راهنمای کامل نگهداری از لاک پشت خانگی

2
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نگهداری از لاک پشت برای کسانی که وقت زیاد برای نگهداری از حیوان خانگی ندارند اما دوست دارند که دوست جدیدی داشته باشند، بسیار مناسب است.

نگهداری از لاک پشت خانگی برای بسیاری از کسانی که دوست دارند حیوان خانگی داشته باشند، گزینه ایده‌آلی است. این حیوانات آرام و بی‌آزار، عمری طولانی دارند اما ممکن است در صورت نگهداری بد، دچار آسیب و صدمه بشوند. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم راهنمای کامل نگهداری از لاک پشت خانگی را به شما آموزش دهیم. اگر تمایل دارید که حیوان خانگی شما پرنده باشد، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای کامل نگهداری از عروس هلندی را مطالعه کنید.

آب و غذای لاک پشت خانگی

برای غذا دادن به لاک پشت، باید در وهله اول با دامپزشک آن مشورت کنید. اگر لاک پشت شما نیمه‌آبزی باشد گیاهخوار است و اگر تراپین باشد، از کرم‌های خاکی، سخت‌پوستان، ماهی‌های کوچک، نوزاد موش، جلبک، پوشش گیاهی سبز برگ و میوه‌ها است. لازم به ذکر است که به لاک پشت خانگی نباید غذای پسماند داد؛ زیرا موجب بیماری و میکروارگانیسم آن‌ها می‌شود.

نگهداری از لاک پشت

لاک پشت خانگی علاوه بر غذا، به آب هم نیاز دارد. آبی که برای نگهداری لاک پشت خانگی قرار می‌دهید باید تمیز باشد تا دچار بیماری نشود. بنابراین لازم است از آب سالم و باکیفیت و ترجیحاً فیلترشده برای او قرار دهید.

دمای مناسب برای نگهداری لاک پشت

بهترین دما برای نگهداری لاک پشت، دمای بین 25 تا 35 درجه سانتی‌گراد است. لازم به ذکر است که لاک‌پشت‌ها به دلیل داشتن لاک، در دمای پایین تنبل می‌شوند و غذا نمی‌خورند. بنابراین لازم است که حتماً از هیتر آکواریوم استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  پارک ملی کرواسی بهشت جادویی روی زمین + ویدیو

نظافت محل زندگی لاک پشت

برای پیشگیری از بیماری از لاک پشت، لازم است که محل زندگی او تمیز باشد. به طور مرتب چک کنید که مدفوعی داخل آکواریوم لاک پشت نباشد چون باعث بیماری او می‌شود. ضمن اینکه لازم است آکواریوم لاک پشت یک بار در ماه تمیز کنید.

حمام آفتاب و شستشو لاک پشت

آکواریوم لاک پشت لازم است که برای شنا و البته حمام آفتاب گرفتن او مناسب باشد. برای شنای لاک پشت باید دو سوم آکواریوم آب و یک سوم آن برای حمام آفتاب گرفتن مناسب باشد. حمام آفتاب از خشک شدن و مشکل در لاک پشت جلوگیری می‌کند.

آکواریوم لاک پشت

لازم به ذکر است که لاک‌پشت‌ها نمی‌توانند ویتامین D3 ذخیره کنند و به همین دلیل به UVB نیاز دارند. برای شستشو لاک پشت نیز باید بعد از خوردن غذا، با آب گرم او را بشویید و در آکواریوم قرار دهید.

طرز تشخیص لاک پشت نر از ماده

برای تشخیص لاک پشت نر از ماده، لازم است او را وارونه نگه دارید و به پوشش زیر شکم او نگاه کنید. اگر بیضی شکل و محدب است، لاک پشت شما نر است و اگر پهن باشد، لاک پشت شما ماده است.

تعداد کلمات مطلب: 429

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. عزیز

    12 مرداد 1403 در 0:39 ق.ظ

    لطفا با آموزش پرهیز از نگهداری حیوانات در خانه، جلوی این کار ظالمانه را بگیرید، چرا که آوردن حیوانات از محیط طبیعی و مطلوبشان به خانه، زندانی کردن آنها است.
    لطفا به جای ترغیب مردم به این عادت ناپسند، آن ها را به مهربانی کردن آگاهانه به مخلوقات آزاد خدا، دعوت و ترغیب کنید.
    آنچاه برای خود نمی پسندید، برای دیگران هم نپسندید. (دیگران یعنی همه ی دیگر آفریدگان)

    پاسخ

    • دلتا مگ

      21 شهریور 1403 در 2:01 ب.ظ

      سپاس از همراهی شما 🙂 نگاه شما برای ما ارزشمند است

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

بالم لب حرارتی چیست؟

بالم لب حرارتی یکی از پرفروش‌ترین محصولات آرایشی در سال جدید شده است. اگر دوست دارید بدانی…