شهر تخمه آفتابگردان ایران کجاست؟

0
7
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آجیل یکی از تنقلات ایرانی بسیار خوب و مفید است که مورد توجه همگان است.
شهر تخمه آفتابگردان ایران

شهر تخمه آفتابگردان ایران را می‌شناسید؟تخمه یکی از محبوب‌ترین تنقلات است که در بین کوچک و جوان طرفداران خود را دارد. با دلتامگ همراه شوید تا با شهر تخمه آفتابگردان ایران آشنا شوید.

  • پایتخت تخمه آفتابگردان

شهرستان خوی  پایتخت تخمه آفتابگردان ایران است که در استان آذربایجان غربی است. این شهر حتی به شهر تخمه آفتابگردان ایران نیز شهرت یافته‌اند. این استان به علت اینکه آب و هوای بسیار خوب و مطلوبی دارد برای کشت و تولید انبوه این تخمه خوشمزه مناسب است. خوی با طبیعتی بسیار بکر و زیبا دارد و این زیبایی در بهار و تابستان بسیار دیدنی است. در این فصل ، سفر به شهر زیر زمینی قزوین را از دست ندهید.

شهر تخمه آفتابگردان ایران

  • تخمه آفتابگردان کدام شهر معروف است؟

آب و هوای عالی

خوی آب و هوای عالی برای تفریح در فصل‌های گرم مانند بهار و تابستان دارد. زمستان‌های سرد و پوشیده از برف، مناسب برای علاقمندان به ورزش‌های زمستانی.

 

مزارع تخمه
حدود 1300مزرعه تخمه آفتابگردان در خوی و کلیایی وجود دارد. این مزارع به علت وجود گل‌های آفتابگردان بسیار زیبا و تماشایی هستند.

  • جذابیت‌های گردشگری خوی

طبیعت بکر و مناظر زیبا
خوی به علت داشتن دشت‌ها و مزارع آفتابگردان بسیار زیبا هستند و برای عکاسی در طبیعت نیز یکی از بهترین مناظر طبیعی هستند. رودخانه‌ها، باغ‌ها، بیشه‌زارها و کوه‌های اطراف آن شما را به خود خیره می‌کنند.

 

بهترین فصل برای سفر به شهر تخمه آفتابگردان ایران
ماه‌های پایانی تابستان بهترین ومناسب‌ترین زمان برای سفر به این روستا است و می‌توانید با تماشای این مزارع لذت ببرید و به آرامش برسید.

مطلب پیشنهادی:  حقایق پنهان قرص فیتو که از آن بی‌خبرید

بازار سنتی

بازار خوی، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده ایران، در مرکز شهر خوی واقع شده و به نام بازار قیصریه نیز شناخته می‌شود. این بازار 800 سال قدمت دارد. این بازار از دوره صفویه تا به حال پر رونق بوده است.

شهر تخمه آفتابگردان ایران

دورازه سنگی

یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی خوی، دروازه سنگی خوی است. این دروازه تاریخی که در جنوب شرقی شهر خوی قرار دارد، تنها دروازه باقی‌مانده از حصار شهر خوی است و در گذشته برای حفاظت از شهر در برابر حملات دشمنان ساخته شده بود. دروازه سنگی خوی از دو قسمت آجری و سنگی تشکیل شده است.

کلیسا سورپ سرکیس

کلیسای سورپ سرکیس خوی، کلیسای دیگری است که به قرن چهارم میلادی بازمی‌گردد و به نام سرکیس گابادوکیان، مبلغ مسیحی قرن سوم میلادی، نامگذاری شده است. این کلیسا یک بار در دوران صفویه به طور اساسی بازسازی شد و دارای معماری الهام گرفته از معابد زرتشتی ایرانی است. کلیسای سورپ سرکیس با پلانی مستطیل شکل، یکی از جالب‌ترین دیدنی‌های خوی برای علاقه‌مندان به ماجراجویی‌های تاریخی و معماری تلفیقی است.

 

تعداد کلمات مطلب: 427

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…