسمه باید روی موهای تمیز زده شود.
  • برای اینکه وسمه سریع‌تر رنگ باز کند، می‌توانید مقداری نمک را به آب و پودر اضافه کنید.
  • حتما پودر باکیفیت را از عطاری‌ها خریداری کنید.
  • اگر می‌خواهید رنگ موی قهوه‌ای روشن داشته باشید، می‌توانید حنا، قهوه و پودر کاکائو را به پودر وسمه اضافه کنید.

 

تعداد کلمات مطلب: 498

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

با نوشیدن آب سرد کالری بسوزانید و لاغر شوید

هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن نوشیدن آب سرد برای سلامتی وجود ندارد. هم آب سرد و هم آب هم‌دمای…