معرفی انواع هایلایت مو + تفاوت آمبره، سامبره و بالیاژ

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هایلایت مو

امروزه تکنیک و متدهای زیبایی بسیار متنوع شده‌اند به طوری که ممکن است در نگاه اول، تفاوت آن‌ها را متوجه نشویم. یکی از این متدهای زیبایی مربوط به هایلایت مو است که در حال حاضر، روش‌های بسیاری برای آن وجود دارد. هایلایت مو یکی از تکنیک‌های زیبایی است که در آن، آسیب کمتری به نسبت رنگ یا مش به مو وارد می‌شود.

هایلایت مو

در این مقاله قصد داریم درباره تفاوت آمبره، سامبره و بالیاژ صحبت کنیم. هر سه تکنیک هایلایت مو گفته شده دارای طرفداران بسیاری هستند اما ممکن است تشخیص تفاوت آن‌ها مشکل به نظر برسد. در این مقاله از مجله خبری دلتا، به تفاوت آمبره، سامبره و بالیاژ می‌پردازیم تا بهتر خواسته خود را به آرایشگر منتقل و نتیجه بهتری دریافت کنیم.

آمبره چیست؟

یکی از متداول‌ترین روش‌های هایلایت مو، آمبره است که مهم‌ترین تکنیک برای بهترین نتیجه، مهارت آرایشگر در دکلره کردن مو است. در این روش هایلایت، به دلیل اینکه از قسمت پایین‌تر مو دکلره و رنگ گذاشته می‌شود، آسیب کمتری به مو وارد می‌شود.

آمبره مو

ضمن اینکه در آمبره، تغییر رنگ از تیره به روشن به صورت تدریجی انجام می‌شود و طیف رنگی زیبایی به وجود می‌آورد. پیشنهاد می‌کنیم در زمان انتخاب رنگ مو برای آمبره، به تناژ پوست حتماً دقت کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشید.

سامبره چیست؟

به طور کلی آمبره و سامبره بسیار شبیه به یکدیگر هستند اما با این تفاوت که در سامبره، روشن‌ترین درجه دکلره را نیاز نداریم. درواقع تکنیک سامبره به نوعی نسخه ملایم و طبیعی آمبره محسوب می‌شود. ضمن اینکه در سامبره مو، تغییر رنگ بسیار ملایم‌تر و دارای طیف بیشتری به نسبت آمبره است.

سامبره مو

بالیاژ چیست؟

در آمبره و سامبره، شما شاهد یک نقطه شروع برای رنگ‌گذاری هستید. ضمن اینکه در هر دو تکنیک هایلایت از فویل استفاده می‌شود. اما در بالیاژ مو از فویل استفاده نمی‌شود و آرایشگر با حرکات آزاد قلم‌مو، از دکلره و رنگ استفاده می‌کند و نتیجه بسیار طبیعی و زیبا می‌شود.

بالیاژ مو

نکته مهمی که در بالیاژ مو لازم است به آن توجه کنید، استفاده از چند رنگ نزدیک به هم است. هرچه رنگ‌های استفاده شده به رنگ اصلی موهایتان نزدیک باشد، نتیجه نهایی طبیعی‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد.

مطلب پیشنهادی:  هشدار! با ورود به این پارک ممکن است فلج شوید!

تفاوت آمبره، سامبره و بالیاژ

هر سه تکنیک گفته شده از انواع هایلایت محسوب می‌شوند اما تفاوت‌هایی دارند که باعث متمایز شدن آن‌ها می‌شود:

  • در آمبره و سامبره از فویل و در بالیاژ، از حرکات آزاد قلم‌مو برای دکلره یا رنگ‌گذاری استفاده می‌شود.
  • برای آمبره و سامبره حدود 3 الی 5 ماه و برای بالیاژ، هر 6 الی 8 ماه نیاز به تمدید است.
  • بالیاژ به نسبت آمبره و سامبره ملایم‌تر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.
  • تضاد رنگی در آمبره بیشتر از سامبره به چشم می‌آید و به نسبت، از قسمت پایین‌تر مو از رنگ استفاده می‌شود. اما در سامبره، از قسمت بالاتر و حتی نزدیک به ریشه از رنگ استفاده می‌شود.
  • در هر سه تکنیک از دکلره استفاده می‌شود اما در آمبره، به روشن‌ترین درجه روشنی نیاز داریم. در نتیجه ممکن است آسیب و حساسیت بیشتری در آمبره به نسبت سایر تکنیک‌های هایلایت ایجاد شود.
  • در بالیاژ کل مو رنگ نمی‌شود بلکه سایه‌هایی طبیعی و ملایم ایجاد می‌شود.
  • آمبره برای موهای کوتاه مناسب است اما برای سامبره و بالیاژ، بهتر است موهای بلندتری داشته باشید.

کدام تکنیک هایلایت مو برای من بهتر است؟

به طور دقیق امکان پاسخ به این سوال وجود ندارد زیرا هر کدام از این تکنیک‌های هایلایت، بسته به سلیقه هر شخص می‌تواند زیبا باشد. اما می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم اگر قصد دارید ریشه تیره موهایتان را نگه دارید اما به رنگ بلوند نیز علاقه دارید، تکنیک آمبره را انتخاب کنید.

مدل های هایلایت مو

در صورتی که می‌خواهید از چند رنگ مو استفاده کنید و طیف زیبایی ایجاد کنید، تکنیک‌های سامبره و بالیاژ برای شما مناسب است. البته اگر می‌خواهید فاصله بین هربار مراجعه به آرایشگاه حدود 6 ماه یا بیشتر باشد، بالیاژ مناسب‌تر خواهد بود. برای اینکه موهایتان را در خانه هایلایت کنید نیز پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 649

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

طراحی متفاوت ناخن با دیسکوژل

دیسکوژل، از جدیدترین و محبوب‌ترین لاک ژل‌هاست که رنگ‌های متنوعی دارد و به دلیل داشتن اکلیل…